turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Track-adatlap
Track neve:Mátraháza - Kékestető - Markazi kapu - Pisztrángos tó - Mátraháza
-nem volt GPS-vételt zavaró körülmény (lombkorona, házak, autó teteje, nyakban lógatott GPS, interferencia)
-kalibrált barométeres magasság-adatok
-végig jó műholdállás
-nem szakad a track menet közben
-oda-vissza track a teljes útvonalról
-útkereszteződések bejárva (legalább 20 méter irányonként)
-felesleges részek levágva
-trackek és útpontok elnevezései beszédesek
-vázlat készült a csomópontokról
Logolás jellege:
Bejárás módja:gyalog
Feldolgozta:olahtamas, 2013.12.15 08:56
Gyula tavaszi túrának tervezte, aztán csak téli túra lett belőle :)
A busz majd 20 percet késett, így 20 perc késéssel indultunk neki a túrának, és Kékestetőig ezt már 40 percre tornáztuk fel, mivel kényelmesen indultunk, aztán feljebb néhol igen magas hóban kellett taposnunk.
Fent be is ültünk az étterembe fél órára, ahol épp egy rendezvény közepébe cseppentünk.
Jóllakottan vágtunk neki 11:45-kor, a tovább már kb. 50 cm-es hónak, még szerencse, hogy a kéktúra útvonalát sokan járták és ki volt taposva némileg. Így is 45 perc alatt értünk el a Sas-kőig, ahol megint pihennünk kellett 10 percet. Ez után egy darabon inkább a gerincen mentünk, mert ott lefújta a havat a szél, de aztán visszatértünk a turistaútra, mert a gerincen sok kidőlt fa volt.
A Disznó kőhöz 13:15-kor értünk oda, itt már látszott, hogy az eredeti terv szerinti utunkat nem tudjuk végig járni, ha nem gyorsítjuk a tempónkat. A Markazi kapuhoz 13:40-kor értünk, innen a zöld jelzésen, majd az eredetileg tervezett Ilona vízesést kihagyva, egy a havat letaposott keréknyomban viszonylag jól járható úton vettük az irányt Rózsaszállás felé.
A jól járható útnak és a rövidítésnek köszönhetően, majdnem megközelítettük az időtervben tervezett időnket, így a pisztrángos tóhoz érve ismét tartottunk 10 perc pihenőt.
Itt még röviden tanakodtunk, hogy lemenjünk e még a Vörösmarty turistaházhoz, de mivel a nedves hó, eléggé bakancsgyűlölő, így már mindenkinek beázott valamilyen szinten a bakancsa, így inkább rövid úton lejöttünk Mátraháza felé a Som-nyergen keresztül.
Csak 16.3 km lett a túra végül kb. 650 méter szinttel, de a hó miatt mindenki jóval többnek érezte.

Képek:

A feltöltött fájl:
matra.gdb (megtekintése a raszteresen)

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók