turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Old Eye hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 484 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | következő


Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.10 20:19:20 (8273)
Minden ilyen eseményen - GC versenyek, DDRKT összejövetelek, GeoKék szakaszok stb - mindig akadnak olyan 'szakemberek', kik szívesen osztják az észt... Nem ez a gond; hanem...
... reklám, hirdetés kell; fel kell hívni valamilyen formában a mezei érdeklődők figyelmét, jöjjenek nyugodtan. Aki csak kíváncsi, megnézhet közelebbről egy kütyüt. Aki hozza a magáét, beállítjuk neki. Szép zôd csiganyálakat húzunk, húzatunk vele. Bemutatjuk, hogy megy a ládakeresés, egyáltalán hogy is néz ki egy láda, milyen is annak adminisztrációja... Ha a bemutatót tartó szakember a helyszínen be is tud lépni a szerverre (netbook, PDA, okosteló) és bemutatja, hogy megy a track feltöltése, a láda megtalálás bejelentése - a demonstráció tökéletes lesz.
... és előre fel kell készülni; megfelelô kütyü; egy-több előre elrejtett, előkészített próbaláda; elôkészített anyag a netbookon; elegendő üzemanyag a beszélőke működéséhez :-)
És egy-két napon belül egy tucatnyi új taggal gyarapszunk...
Az Mo8, a telj.túrák célcsoportja kisebb, mint a sokkal kisebb fizikai terheléssel járó geocaching összejövetelek iránt érdeklődök - csak hívni kell őket. De hogyan?
[előzmény: (8272) Old Fairy, 2010.03.10 18:50:29]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.10 15:04:11 (8266)
Ismeretterjesztés - vannak ezek a geocaching találkozók (mint tavaly az ágasvári, tavalyelôtt a sarudi volt).
A rendezôk gondolhatnának érdeklôdôkre - külön kurzust, bejárásokat, ládázást szervezni nekik. Csak hirdetni kell, reklámozni és szakembert biztosítani. Ez egy olyan befektetés, mely hosszabb távon megtérül.
[előzmény: (8261) olahtamas, 2010.03.10 14:23:58]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.10 14:57:11 (8265)
Azok a track-ek zavarnak, melyeket régi vagy rosszul beállított, árnyékolt helyen tartott kütyükkel készültek - nagyok a kilengéseik, ugrásaik; nagyon zavarók. És rühejes egy országúton futó száz track. A feltöltôknek néha önmérsékletet kellene tanúsítaniuk :-|

Tény és való, lassan kezelhetetlenül naggyá duzzadt a track állomány. Esünk csak túl a Nagy Típusreformon... Az után érdemes a tarck-ekkel foglalkozni. Nem elég csak kihagyni a már felesleges, pontosítást nem támogató track-eket, koncepcionálisan újra kell gondolni a track-ek kezelését.

Csak egy lehetôség: Jelen pillanatban a trackek automatikus darabolása csak a tájegységhatárokon történik. Talán ezen kell majd finomítani. Egy példa: a csomópontoknál is lehetne darabolni és ha két csomópont között több, mint mondjuk öt feldolgozott track húzódik - archiválni aztán törölni azokat. Ez csak egy elképzelés...
[előzmény: (8262) olahtamas, 2010.03.10 14:32:31]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.10 14:35:34 (8263)
Mindig van valami takarás.
Többnyire hátizsákot használsz. Az övcsipeszt rátûzheted a hátizsák vállpántjára, minél magasabbra. Menetközben bármikor meg tudod nézni, le tudod kapni. Ha meg esik - nem hinném, hogy ártana neki (nem ismerem).


Antenna - hm... a track így is jó, elég pontos. Ha sokat tervezel szurdokokban, szakadékokban, GSP-leg nehéz terepen mászkálni, érdemes beszerezni, különben - szerintem - nem.
[előzmény: (8260) filemaneger, 2010.03.10 13:35:14]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.10 08:28:51 (8259)
Ahol már 3 track fut, én a saját trackjaimból azokat a részeket már általában kivágom, és csak a változott helyeket töltöm fel.
Egyszer ha van időd, fejtsd ki részletesebben ez gondolatodat. Én csak a 'rojtosra járt' országúti szakaszokat vágom ki; a csak gyaolg járható terepen megtett utakat mind feltöltöm, minden ilyen adat aranyat ér - turistautak.hu-n vagyunk, nem? :-)
[előzmény: (8257) olahtamas, 2010.03.10 07:15:21]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.10 08:22:04 (8258)
bodzasfanta még az út elején tart: nem lehet egyből mélyvízbe dobni :-)
Azon tűnődöm, nem kellene időről időre, mondjuk negyedévente egy ismeretterjesztő bejárást tartani? Sokakat érdekel a ládázás, track-elés; csak nem tudják, hogy kezdjék. Első tétova lépéseiket segítenénk az olyan meghirdetett túrákkal, amikor élesben, terepen magyarázzuk el a kütyük működését, beállításait; a profik és a kezdők együtt húzzák a csiganyálat és - nem utolsósorban - beavatjuk őket a ládázás szépségeibe...
[előzmény: (8257) olahtamas, 2010.03.10 07:15:21]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.09 23:05:08 (8256)
Megnéztem a track-ed MapSource-on.
A kütyüd most jól van beállítva, remekül használható nyomvonalat húzott. Feltöltésre szépen elő is készítetted. Hanem, amikor a MapSource-szal szűrsz, a három méteres szűrést addig hajtatsd végre, amíg a track pontjainak száma már nem csökken.
Hosszú távon jó lenne, ha minden kereszteződésben nyomsz egy pontot (Ilyenkor nem kell szöveget hozzáírni). A track-eket nemcsak az utak nyomvonalának rögzítésére, pontosítására használjuk, hanem a csomópontok minél pontosabb elhelyezésére is.
Ez most egy kicsit OFF: Ránézésre egy dolog lepett meg - egy GPSMAP 60Cx kütyütől egyenletesebb nyomvonalat vártam... Nem hevert hátizsákod mélyében, övedre csatolva, netán csak lóbáltad kezedben? Ha lehet, válladra csatolva vidd, avagy ha nem nézed, hátizsákod legtetején.
Go ahead! várjuk a többit!
[előzmény: (8250) bodzasfanta, 2010.03.06 13:13:55]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.09 22:44:45 (8255)
bejárt út melletti pontosítás - pontosítanád, mire gondolsz?
Odamentél minden egyes tanyához illetve kunhalomhoz és klikkoltál? vagy?
[előzmény: (8254) kimici, 2010.03.09 21:10:34]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.03.03 08:16:20 (8242)
a lock on road is be volt kapcsolva bár eddig ebből nem volt probléma - Neked nem, de nekünk igen :-) Az így beküldött track-jeid nyomvonala a kütyüdre feltöltött utakhoz lett simítva.
A GPS-ek pontatlanságuk, a műholdak állása, a környezeti fedettségek stb miatt nem húznak ugyanaz úton ugyanaz nyomvonalat - a rajzoló munka közben egy trackköteget lát, szemre átlagolva húzza meg, igazítja térképre az utakat.
Nincs gond, de kérünk, mindig kapcsold ki az útontartás funkciót. iGo-nál, Navinál elmegy, terepen nem. Köszönjük!
[előzmény: (8241) bodzasfanta, 2010.03.03 00:45:19]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.02.09 21:35:43 (8222)
Ha nagyjából az útkeresztezôdések közepén klikkoltál - hagyd benn azokat a pontokat; hasznosak.
És köszi!
[előzmény: (8221) Apexsek, 2010.02.07 17:37:23]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.01.27 21:34:03 (8211)
GpsBabel - Ajánljuk figyelmedbe! Praktikus egy program.
Megnéztem a track-edet. Nem ismerem a kütyüdet. Egész pontos, de miért ugrik sokszor nagyot? Nem lehet beállítani a track rögzítés mikéntjét?
[előzmény: (8205) Kszi18, 2010.01.27 19:41:37]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.01.27 15:19:19 (8193)
Le vagyok maradva egy brosúrával. Szint alatt a megtett szintkülönbséget értem - ennyi méter fel ill le. Különben mire gondolsz?
[előzmény: (8192) Kszi18, 2010.01.27 15:06:32]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.01.27 14:36:11 (8191)
Nem is értem.. kipróbáltam... mûködik!
Kszi18! Klikk a fejlécben a térképre - tervezd meg megtett/megteendő utat - klikk az 'itiner' gombra - megkapod a kért adatokat. Megjegyzés - csak iexplorer-rel mûködik!
[előzmény: (8190) Old Eye, 2010.01.27 14:29:54]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.01.27 14:29:54 (8190)
Van erre itt lehetőség, de még folyik a térképadatbázisunk átállítása. Szíves türelmedet kérjük!
[előzmény: (8189) Kszi18, 2010.01.27 14:06:43]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.01.27 11:28:50 (8188)
Az lenne a legjobb. Éppen ez kell Marschalnak - egy gpx-ben a napi felmérése.
[előzmény: (8187) pgyp, 2010.01.27 11:00:39]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.01.27 10:49:51 (8186)
Pontonként egy gpx file?!
[előzmény: (8185) Andreas, 2010.01.27 10:20:35]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.19 22:30:55 (8090)
Köszönöm!
Ha minden igaz, november végén/december elején megtapasztalom volán mögül azt a [spirális] körforgalmat... annyit kerengek, hogy olahtamas se köthet belém majd trackem láttán :-)
tibbigeo; szerintem ezt, a külön lehajtó sávot meg kell rajzolni. Azt tudjuk, hogy egy szakasz nem lehet 6 méternél rövidebb, de két szakasz futhat egymás mellett szorosabban? Még nem rajzoltam ilyet.
[előzmény: (8089) -bj-, 2009.11.19 21:52:47]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.19 16:05:46 (8088)
spirális korforgalom - sose hallottam ezt a kifejezést...valahogy bejutok alulról vagy felülről a közepébe és sodródom kifele?
Szóval, mi a lényege?
[előzmény: (8087) pgyp, 2009.11.19 15:57:26]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.19 13:19:19 (8085)
Meg kéne nézni, mit is mond pontosan a magyar KRESZ. Ma délelőtt beszéltem egy volt müncheni kollégámmal. Azt mondta, az ilyen esetekben - kétsávos körforgalom kétsávos lehajtóval - a külső sávban haladó jármű maradhat a körforgalomban (kamionok), de elsőbbséget kell adnia a körforgalom belső sávjából előtte lekanyarodó, kihajtó járműveknek.
Meg kell kérdezni BiharyG kollégát, a siófoki körforgalmi rend ismertetőjét, hogy a 'kötelező kihajtani' táblával van-e jelölve?
Ha igen, kell külön vonal; ha nincs, igaza van tibbigeonak, nem kell.

Itthon nagyon alacsony szinten áll a vezetési kultúra. Amit az Index 'Autózz' rovatában mesélnek, az csak a jéghegy csúcsa. Esetünkben az a probléma, hogy sávváltási gyakorlatunk primitív; elmondható, hogy nálunk az úr- és hölgyvezető nagymenőként akkor vált sávot, amikor maradnia kellene és marad birkaként a sávjában, amikor váltania kellene.

Amikor először mentem végig Székesfehérvártól Budapestre a három sávosra szélesített autópályán, hosszú ideig hülyét csináltam magamból... Megszokásból is, biztonsági okokból is jobbra tartottam; amennyire lehetett, a külső sávban téptem. Azonban jöttek a agárdi, a kápolnásnyéki stb stb lehajtók. Az autópálya felett terpeszkedő táblákon ezt úgy ábrázolták, hogy a középső és a belső sáv fölé helyezték a Budapest félé mutató nyilakat, a külső sáv fölött meg a jobbra mutató, kihajtást jelző nyíl virított... Ennek megfelelően minden ilyen alkalommal befurakodtam, beerőszakoltam magam a középső sávban cammogó autósorba... talán csak Érdnél jöttem rá arra, a külső sáv végig megmarad, nem válik lehajtó ággá.
Tehát a közútjelzô táblák se feltétlenül pontosak.
[előzmény: (8083) Arti (junior), 2009.11.18 21:35:43]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.18 21:16:35 (8082)
Körforgalomból kötelező kihajtani - arról van szó, hogy ha egy körforgalom két sávos és a lehajtó ág is két sávos, akkor a körforgalom külső sávjában haladó gépjárműnek kötelező lehajtania a kivezető ág külső sávjába, így biztosítja a körforgalom belső sávjában haladó gyorsabb gépjárműveknek a lehetőséget, hogy kihajthassanak ugyanaz kivezető út belső sávjába. Fizikai korlát nincs.
Nálunk ez nem megy; nem tudom, mit mond a magyar KRESZ, de tapasztalataim szerint az ilyen körforgalmakon ököljog uralkodik. A budakalászi csomóponton rettegek pedig nyugaton szereztem rutint (lehet, hogy ezért...)
[előzmény: (8081) Arti (junior), 2009.11.18 20:51:01]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.18 07:03:33 (8079)
Így van ;-) Ezért érint érzékenyen, hogy egyre több a kerítés, a magánterület :-(
Van egy természetjáró szakosztály; hadd ne azonosítsam. Színvonalas, szép túrákat tartanak. Régebben el-elmentem velük. Párszor vezettem nekik túrát. Már az első vagy második alkalommal a kirándulás után, mikor zötyögtünk hazafelé a buszon, a szakosztályvezető félrevont és közölte, szuper túra volt, olyan szép helyekre vittem a társaságot, mit nem is ismertek, nem is tudták, hogy léteznek, nagy élmény volt; és kérte, máskor ne menjünk se jelzetlen utakon, se toronyiránt; mert ha leszakad a társaságból valaki - neki annyi...
Hát ez már a túravezetőn múlik.
[előzmény: (8078) Andreas, 2009.11.18 00:25:57]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.17 23:02:20 (8077)
Évente egyszer-kétszer szervezünk ilyen felmérő táborokat. Legutóbb idén áprilisban Zalaszentgrót környékét jártuk be.
Amúgy - de jól mondtad! - random bóklászásra - és helyismeretre épül új trackek elôállítása. Helyismeret alatt azt értem, hogy sokan tudnak olyan utakról, melyek hiányoznak térképeinkről; hát amint lehet, elmennek és bejárják.
Sok község, város útjait lokálpatriótáknak köszönhetjük. A terepen meg - vannak egy páran, kik nem lesznek idegesek, ha nem látnak turistajelzést, és csak mennek, mert minden út azért vezet valahova.
[előzmény: (8076) Kimmuriel, 2009.11.17 22:32:48]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.17 16:06:39 (8075)
Zolikacsa! Üdv köztünk!
Köszönjük a feltöltött track-et. Elsô próbálkozásnak nem rossz, de... nekünk kevés; alig használható.
Ha el szeretnél látni bennünket adatokkal, nagyon örülnénk neki, mert látjuk, hatalmas távokat teszel meg alig járt utakon is; de kérünk, trackjeid rögzítése és feltöltése elôtt tanulmányozd át előbb ezt a dokumentumot.
Várunk! Bármi kérdésed van, tedd fel itt nyugodtan.

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.09 14:19:47 (8055)
Annyira kicsi.. berakod egy nylonzacsiba, ragtapasz, aztán bedugod a sapkád alá...
Tényleg; meddig bírja?
[előzmény: (8053) Kurdi_Robert, 2009.11.09 14:03:39]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.09 14:11:55 (8054)
Nagyon jó lesz! A feltett négy track-ed fontossági sorrendben
- a gyalogút - mert te jártál ott először
- Nyomvonal 002 - mert csak egy kolléga ment ott elôtted - pontosabb lesz az útvonal vezetése; nem biztos, hogy félrehord a kütyüd. Ilyen párhuzamos (esetünkben átlag úgy 10 méteres) szórás gyakori.
- 20091018-224217_1 - habár már többen jártak arrafele - azért még nem elegen
- országút - nem baj, hogy feltetted, de nem is vesztettünk volna semmit, ha kihagyod - erre az útra mondjuk, hogy rojtosra van track-elve.
Egy megjegyzés - valszeg véletlenül bekerült két útpont információ nélkül. Törlöm.
Mindent lényegeset tudsz a track-ek előkészítéséről :-) Nem kell ellenőrzést kérned. Ha azonban van kérdésed - tedd fel nyugodtan itt!
[előzmény: (8052) Kimmuriel, 2009.11.09 13:42:39]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.08 21:42:29 (8051)
Nem rossz a kütyüd! Nekem tetszik! Kben is a SiRF III technológia jelenleg az élvonalban van! A PDA-mba az van beépítve - szépen húzza a csiganyálat! Azonban esős időre, árnyékolásra (sûrû lombozat, völgyek mélye) érzékeny :-(
[előzmény: (8050) Kimmuriel, 2009.11.08 21:24:59]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.08 20:53:46 (8049)
Ahhoz képest, hogy elsô feltett track-ed - kiváló! Megértetted, a rajzolóknak mire van szükségük.
Úgy van, az olyan utakról készített track-ek, melyek nem szerepelnek a térképen - kincset érnek. Napokon belül már látni fogod Biatorbágy határán megtett utadat a térképen. A már bejárt, berajzolt utak rögzítése sem felesleges - minél több track-ünk van, annál pontosabban tudjuk a tereptárgyakat helyükre igazítani.
Most pár megjegyzés / kérdés (nem bunkózlak le :-) )
Nagyon szórt a kütyüd jelzése. Nem ismerem ezt a típust. Több eset lehet
- el kell fogadnunk, nem lehet ennél pontosabb
- ha teheted, állítsd át időalapúról távolságalapúra, 3-4 méterre szoktuk beállítani
- nem tudom, hogy vitted a kütyüt; sokat javít a pontosságon, ha válladra csatolva, hátizsákod tetején, avagy (ha nem nagy...) basebal sapkád kupolájában :-)
Még a túra elején letértél az útról - felmentél a Kálvária-hegyre. Nem jelezted, úton mentél, vagy csak toronyiránt. A rajzoló nem tud ezzel a magányos nyomvonallal mihez kezdeni, ezt fogja látni (a kék vonal a te track-ed):


Végül... a következô lépcsôfokot igazán nem nehéz megtenni... Klikkolj! Ha látsz egy érdekes tereptárgyat, ha megváltozik az út jellege stb - klikk - leteszel egy útpontot; aztán otthon pár szót fűzöl hozzá ('kereszt' vagy 'balra nyiladék' vagy 'elveszett a P', ilyesmik)

Köszönjük a track-et! Használható! Várjuk a következôket :-)

[előzmény: (8045) Kimmuriel, 2009.11.08 20:00:36]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.08 18:14:14 (8033)
A használhatóság alatt azt érünk, hogy tudunk-e annak alapján rajzolni, van infotartalma.
Darabolás - csak egy példa - egy nap csavarogsz a Börzsönyben; az este a MapSource-szal szétvágod a trekkedet Verôce-Királyrét (vonat); Királyrét-Nagyhideghegy-Kisinóci th - Kóspallag (gyalog); Kóspallag - Verôce (busz). Ilyesmi.
Ha közben gombásztál az erdôben, azt a szakaszt kiollózod... :-)
Menj egyet, tedd fel, megmondjuk, milyen. Nem ördöngôség!
[előzmény: (8032) Kimmuriel, 2009.11.08 18:06:50]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.08 12:31:55 (8029)
Ha olyan utakon (is) jársz, melyen előtted nem vagy kevesen, örülni fogunk, ha azokat a trekkeket felteszed - a nyomvonalak pontosításában nagy segítséget nyújtanak.
Viszont kérünk arra, add meg, hogy mettől meddig mivel mentél, a feltöltött trekkjeidet értelemszerűen darabold; továbbá ne tartalmazzon felesleges információkat (kóválygás a nagymama háza körül, rojtosra trekkelt utak, ilyesmik).
Köszönjük!
[előzmény: (8027) Kimmuriel, 2009.11.08 11:00:54]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.06 20:57:13 (8012)
Látnod kellene bármely tájegységbe feltöltött nem saját anyagot; külön jogosultság azok szerkesztéséhez kell.
[előzmény: (8011) Kurdi_Robert, 2009.11.06 16:04:11]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.07.31 06:02:30 (7868)
OFF :-)

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 22:29:13 (7861)
Fairy már válaszolt a térképszerkeztésen: A DK felé tartó úton nincs P+; hibás rajzolás. Megpróbálom a WEB-en javítani
[előzmény: (7860) olahtamas, 2009.07.26 21:28:06]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.07.26 16:36:04 (7859)
T. Kollégák!
Mecsek tájegység - Mánfa Ny végénél 46.160571,18.234281 koo-nál található csomópontban a P+ háromfelé megy.
Aki ismeri arrafelé a terepet, kérem, ellenőrizze!

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.07.12 22:14:11 (7838)
Nekem Legened HCx-em van, ezt nem csinálja. Számít ez az egy betû? Mit jelent?
[előzmény: (7837) Fgg, 2009.07.12 21:29:11]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.07.12 16:34:36 (7835)
Blue Mali biciklivel tette meg az utat, ez magyarázhatja a pontok közti nagyobb távokat. Mégis.. könnyen meglehet, Blue Mali rosszul állította át a Garmin eTrex Legend Cx készülékét távolságalapúra, megtréfálta ôt a yard konverzió. Azért gondolom ezt, mert én átállíttottam a magamét az elôírásoknak megfelelôen távolságalapúra, 3 m-re; mûködik is, de nekem "Logolás jellege: távolság-alapú (0 m)" ír ki.

Megnéztem a megadott koo pontokat - hát, ugrik a track párszor. Több oka lehet, sztem
- ez valami tájékozódási verseny volt - talán bójákat kellett keresni
- arrafelé is esett, nagy lehetett a sár... hát inkább kerülünk egy váratlan tavacskát
- a távolságalapú mérés rossz beállítása is magyarázhatja az ugrásokat.

Igazad van, a track nagyon rajta fut az úton - szólni kell, Blue Mali-nak, kapcsolja ki az útontartást. És ne csak vágja le a feles részeket, hanem szûrje is le 3 m-re.

Ahol felméretlen terepen fut a track, ott Track=0-val berajzolnám az utat.

P.s.: Miért gondolod, hogy valakit megsérthetsz kérdéseddel? Blue Mali gyakorlott ládázó, de track-et csak most kezd nekünk gyártani. Csak tanulhat.
[előzmény: (7834) Arti (junior), 2009.07.12 15:44:43]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.06.25 21:49:02 (7817)
Elég a Legend :-) Még ládákat is találtam vele!
Ha hosszú távon komolyabb kütyü beszerzését tervezed, maradj a kölcsönkészülék mellett és spórolj tovább!
Ha CSAK trackelni akarsz; tudni, hol is vagy tulajdonképpen, esetleg egy-két ládát összeszedni - arra jó a Lagend HCx is.
[előzmény: (7816) Vacsape, 2009.06.25 21:34:59]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.05.23 22:14:01 (7758)
A Zalai dombságban is találkoztunk ilyen, sárga-piros-kék pötty jelzésekkel; a színek sorrendje felülrôl lefelé mindig u.a.
A kép Zalaszántótól kb két kilométerre észak felé készült.
[előzmény: (7749) efemm, 2009.05.23 21:20:43]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.05.21 22:09:45 (7742)
Megnéztem néhányat! (1) Van mit tanulni tôle! (2) Jól van beállítva a kütyüm; megnyugodtam :)
[előzmény: (7739) tibbi, 2009.05.21 16:59:13]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.05.21 21:58:46 (7741)
Hajo, tibbigeo - kösz a fejtágítást!
Nekem bekavart az, hogy van még egy erdojaro is köztünk; igaz, ô se sokkal több ládát talált eddig, mint Erdőjáró :-)
[előzmény: (7740) Hajo, 2009.05.21 17:00:43]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.05.21 14:51:35 (7737)
Kösz. Nem váltogatom a rögzítés módját. Úgy állítottam be a távolság alapút (és egyszer), ahogy a nagykönvben van leírva. Engem az zavar, hogy addig 1-2 méterenkét rögzített a kütyü; szûrni kellett, most meg jó távol kerültek egymástól a rögzített pontok; úgy érzem, pontatlanná vált a készülék.
Vissza fogok térni az idôalapúra. Inkább szûrök. Mivel relatíve lassan megyek és ritkán pihenek meg, nem sok felesleges részt kell kivagdosnom. Megengedhetem, 2 GB-s a kártya.
Más - Rákerestem a http://geocaching.hu/users.geo oladalon az Erdõjáróra "erd" stringgel - nincs 'megfelelõ' találat :-|
[előzmény: (7736) tibbi, 2009.05.21 12:36:55]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.05.21 12:17:40 (7735)
Kollégák! Vessetek egy pillantást legutóbbi trackemre. Átállitottam az eTrex Legend HCx kütyüm track rögzítését távolságalapúra. Nem vagyok arról meggyôzôdve, hogy jó így. Nem tartom elég pontosnak. Köszönöm.

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.05.21 08:07:31 (7734)
Kollégák! sinus90 üzenete - vendégkönyv (257):

Mátraszentimre-Gyöngyössolymos közötti piros sáv új vonalon megy? Más a tuhu mint a 2002-es kiadású térképem. Tavaly a felfestés szerint mentünk és Vadaspark feliratú kapu-kerítés nagy lakattal állta utunkat. Nem másztunk át. Az idén is kísérletet tennénk a túraút bejárására. Végig járta valaki? A Vadaskertet nyugatról kerüli meg? Jól látom, hogy Nagy-nyak, után Nagy-Henc oldalában megy majd Barna rét, Monostor oldal, Sárkány-rét és Zamaneknél éri el Gy.solymost?

Más: A 2006-ban megnyílt Bobpálya be van kerítve. Jó lenne ha a kerítés felkerülne a tuhu-ra. Mert a most még fennlévő utak egy része már használhatatlan. Pl. a Hanák felőli út is lezárásra került. Viszont van egy jól járható út a Bérc Hotel, Nagy-Lapát-tető Vizmű felé. A 2002-es A Mátra Turistaatlasz és útikönyv már hozza. Cartographia kiadás 94 old. Csak a valóságban van /térképen még nem láttam/ a régi kőfejtőhöz, rekultivált bányaterületre a sárga + -ből kiágazó 202 lépcsőből álló feljárat. Emlékeim szerint a kőfejtőből nem itt lehetett lejutni. Volt egy keskeny beton-aszfalt utacska /az emlitett kiadványban Régi út elnevezéssel szerepel/ ez is lekerítésre került.


Ha nincs hozzászólás, megnézem, mi a helyzet a terepen. Bp-i vagyok. Jön valaki velem?

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.05.12 10:50:42 (7731)
Válaszoltam, de rossz helyen, a térképszerkeszôk fórumán, 30166 sz. hozzászólás. Bocsi :-) Nem véletlenül vagyok 'Old Eye' :-|
[előzmény: (7730) hegezoli, 2009.05.11 22:31:38]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.05.11 21:39:02 (7728)
Még egy megjegyzést...
Véleményem szerint nem szabad felülírni semmit. Zayddal teljesen egyetértek: Adott esetben a módosított track-et az eredeti mellé tegyük fel megfelelô megjegyzéssel. Azonban, ha az eredeti track kifejezetten használhatatlan, akkor vágjuk felül nyugodtan, de azért mentsük le elôbb azt, ôrizzük meg saját gépünkön.
Sose lehet tudni :-)
Minden letöltött MP file-t zippelt formában elmentem. Ha a térképek mappája túllépi a 4 GB-t, veszek egy noname DVD-t, öt kifli ára, kiírom a mentett állományokat, majd törlöm azokat a winyóról. Eddig még nem volt a mentésekre szükség, de...
sose lehet tudni :-)
[előzmény: (7727) hegezoli, 2009.05.11 20:59:58]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.05.11 20:53:06 (7726)
Lehet u.a. névvel felvinni a módosított track-et , de külön X-szel jelezni kell, hogy a régit felülvágjuk.
[előzmény: (7725) zayd, 2009.05.11 20:30:10]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.05.11 20:25:13 (7724)
Nem hiszem. Ha tudod a szöveget módosítani, akkor a track-et is. Javaslom; töltsd fel az újat a régi mellé.
[előzmény: (7723) hegezoli, 2009.05.11 20:08:00]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.04.26 10:22:25 (7705)
Kösz, Joey, az infot! Kérlek, legközelebb ide, közvetlenül a térképszerkesztôknek írj - azonnal megkapjuk.

...Gödöllői dombság térképen, Dunakeszin a N47 36.648 E19 08.090 koordináta környékén az Éva, Rezeda ...Lenke, Márta és Rozmaring... és Dália utca utcatípusa hibássan földút-nak van jelölve. A helyes az aszfaltút.
[előzmény: (7704) Joey, 2009.04.26 10:01:04]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.04.16 13:54:25 (7697)
Nem tudok arról, hogy az adatokat külön elküldjük az iletékeseknek. Bármikor megtekinthetik a nyilvános listáinkat, melyekrôl tudnak is.
[előzmény: (7696) Mauro, 2009.04.15 15:51:58]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.04.09 21:59:44 (7689)
Lásd térképszerkesztés fórum 29504. hsz. Minden rendben?
[előzmény: (7686) magpet, 2009.04.09 14:45:19]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.04.09 13:59:34 (7685)
A zalaszentgróti projekt részvevôi! Még nincs vége a projektnek! Látogassatok el még ide...
[előzmény: (7684) magpet, 2009.04.09 11:44:44]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók