turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, cseremoha hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 557 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő


cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2009.06.04 14:03:38 (30596)
Letöltöm, átnézem.
[előzmény: (30590) Kurdi_Robert, 2009.06.04 11:50:58]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2009.05.31 14:29:44 (30544)
Átnéztem, feltöltöttem. A rajzolással kapcsolatos megjegyzéseimet e-mailben küldöm.
[előzmény: (30543) cseremoha, 2009.05.31 13:28:09]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2009.05.31 13:28:09 (30543)
Kedves Robi,

hát ha más nem, akkor letöltöm és átnézem.
[előzmény: (30538) Kurdi_Robert, 2009.05.31 08:01:35]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2009.01.27 12:16:04 (27279)
A kérdéses mélységvonalak itt találhatók:
http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=46.899297&lon=19.660899&zoom=256&arrow=0

Nincs semmi jelentőségük. A következő rajzolásomnál letörlöm őket, csak szerettem volna látni a kütyün hogyan néznek ki.
[előzmény: (27275) Peter68, 2009.01.27 10:05:38]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2009.01.13 21:15:45 (26703)
Vasárnap sikeresen átkorcsolyáztam Keszthelyről Zamárdiba. Egész nap a "nagy kékséget" bámulva a GPS képernyőjén támadt azaz ötletem, hogy a Balaton nagy kék polygonját feldobhatnánk a parttól való távolság izovonalainak berajzolásával.

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2009.01.09 22:00:21 (26462)
Hallgatólagos megállapodás van arról, hogy lehetőleg a hivatalos menetrendi névvel töljük fel a buszmegállókat. Tehát, ha van településnév akkor azzal, ha nincs, akkor anélkül.

Ettől az alapelvtől csak, akkor térek el, ha összevont települések miatt két településnév (a hivatalos település és annak részét képező másik település) szerepel a menetrendben. Ez esetben csak azt a települést hagyom meg, amelyikben a megálló található.
[előzmény: (26456) baggio, 2009.01.09 20:49:06]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2009.01.08 16:55:33 (26331)
"Csak nem tudom, okoz e kavart valahol, hogy a városnév ki van töltve, de a POI nincs a városban?"

A POI mindenképpen a városban (településen) van, csak esetleg nem a belterületen (beépített területen). :-)

"Most amúgy ezerrel töltöm a várost is." - Nagyon helyes. A sokezer POI között logikus keresési feltételnek tűnik a településnév is.
[előzmény: (26328) baggio, 2009.01.08 16:35:08]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 03:16:07 (26049)
Burkolt út / Javított talajút / Talajút

A makadámút a burkolt utakhoz tartozik. :-)
[előzmény: (26048) KiVi, 2009.01.01 02:40:11]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 00:00:35 (26040)
Boldog új évet és eredményes POI reformot kívánok minden rajzolónak!

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.12.30 10:02:19 (25974)
A probléma továbbra is probléma. Csak próbálkoztam. (Nem jött össze.)

András,
Az also-tisza tájegységben megakadt a feltöltés. Segítséget kérünk a probléma megoldásához.
[előzmény: (25968) 2008.12.29 19:21:18]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.12.14 15:04:02 (25583)
A töréspontok általában jól beazonosíthatók, sok esetben még határjelek is segítik a felmérést.

Nem mondom azt, hogy kezdő trackelőknek ajánlanám, de sok helyen meg lehet próbálkozni vele. Kell hozzá némi térkép- és terepolvasási ismeret.
[előzmény: (25581) KiVi, 2008.12.14 14:54:22]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.12.14 14:56:17 (25582)
Ha már így belejöttem...

Mi a véleményetek a földrajzi nevek helyesírásával kapcsolatban?

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.12.14 14:51:43 (25580)
"a közig határokat csak akkor tudjuk szerepeltetni, ha valaki lesz szíves átadni nekünk"

Esetleg fel is lehet mérni őket,

lásd: Kecskemét esetében. (Kecskemét az egyik legnagyobb közigazgatási területtel rendelkező hazai település, határvonala több min 100 km, de még gyalogosan trackelve is négy túranap alatt felmérhető, kerékpárral meg egy nap alatt is. Ráadásul, nem csak a "körültrackelt" település határvonala van meg, hanem részben a szomszédos településeké is.

Természetesen nem gondolom azt, hogy minden település határvonalának szerepelnie kell a "térképen", de a megyeszékhelyek (vagy a megyei jogú városok) határait a megyehatárok mellett szivesen nézegetnén. Mindezek mellett a településhatárok trackelésének legalább annyi értelme van, mint a tűzcsapok vagy a településen belüli közkutak felmérésének. (az utóbit én nagy élvezettel teszem. :-)

A település-határvonalak nyílvános adatok, minden önkormányzatnál a saját határaikról tudnak (tudniuk kell) felvilágosítást adni, persze nem georeferált raszteres, vektoros formátumban, hanem csak úgy egyszerűen térképen, térképvázlaton. Ma már egyre több önkormányzat rakja fel a hállóra a település területrendezési tervét és az ehhez kapcsolodó térképmellékleteket is.

A felmért és az adatbázisban letárolt településhatárokból akár készülhetne bizonyos kimenetekre közigazgatási fedvény, de az egyes feltöltött POI-k telepüésekhez kötésénél is ki lehetne váltani a most használt módszert.
[előzmény: (25579) pgyp, 2008.12.14 13:37:41]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.12.11 16:40:06 (25513)
Nem elcsúszott, hanem a helyére került. Szeretném folytatni a Kőszegi-hegységben is.
[előzmény: (25509) Arti (junior), 2008.12.11 12:53:54]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.12.03 14:50:19 (25248)
Erre gondolsz? [http://www.turistautak.hu/poi.php?id=60352]
[előzmény: (25245) KiVi, 2008.12.03 11:39:30]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.12.01 10:02:00 (25175)
urbalazs, de csak azért, hogy egységes legyen.

A BKV (nagyon)sok járatos megállóinál is legyen szóköz? Csak az egységes kinézet miatt. :-)
[előzmény: (25160) urbalazs, 2008.11.30 20:02:59]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.11.01 18:03:09 (24112)
cseremoha - szállást kérek, teljes hétvégére megyek
[előzmény: (24081) olahtamas, 2008.10.31 15:15:18]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.10.29 16:31:37 (24016)
Véglegesítsük, hogy ki kér szállást Gyenesdiásra:
Kolesár
KiVi
kecskesrobi
baggio - szállást kérek, teljes hétvégére jönnék, transzfert is kérnék
cseremoha
[előzmény: (24014) baggio, 2008.10.29 16:26:13]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.10.24 13:28:11 (23851)
Megfontolásra érdemes az ötletet.
Kitekintésként mi a helyzet a vidéki villamosvonalakkal? Miskolcon, Debrecenben, Szegeden van-e azonos viszonylatszám?
Ha megszületik a megegyezés a javítással járó munkát is vállalom a villamosmegállók (vasutallomas POI-k) esetében.
[előzmény: (23848) urbalazs, 2008.10.24 12:46:58]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.10.23 18:39:11 (23834)
"Ha ennyi fuvaros van, akkor én szívesen megyek utasként."
[előzmény: (23831) Old Eye, 2008.10.23 17:23:13]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.10.20 12:32:14 (23711)
Stimm,

Feltöltöttem.

Ha már erre jártál és emlékszel még valamire, kérlek bogozd ki a Tököl melleti árvízvédelmi töltés és a kapcsolodó utak nyomvonalát (lásd: [http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.336328&lon=18.965854&zoom=256&arrow=0]), valamint az érintett - már meglévő - utak hiányos paramétereit.

(Ha tracket töltesz fel, a benne lévő POI-knak adj értelmezhető nevet, ikont vagy töröld ki őket.)

[előzmény: (23684) Stimm, 2008.10.19 13:43:49]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.10.19 14:05:06 (23685)
Letöltöttem, átnézem.
[előzmény: (23684) Stimm, 2008.10.19 13:43:49]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.10.11 13:36:49 (23372)
Aki jönne még, az folytassa a listát:

András (Budapest)
olahtamas (Budapest)
johann gambolputty (Ulm:))
urbalazs (Budapest)
rekasi (Tápiógyörgye)
baggio (Békéscsaba)
Andreas (Budapest)
pgyp (Szöged)
KiVi (Pécs)
laszloistvan (Balatonszentgyörgy - Pécs)
kecskesrobi (Budapest)
Arti (junior) (Veszprém)
Gyurci1 (Budapest)
sattila & Kata (Vecsés)
izsolt (Budapest)
kepenu (Eger)
Old Eye (Budapest)
Reggel (Székesfehérvár)
Cseremoha (Kecskemét, Budapest)
[előzmény: (23370) Reggel, 2008.10.11 11:58:52]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.09.29 10:23:23 (22963)
Nem az információ hiánya a probléma, hanem a téves információ.
[előzmény: (22938) pliptai, 2008.09.28 19:41:16]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.09.28 13:36:55 (22932)
pliptai, a rajzolásod feltöltöttem.

Néhány megjegyzés:
- Az árva szakaszvégek esetén "Zsakutca=" paraméter vagy time zone
- Kiscsengődön egy aszfaltos út helyett földutat rajzoltál (javítottam)
- Az utak paramétereit mi alapján töltötted ki? Mintha kicsit "sablonosak" lennének.
[előzmény: (22899) pliptai, 2008.09.26 23:02:44]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.09.27 19:41:57 (22918)
Letöltöttem, átnézem.
[előzmény: (22899) pliptai, 2008.09.26 23:02:44]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.09.21 14:55:04 (22731)
Kedves - also-tisza tájegységben - rajzoló barátaim, kéréssel fordulok felétek;

Szeretném, ha az eljövendő POI-reformig (vagy már megvolt?) az általam fáradságos munkával - egyéb POI-nak - bejelentett POI-k (kereszt, emlékmű, stb) kimaradnának az "ikonosításból".
Itt most idézhetném kepenu elhiresült szavait, de nem teszem. Ellenben ígérem, ha kell egyenként fogom visszaállítani őket eredeti formájukra. Természetesen, ha megszületik valamilyen egységes ikonhasználatot előírányzó álláspont, akkor mehet a nagy átalakítás, de addig, amíg egyéni izlések határozzák meg az egyes POI-k ikonjait, addig engedjétek meg, hogy én is a nekem jobban tetsző ikonokat használjam.

Ha valakit tényleg zavar a POI-k között lévő összevisszaság, akkor kezdésnek a már meglévő csoportokat is "rendbe" lehetne rakni.
Hogy ne csak a szám járjon; sok-sok hónapja megpróbálkoztam a vasutallomas POI-k rendberakásával, egységesítésével és azóta is folyamatosan igyekszem karbantartani azokat. Úgy érzem, hogy ez használhatóbbá tette az adatbázist és természetessen a tuhu térképét is.

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.05.05 16:51:46 (20718)
"Tudna nekem felvilágosítással szolgálni valaki a Szeged Nagylak közötti [E7] P útról, hogy az tulajdonképpen micsoda?"

E7 = a 7-es számú Európai Hosszútávú Vándorút
(Az E7 Szlovéniából a DDK, az AK és a Tisza-Maros töltésén haladó P sáv jelzésen Romániába tart.

A kérdéses Szeged-Nagylak szakasz a Maros jobb oldali töltésén vezető - száraz időben jól járható - nagyrész középen füves szekérút. A kerékpáros közlekedés engedélyezett.

[előzmény: (20700) Mengyán, 2008.05.03 09:51:43]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.04.24 16:44:11 (20549)
Ha már szóba került a vasútvonalak jelölése.

Néhány hónapja végigbogarásztam az összes tájegységet a vasútállomások és felirataik rendezése végett és közben a vasútvonalak felírataiban is megpróbáltam valami rendet teremteni. Az alább felsorolt kitöltést javasolnám a további rajzoláshoz:

Normál vasútvonalaknál:
- Utnev= (menetrendi mező száma) - Figyelem, a múlt évi menetrendváltásnál több menetrendi mező megváltozott !!!
- Utcanev= (a vasútvonal státusára utaló felirat, pl: iparvágány, A személyszállitás szünetel!, Használaton kívül!, stb)

Keskeny nyomközű vasútvonalaknál:
- Utcanev= (a vasútvonal elnevezése vagy a státusára utaló felirat, pl: Kemencei Múzeumvasút, iparvasút, stb)

Helyi érdekű vasútvonalaknál (HÉV):
- Utcanev= (a vasútvonal elnevezése, pl: Gödöllői HÉV, stb)

Villamosvonalaknál:
- Utcanev= (a viszonylatok száma, pl: 1-es villamos, 4-es, 6-os villamos, stb)
[előzmény: (20521) tibbi, 2008.04.24 10:00:03]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.04.18 09:25:34 (20392)
Kedves térképrajzolók szeretném felhívni a figyelmeteket arra, hogy a temető ikon (0x6403 Cemetery) a szelektív hulladékgyűjtőként bejelentett POI-k megjelenítésére használjuk, ezért a temetőket, kriptákat, sírokat, stb ne ezzel rajzoljátok a térképre.

Jelenleg a szelektív hulladékgyűjtők listájának már jóval több mint 10%-a a térképről felkerült temető és más hasonló jellegű objektum.

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.04.10 16:09:16 (20214)
A szelektív huladékgyűjtőket a cemetery (temető) ikonnal jelöljük, (tehát a temetőket lehetőleg ne jelöljük ezzel)!
[előzmény: (20213) camenzind, 2008.04.10 16:02:14]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.03.11 16:51:44 (19541)
Segítség !!!

A ma reggeli feltöltésem (also-tisza) kiakasztotta a szervert. Se fel, se le ...

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.02.08 08:41:00 (18962)
kecskesrobi,

Néhány megjegyzés:
Ha egy település utcahálózatát rajzoljuk, akkor érdemes körülnézni a régi vonalaknál is - paramétereket pótólni, módósítani és összehozni a régit az újjal.
- A friss rajzolásodban "út" közterületi neveket használod. A meglévő régi vonalaknál, a település fontosabb útjai utcaként vannak beírva. Ez biztosan így van?
- A régi vonalak (pl.: Mezőnagymihály és Ároktő felé is "fizetős" útra vannak beállítva (BehajtasAutoval=B). Ez valószínűleg hibás.
- Ha egy régi vonal együtt fut az új trackkel, akkor a track= paramétert emeld meg.
- A régi és az új rajzolásodnál a Zaj= paraméterek ellentmondásban vannak egymással.
- Zsakutca= paramétert csak akkor töltsd ki, ha az út zsákutca.
- A temető ikont jelenleg a szelektív hulladékgyűjtők jelölésére alkalmazzuk(, még akkor is, ha sokan nem így tesznek).

További eredményes trackelét és rajzolást.
[előzmény: (18950) kecskesrobi, 2008.02.07 13:24:24]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.02.07 12:53:59 (18949)
kecskesrobi,
sajnos technikai problémák miatt nem sikerült még átnéznem a rajzolásod. Ma este újra megpróbálom, ha addig nem csap le rá valaki.
[előzmény: (18939) cseremoha, 2008.02.06 16:34:53]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.02.06 16:34:53 (18939)
Átnézem.
[előzmény: (18937) kecskesrobi, 2008.02.06 13:56:47]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.01.28 08:41:29 (18778)
Hajo,

kérlek, a buszmegálló POI-k térképre rajzolásakor ne a vasutállomásokat jelölő ikont használd !!! (Még akkor sem, ha az tűnik logikusnak.)
- 0126 - Karancs, Medves és Heves-Borsodi-dombság + (Nuszmegálló)
- 0127 - Velencei-hegység

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.01.24 13:50:24 (18685)
András,

szeretnék poi szerkesztői jogot kérni. Kezdésnek a vasútálklomás poi-kra. Jó lenne egységesíteni az elnevezéseket és kiválogatni a nem odavaló poi-kat.

- Vasútállomások esetében azt hiszem senkinek sem okoz gondot a hivatalos nevek használata (a státuszt jelölő rövidítésekkel: pu., vá., v.m.) (Talán a Garminos kimenetre mehetne pontok nélkül. Nem tetszik a "Sóskút V.M." formátum.)
Azon vasútálomásokat, megállóhelyeket, ahol jelenleg szünetel a személyforgalom a név utáni *-gal lehetne jelölni.

A HÉV és a villamos esetében meg kell állapodni valami egységes formátumban.
- HÉV: hivatalos név esetleg utána mh., mint megállóhely?
- Villamos: V6 Moszka tér vagy (V6) Moszka tér vagy [V6] Moszka tér vagy előbb a név és utána a szám vagy ... ?

Milyen legyen a formátum, ha az adott megállóban több viszonylat is megáll?
4, 6 Moszkva tér vagy (4, 6) Moszkva tér vagy [4, 6] Moszkva tér vagy (4)(6) Moszkva tér vagy [4][6] Moszkva tér vagy ... ?

Hogyan tudom a vasútállomás poi-knak bejelentett buszmegállókat átrakni a helyükre?

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.01.15 16:54:18 (18470)
csabi&csilla,

ha lehetne a Szivárvány panzió adatait is nézdd meg. Településként Szegedet írtad be, de a koordináták a országhatáron túlra mutatnak.
[előzmény: (18466) csabi&csilla, 2008.01.15 14:44:40]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2008.01.09 17:25:48 (18356)
"Kérdés, hogy egy vonaltípusnak technikailag miért kell, hogy köze legyen bármiféle sebességhez. Úgy értem azt inkább a vonalszakaszhoz rendelt egyéb paraméterekkel kell vagy lehet szabályozni."

A vonaltípus vagy paraméter kérdésnek objektív megoldása nincs. Mindig csak egy, a célnak és a felhasználóknak leginkább megfelelő - optimalizált - variáció alkalmazására kell törekedni.

Akár a vonaltípusok nagyrészét kitevő úttípusok is rajzolódhatnának paraméter vagy paraméterek alapján, amihez már meg is vannak a szükséges paraméterek (Utnev=, Szelesseg=, Burkolat=). Mi jelenleg egy ezektől "független" negyedik un. "Uttipus=" paramétert használunk. Ez nem biztos, hogy baj, ha így a térképrajzolók hatékonyabban tudnak dolgozni.
[előzmény: (18354) bpeti68, 2008.01.09 14:33:35]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.12 16:46:03 (17748)
Néhány apró módósítási javaslat a vonalreformhoz. (kezdésnek csak az utakról)

terepi utak:
- csapás > 0,5 m-nél keskenyebb - a vegetációs időszakban általában nehezen követhető - csak gyalogos közlekedésre alkalmas út
- ösvény > 0,5-1 m széles, csak gyalogos közlekedésre alkalmas út - "egyemberes út"
- gyalogút > 1-1,5 m széles, csak gyalogos közlekedésre alkalmas út - "kétemberes út"
- szekérút > 1,5-2 m széles, két keréknyommal, közöttük bakháttal rendelkező - nagyobb bakhát esetén autóval nem járható - út
- talajút* > 2-3 m-nél szélesebb, mély keréknyomok és bakhát nélküli talajút - megfelelő körülmények esetén autóval járható
- burkolatlan utca > településen belüli talajút vagy javított talajút, de nem szekérút - a szekérút településen belül is szekérút marad !!!
- javított talajút** > 2-3 m-nél szélesebb, salakkal, murvával, zúzott kővel, tömörítéssel, útgyalulással javított talajút - autóval általában egész évben járható út
- makadámút > 2-3 m-nél szélesebb, többrétegű - tömörített alap zúzottkő borítással - autóval általában egész évben jól járható út

burkolt utak:
- burkolt gyalogút > gyalogosok számára fentartott, szélesebb, burkolt út - a települések gépjárműforgalom elől elzárt útjai is - (Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel)
- kerékpárút > a KRESZ szerinti kerékpárutak - mint a burkolt gyalogút, csak kerékpárút táblával - (a turistautakhoz hasonló kiemeléssel)
- utca > települések - csak saját forgalommal rendelkező - burkolt útjai
- kiemelt utca > települések gyűjtőútjai - (Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel)
- erdei aszfaltút > országútnál általában keskenyebb, többnyire korlátozott gépjárműforgalommal rendelkező burkolt út
- egyéb közút > országútnál keskenyebb és/vagy rosszabb minőségű burkolt közforgalmú út
- országút - legalább két forgalmi sáv szélességű, burkolt közút - (Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel)
- másodrendű főút > általában két számjegyű, jól járható aszfaltút - (Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel)
- elsőrendű főút > általában egy számjegyű, jól járható aszfaltút - (Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel)
- autóút > a KRESZ szerinti autóút
- autópálya > a KRESZ szerinti autópálya

különleges utak:
- alagút** > az adott út szürke, szagatott kontúrvonala (a z paraméter alapján automatizálható)
- felüljáró, híd** > az adott út vastagított kontúrvonallal (a z paraméter alapján automatizálható)
- lehajtó > a főutak le és felhajtói
- körforgalom > (a raszteres kimeneten az adott út jelével ábrázolható)
- lépcső > gépjárművel nem, kerékpárral, babakocsival nehezen járható
- gyalogos felüljáró** > mint a lépcső - a felüljárón átvezető kerékpárút a kiemelés átvezetésével ábrázolható
- kifutópálya > ???

vasút ***:
- vasút > normál nyomközű vasút - 1435 mm / a HÉV (Helyi Érdekű Vasút) is
- kisvasút > keskeny nyomközű vasút
- villamos > városon belüli kötöttpályás közlekedés (villamos, fogaskerekű, sikló)
- megszünt vasút** > a sinek felszedve! - (szürke vasútjel)
- megszünt kisvasút** > a sinek felszedve! - (szürke kisvasútjel)

* - a megnevezés módósítása / ** - új objektum / *** - új objektumcsoport
Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel > 2x1 illetve 2x2 sáv "nettó" szélességre - (kanyarodó, lassító, gyorsító sávot nem számolva)
[előzmény: (17711) johann g (Lud), 2007.12.10 14:27:53]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.11 14:58:12 (17725)
"Valószínűleg az uttóbbiból elég kevés van Magyarországon, ha egyáltalán."

Ha a "négyszámjegyes" utakat az országos hálózathoz számoljuk, akkor csak a környékünkről néhány:

- Budapest - Nagykőrös - Tiszakécske
- Kecskemét - Kiskőrös
- Kecskemét - Szolnok
- Nagykőrös - Kiskunfélegyháza

ezen utak nagyrésze földút.
[előzmény: (17724) szmi, 2007.12.11 13:51:28]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.15 15:36:28 (17040)
"turistautak, teljesítménytúra útvonalak, bicajutak, országutak, vasútvonalak", ..., ..., távvezetékek

Természetesen nem kötelező távvezetékeket felmérni, rajzolni, csak aki ezt (is) szereti csinálni az hajtson rá.
[előzmény: (17038) johann g (Lud), 2007.11.15 15:18:11]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.15 15:27:36 (17039)
Ha már a "távvezeték felmérő" projekt is beindult, akkor tessék ezt is szakszerűen csinálni! :-)

Nem hiszem, hogy az a trekker aki kezébe veszi a GPS-t ne tudná megkülönböztetni egymástól a kis-, közép- és a nagyfeszültségű vezetékeket, de ha mégis, akkor olvasa el Hajo szemléletes leírását a témáról. (Ha szépen megkérjük talán még fényképes leirást is összehoz nekünk néhány mintaoszlop, fényképpel bejelentett POI-jának belinkelésével :-) Szerintem nem nehezebb, mint az utak megfelelő paraméterezése.

A kis- és középfeszültségű vezetékek esetén talán nem kellene a teljes hálózat felmérésére törekedni. Csak azok a szakaszok hasznosak melyek tényleg segítik a tájékozódást. Nem biztos, hogy hasznos lenne, ha már a villanyszerelők is tuhu-s térképpel a GPS-ükben szaladgálnának. :-)


Valamint tényleg jó lenne, ha a MapEdit alul az állapotsorban kiírná az utolsó szakasz hosszát és irányát is.
[előzmény: (17033) felazso, 2007.11.15 14:11:15]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.29 09:08:10 (16556)
... és az autóbusz-megállókról, stb. még nem is beszéltünk.
[előzmény: (16555) cseremoha, 2007.10.29 09:02:30]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.29 09:02:30 (16555)
"Jó lenne egységes formában adatot bevinni."

"A vasútállomások neveinek írása, formátuma lassan átláthatatlan változatosságot mutat. Jó lenne megegyezni – kőbe vésni – valamely formátumot és következetesen ezt használni – javítva az eddig feltöltött POI-kat is. (Azt hiszem ezzel nem érdemes megvárni a POI reformot)
- A név után használjuk-e a pályaudvar, vasútállomás, vasúti megállóhely megnevezéseket és - ha igen – milyen formában?
- Teljesen kiírva vagy rövidítve?
- Hogyan rövidítsük, ahogyan kell: pu. – vá. – v.m. vagy egy kicsit slamposabban elhagyva a pontokat: pu – vá – vm ?"
[előzmény: (16537) bregő és andorpapa, 2007.10.28 19:43:29]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.27 11:55:08 (16496)
"jól értem, hogy megvolt a saját gépeden a track, ez alapján rajzoltál, és most ezeket a trackeket akarod feltölteni?"

Igen jól értetted. Ezek a trackek megvannak csak elmaradtak az otthoni utánmunkálatok (felesleges részek kivágása, némi magyarázószöveg: hogy most nem a jelzésen megyek, stb.) Magamnak nem akartam vacakolni vele inkább rajzoltam a térképre. Most, hogy többen lettünk a környéken azt hiszem mégiscsak fel kéne töltenem őket.
[előzmény: (16463) Erdőjáró, 2007.10.25 20:16:15]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.25 14:05:34 (16449)
Töredelmessen beismerem a trackek feltöltésében van némi lemaradásom. :-(
Eddig nem volt probléma belőle, egyedül garázdálkodtam a környéken. Talán erőt veszek magamon és feltöltögetem őket.
[előzmény: (16433) Erdőjáró, 2007.10.24 21:19:21]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.19 13:53:48 (16329)
"Valakimongyameg"
mi lehet a raszteres térkép áttekintőjén (nyitóképén) látható, a Szentendrei-sziget déli csücskétől nyugatra elhúzodó "autópálya-darab? A nagyításokon már semmi hasonló nem fedezhető fel. Ez is valami raszterkép-generálási hiba vagy lemaradtam valamiről?

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.19 12:44:35 (16326)
Gyorsan nézdd meg! - Most töltöttem vissza a tájegységet golf pálya nélkül.

A kisérlet sikeres volt, szépen legenerálódtak a problémás szelvények.
[előzmény: (16324) olahtamas, 2007.10.19 10:42:35]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.19 08:55:47 (16321)
Az előzményekben jelzet probléma egy lehetséges megoldásaként az also-tisza tájájegységet ideiglenesen golfpályává minősítettem. A raszteres térkép(ek) újragenerálása után remélem megszűnik az egyes raszteres szintek között tapasztalható eltérés, az egyes képkockák frissitésben való elmaradása.
[előzmény: (16278) kvte, 2007.10.16 15:48:40]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók