Néhány apró módósítási javaslat a vonalreformhoz. (kezdésnek csak az utakról)
terepi utak:
- csapás > 0,5 m-nél keskenyebb - a vegetációs időszakban általában nehezen követhető - csak gyalogos közlekedésre alkalmas út
- ösvény > 0,5-1 m széles, csak gyalogos közlekedésre alkalmas út - "egyemberes út"
- gyalogút > 1-1,5 m széles, csak gyalogos közlekedésre alkalmas út - "kétemberes út"
- szekérút > 1,5-2 m széles, két keréknyommal, közöttük bakháttal rendelkező - nagyobb bakhát esetén autóval nem járható - út
- talajút* > 2-3 m-nél szélesebb, mély keréknyomok és bakhát nélküli talajút - megfelelő körülmények esetén autóval járható
- burkolatlan utca > településen belüli talajút vagy javított talajút, de nem szekérút - a szekérút településen belül is szekérút marad !!!
- javított talajút** > 2-3 m-nél szélesebb, salakkal, murvával, zúzott kővel, tömörítéssel, útgyalulással javított talajút - autóval általában egész évben járható út
- makadámút > 2-3 m-nél szélesebb, többrétegű - tömörített alap zúzottkő borítással - autóval általában egész évben jól járható út
burkolt utak:
- burkolt gyalogút > gyalogosok számára fentartott, szélesebb, burkolt út - a települések gépjárműforgalom elől elzárt útjai is - (Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel)
- kerékpárút > a KRESZ szerinti kerékpárutak - mint a burkolt gyalogút, csak kerékpárút táblával - (a turistautakhoz hasonló kiemeléssel)
- utca > települések - csak saját forgalommal rendelkező - burkolt útjai
- kiemelt utca > települések gyűjtőútjai - (Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel)
- erdei aszfaltút > országútnál általában keskenyebb, többnyire korlátozott gépjárműforgalommal rendelkező burkolt út
- egyéb közút > országútnál keskenyebb és/vagy rosszabb minőségű burkolt közforgalmú út
- országút - legalább két forgalmi sáv szélességű, burkolt közút - (Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel)
- másodrendű főút > általában két számjegyű, jól járható aszfaltút - (Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel)
- elsőrendű főút > általában egy számjegyű, jól járható aszfaltút - (Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel)
- autóút > a KRESZ szerinti autóút
- autópálya > a KRESZ szerinti autópálya
különleges utak:
- alagút** > az adott út szürke, szagatott kontúrvonala (a z paraméter alapján automatizálható)
- felüljáró, híd** > az adott út vastagított kontúrvonallal (a z paraméter alapján automatizálható)
- lehajtó > a főutak le és felhajtói
- körforgalom > (a raszteres kimeneten az adott út jelével ábrázolható)
- lépcső > gépjárművel nem, kerékpárral, babakocsival nehezen járható
- gyalogos felüljáró** > mint a lépcső - a felüljárón átvezető kerékpárút a kiemelés átvezetésével ábrázolható
- kifutópálya > ???
vasút ***:
- vasút > normál nyomközű vasút - 1435 mm / a HÉV (Helyi Érdekű Vasút) is
- kisvasút > keskeny nyomközű vasút
- villamos > városon belüli kötöttpályás közlekedés (villamos, fogaskerekű, sikló)
- megszünt vasút** > a sinek felszedve! - (szürke vasútjel)
- megszünt kisvasút** > a sinek felszedve! - (szürke kisvasútjel)
* - a megnevezés módósítása / ** - új objektum / *** - új objektumcsoport
Szelesseg= paraméter alapján legalább két féle szélességgel > 2x1 illetve 2x2 sáv "nettó" szélességre - (kanyarodó, lassító, gyorsító sávot nem számolva)
[ előzmény: (17711) johann g (Lud), 2007.12.10 14:27:53] |