turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, KiVi hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 2824 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.06.04 16:11:11 (62610)
A MapEdit nyílt forráskódú, bele kell fejleszteni. (Mint ahogy az eredetihez képest a tuhusban is van módosítás.)
[előzmény: (62609) Szem, 2013.06.04 16:03:05]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.06.04 15:55:19 (62608)
Azért érdekelne, hogy milyen formában lehetne ezt a Mapeditbe legördülő menüként beszerkeszteni?
Pontosan így, legördülő menübe. Nézd meg pl. az OMPEditet. Ott ilyen paramétert nem találsz mivel ott a típus definiálja ezt is, de az útjellemzők pl. így vannak (híd, alagút, körforgalom... ).
[előzmény: (62607) Szem, 2013.06.04 15:10:08]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.06.04 15:00:43 (62606)
Részemről +0, azaz mindegy mivel szerencsére nem kötelező paraméter. Szerintem amíg nem lesz a Mapeditben fix listából választható a paraméter értéke addig csak káosz lesz, főleg ha ilyen részletes és még vesszőzünk is.
[előzmény: (62596) hadidoki, 2013.06.04 09:03:56]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.06.03 12:06:24 (62586)
Csak a Garmin mérnökei.
[előzmény: (62585) olahtamas, 2013.06.03 08:37:57]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.30 22:32:41 (62523)
Letöltési jog beállítva, hajrá!
[előzmény: (62521) Simonka, 2013.05.30 22:00:58]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.29 20:21:06 (62484)
A vesszős rendszernél azért gondoljuk át, hogy mennyire lesz használható a kimenetgyártáskor. Gyaníthatóan tele lesz következetlenséggel a kitöltés (pl. már abban is, hogy első,második vagy első, második vagy első ,második vagy első , második).
[előzmény: (62481) filemaneger, 2013.05.29 19:00:12]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.29 20:18:36 (62483)
OFF A régi szép időkben direkt nem térképeztük fel a versenyek területét, hogy ne legyen túlzott előnyük a térképes kütyükkel indulóknak. :)
[előzmény: (62479) Old Eye, 2013.05.29 16:30:07]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.28 22:07:40 (62443)
Így van! Ennyi tapasztalattal már nehéz végzetes hibát elkövetni, a kis hibák javításából meg mindig tanul az ember.
[előzmény: (62441) Old Eye, 2013.05.28 21:43:17]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.28 21:14:15 (62437)
Most már van neked is, feltöltheted, 19 szerkesztés után már bőven megjár!
[előzmény: (62435) Szem, 2013.05.28 20:52:00]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.28 20:19:54 (62429)
+1
[előzmény: (62392) majormezei, 2013.05.27 18:47:31]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.22 23:37:42 (62354)
ha már újat készítünk legyen részletes
Jajj, ne! Ha már új akkor inkább használható és egyértelmű legyen ne részletes! Felesleges a felhasználás szempontjából érdektelen részletességeket rögzíteni (pl. hogy kis vagy nagy kockakő-e, de még a kockakő és a viacolor megkülönböztetésének is igen csekély a gyakorlati haszna).
[előzmény: (62352) Szem, 2013.05.22 22:54:44]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.22 23:35:28 (62353)
62307-t figyelembe véve túl nagy baj talán nem lesz belőle.
[előzmény: (62351) alnibell, 2013.05.22 22:41:02]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.22 14:05:10 (62331)
+1 :)
[előzmény: (62329) olahtamas, 2013.05.22 13:54:11]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.22 00:06:50 (62317)
Fura ha Trackman vagy Peter68 (mint az OMP fő technikai tudorai) részéről érdektelenségről írt, eddig minden felvetésre reagáltak, persze legtöbbször kérdésekkel. Természetesen az ő idejük is véges, de folyamatosan javul, fejlődik a rendszer.
[előzmény: (62316) alnibell, 2013.05.21 23:54:20]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.21 13:27:35 (62313)
E témában már elindult az eszmecsere Trackman-el, csak nem jutott a végére.
[előzmény: (62311) alnibell, 2013.05.21 12:11:57]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.20 19:55:36 (62301)
Nem is a trekkeket figyelném, csak a két paramétert. (OFF: Az OMP-n elvileg megoldható lenne, mivel ott a trekkek is adatbázisban vannak.)

Az "állami" adatbázis kb. a TopoGuide, annak a minősége sem épp szívderítő...
[előzmény: (62298) olahtamas, 2013.05.20 19:42:01]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.20 19:52:29 (62300)
Van még Modositva= is, szerintem a kettőt együtt figyelve, ha az újabb régebbi mint 5 év az már elég jó eredményt ad a felvetett problémára.
[előzmény: (62296) tibbi, 2013.05.20 19:32:55]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.20 17:54:33 (62295)
A 3-5-re nehéz, de ha fixáljuk az időpontot akkor lehet. Leginkább a 0 layerhez hasonló dolgot tudok elképzelni, csak nem a 0-ás vonalak, hanem a régiek kapnak kiemelést, így aki karbantartani szeretne rögtön látja merre induljon.
[előzmény: (62293) Arti (junior), 2013.05.20 12:55:46]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.20 11:07:01 (62292)
amennyiben 3-5 éves
... és burkolatlan. Burkolt utak ritkán tűnnek el ennyi idő alatt, kivéve ha átépítik, de az feltűnőbb.
[előzmény: (62291) olahtamas, 2013.05.20 10:52:52]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.18 10:48:44 (62276)
Ez a zárt rendszer velejárója, hogy kevés a rajzoló. Ha meg nyílt lenne akkor sokan tudatlanul piszkálnának be és azért lenne sok hiba. 22-es csapdája...
[előzmény: (62274) Arti (junior), 2013.05.18 08:08:18]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.16 23:04:02 (62241)
Így van, egyetértünk. Annó a reformkor is felvetettem ezt, de a hangadók többsége ragaszkodott a közutas besoroláshoz, bár jelentős érvre nem emlékszek.
[előzmény: (62239) Arti (junior), 2013.05.16 22:25:11]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.16 22:15:45 (62238)
Én a hiányzástól függetlenül módosítanám, mint már párszor kifejtettem. (Pl. mi különbség a 42-es vagy a 44-es és a 67-es és 86-os utak között? Pedig az első kettő elsőrendű, a második kettő másodrendű.)
[előzmény: (62235) Arti (junior), 2013.05.16 22:03:38]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.16 21:50:55 (62234)
Szerintem nem hiányzik, annyit kéne tenni, hogy nem ragaszkodni a közútkezelő első- másodrangú főút besorolásához. Az összes két és a jelentősebb három-számjegyű főutat elsőrendűként kéne ábrázolni (ezek között nincs jelentős használati értékbeli különbség) s így lenne lehetőség a kistérségeket összekötő négy-számjegyűeket másodrendűvel kiemelni. A zsákfalvak bekötésére pedig megmarad az egyéb közút. Ha jól megnézzük a "profi" térképek (NG, CN) se követik a közutas besorolást, talán nem véletlenül.)
[előzmény: (62226) alnibell, 2013.05.16 20:05:51]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.16 12:47:47 (62214)
Szerintem meg tök felesleges a szélesség paraméter, az út típusából tudja az ember mire számíthat. Ráadásul a listádból az első 3 sor egy átlagos turistaúton majdnem 10 méterenként változhat, ilyen pontos adataink nincsenek de értelmük sincs.
Ha muszáj ilyen akkor szerintem elég a szelességből annyi, hogy csak gyalog férsz el, egy nyomsávos járművel férsz el, kétnyomsávos járművel férsz el. A széles aszfaltutakat sincs értelme paraméterezni, az osztott pályásokat úgyis külön rajzoljuk, a többinek meg nincs gyakorlati haszna.
[előzmény: (62196) Szem, 2013.05.16 09:40:46]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.15 10:30:55 (62175)
Nincs, az úttípus definiálja a burkolatot is. (Mint ahogy a leírásból látszik, hogy melyik milyen.) Így sokkal egyszerűbben és kevesebb hibával lehet rajzolni és egységesebb is a jelölés.
[előzmény: (62172) Arti (junior), 2013.05.15 06:26:52]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.15 01:02:20 (62170)
Dehogy titok, ilyen tervezős úttípusok vannak az OMP-n:

- Highway - KRESZ szerint autósztrádának jelölt út

- Semi-Motorway - KRESZ szerint autóútnak jelölt út

- Primary road - általában európai számozással is rendelkező, nem gyorsforgalmi főutak. Településtáblán belül a Primary road in settlement típussal rajzoljuk
Romániában ezzel a típussal az E számmal rendelkező utakat rajzoljuk meg, amik rendre DN számmal is rendelkeznek.

- Secondary road - az adott ország hivatalosan másodrendű főútnak nyilvánított útjai. Településtáblán belül a Secondary road in settlement típussal rajzoljuk
Romániában ezzel a típussal rajzoljuk az E számmal nem rendelkező DN utakat.

- Other paved road - egyéb közutak. Jellemzői: aszfaltburkolat, ne legyen másodrendű (vagy magasabb) főút besorolásuk, közforgalmúak, általában tömegközlekedés is van rajtuk. Településtáblán belül az Other main road/street in settlement típussal rajzoljuk. Szintén ez utóbbi típussal rajzoljuk a település egyéb (nem első- vagy másodrendű főút besorolású) főutcáit. Zsákutca-településeknél csak a település központjáig rajzoljuk a főutcát
Romániában ezzel a típussal rajzoljuk az aszfalt borítású DJ utakat. Vigyázz, a DJ utak közül soknak nincs aszfalt borítása.

- Residential street - település (nem fő-)utcája. Jellemzői: szilárd burkolat (aszfalt, macskakő), a település határát nem hagyja el.
Megjegyzés:
a) ha közforgalmú útként elhagyja a települést az utca folytatása, akkor főutcaként kell rajzolni, és be kell csatlakoztatni a településen belül egy másik, legalább Other paved road ill. Other main road/street in settlement kategóriájú útba.
b) ha nem közforgalmú, ún. keskeny aszfaltként (lásd lejjebb) hagyja el a települést az utca folytatása, akkor a település határában kell megejteni a típusváltást: pl. utca -> keskeny aszfalt
c) ha burkolatlan útként folytatódik az utca, akkor a burkolat változásánál váltunk típust

- Narrow paved road - nem közforgalmú, keskeny aszfaltozott utak
Romániában ezek a DC számozású aszfalt borítású utak.

- Macadam(like) - aszfaltburkolattal nem rendelkező út, melynek szilárd alapja van (murva, kő). Településen belül az ilyen útra a Macadam(like) street típust használjuk.

- Unpaved road - "szekérút"; szilárd alappal nem rendelkező földút, amelyet egyértelműen kétnyomsávos járművekkel (is) használnak. Településen belül az ilyen útra az Unpaved street típust használjuk.

- Paved bicycle road aszfaltozott bicikliutakat ezzel rajzoljuk.

- Alleyway/Boardwalk települések sétányaira, lépcsős utcáira, gyalogútjaira, járdáira használjuk. Járdát csak akkor rajzolunk, ha annak logisztikai jelentősége van, tehát utca mellett futó járdát nem jelzünk külön.

- Walkway/Trail - "gyalogút"; általában egynyomsávos utak vagy olyan szélesebb földutak, amelyek nem felelnek meg az Unpaved road kritériumainak (tehát még ha fizikailag el is férne az úton egy szekér vagy egy terepjáró, de szemmel láthatóan nem használják kétnyomsávos járművekkel)
[előzmény: (62150) Arti (junior), 2013.05.14 18:25:24]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.14 15:35:39 (62148)
Ha már többszintű csoportosítás akkor érdemes lenne a főcsoportoknak az OMP-n alkalmazott típusokat használni (burkolt, makadám (szerű), burkolatlan), így egyszerűbb lenne a konverzió.
[előzmény: (62144) Old Eye, 2013.05.14 14:12:59]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.13 18:42:28 (62122)
+1 :D
[előzmény: (62120) Arti (junior), 2013.05.13 18:28:26]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.13 18:42:19 (62121)
Ráadásul létezik időhöz kötött tilalom is, pl. csak 7-9 és 15-18 óra között tilos...
[előzmény: (62119) Arti (junior), 2013.05.13 18:24:55]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.11 19:51:32 (62092)
Rendben, nem is szükséges kezdeni vele bármit is.
[előzmény: (62083) alnibell, 2013.05.11 12:20:46]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.11 12:14:02 (62082)
Mi köze a tuhunak a suszterhez? A suszter forprofit és nem közösségi, a tuhu pedig nonprofit és közösségi. Teljesen más elvek alapján szerveződnek. Ráadásul ha a suszter átviszi a sámfát a szomszédba akkor neki nem lesz viszont ha valakinek adunk adatot attól még nekünk is megmarad.

És ugyan mi köze van mindehhez az OSM licencének?
Sok. Az OSM-nél ilyen kérdések fel sem merülhetnek, hála a licencüknek. S láthatóan működik, még az itt fekete báránynak tekintett MTSZ is azt választotta, s ha jól sejtem nem a Sutton Coldfieldben székelő OSM Alapítvánnyal egyezkedtek...
[előzmény: (62081) alnibell, 2013.05.11 11:54:24]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.11 11:36:57 (62080)
Úgy tűnik, hogy fejlődnek szépen.
[előzmény: (62079) Old Eye, 2013.05.11 11:20:59]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.11 11:13:57 (62078)
más csapat által végzett tevékenységet innen támogatni, öngyilkosság
Az OSM licence számukra öngyilkosság?
[előzmény: (62075) alnibell, 2013.05.11 08:23:57]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.07 18:53:33 (61987)
Pont ez az ami ki tudja nyírni a szervert, ha le akarod tölteni az összes csempét. Ha jól emlékszem a legrészletesebb réteg összes csempéjének a legyártása több hétbe telne. Elvileg most ilyennel nehezebb megfektetni a rendszert egy adott IP-ről csak korlátozottan enged tölteni a szerver.
[előzmény: (61983) kolmad, 2013.05.07 17:03:12]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.06 22:06:40 (61969)
+1
[előzmény: (61968) Old Eye, 2013.05.06 20:52:09]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.29 13:09:20 (61848)
Beállítva!
[előzmény: (61847) törölt nick 42, 2013.04.29 09:45:11]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.24 21:05:44 (61818)
C:\Users\%user%\AppData\Roaming\GARMIN\MapSource\TileCache
[előzmény: (61817) Vacsape, 2013.04.24 21:04:20]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.23 22:22:17 (61774)
Nem egy atombiztos dolog ez a levelezősdi, akár még egy Google Csoport is jobb lenne. (Én Kolesárt is hiányoltam, igaz, hogy nem rajzolt idén és ideje se sok de talán nem szentségtörés őt is tájékoztatni.)
[előzmény: (61773) Old Eye, 2013.04.23 22:04:07]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.23 17:58:25 (61761)
Ha a tuhu közösségét kívánja képviselni akkor itt számít!
[előzmény: (61752) Bryan, 2013.04.23 16:24:49]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.23 16:11:40 (61750)
Volt már tuhu mester, akkor sem volt nagy haladás... :(
[előzmény: (61749) zakany, 2013.04.23 16:02:16]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.23 15:56:54 (61748)
Hanem? Ki jelölte?
[előzmény: (61747) Bryan, 2013.04.23 15:46:39]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.22 13:53:26 (61726)
Szerintem nem kéne hanyagolni, a térkép a jogkövető népeknek szóljon.
Erre most nincs jó megoldásunk, de pl. új paraméterrel megoldható lenne.
[előzmény: (61725) Old Eye, 2013.04.22 13:01:40]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.17 17:32:32 (61697)
OFF Hogy miért nem lepődök meg... :/
[előzmény: (61695) Old Eye, 2013.04.17 17:21:48]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.17 17:17:35 (61693)
Ehhez jósnak kéne lenni, mivel még eredményt se hirdettek. (No meg az egészségesen élő természetjáró úgysem dohányzik. ;) )
[előzmény: (61689) Old Eye, 2013.04.17 17:02:43]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.15 15:03:37 (61652)
Ugye nem történelmi atlaszt gyártunk? ;)
[előzmény: (61646) Old Eye, 2013.04.15 13:54:52]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.10 10:24:42 (61612)
OK, ha szemmel vannak tartva!
[előzmény: (61611) Old Eye, 2013.04.10 10:18:11]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.10 10:13:53 (61610)
Gyakori a feltöltési joggal nem rendelkezô, de polyline módosításra jogosult külsôk hozzánemértéssel rögzített adat.
Kik ők? Ha hozzá nem értés van akkor lépni kéne!
[előzmény: (61609) Old Eye, 2013.04.10 09:17:12]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.08 20:08:05 (61605)
Kösz, szóval még semmi biztató, akkor még nem írom fel...
[előzmény: (61604) olahtamas, 2013.04.08 17:05:09]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.08 15:01:43 (61603)
Ez milyen időpont?
[előzmény: (61602) olahtamas, 2013.04.08 12:43:04]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.05 14:52:00 (61554)
Pont e miatt vannak kétségeim, hogy ezeknek a térképen kéne szerepelniük. Az ilyeneknek az útvonalak lennének a jó hely.
[előzmény: (61553) Old Eye, 2013.04.05 14:47:12]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók