turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Hajo hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1030 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 20:32:23 (41861)
A szept 11-i GCTOUR miatt megpróbáltam Mapsource-ban (tuhu) létrehozni a route-ot.
Háááát....

Kerékpáros és gyalogos módban is katasztrofális a helyzet.
Sok helyen csak úgy tudtam a kerékpárúton (oo) tartani, hogy egymástól kb 50-100m-enként vettem fel pontokat a route-ban. Végül gyalogos módban terveztem, de így is sok helyen inkább kerülőt tett, minthogy a kerékpárúton tervezett volna.

Az alábbi helyek problémásnak tűnnek.
Balaton:
N47.00664 E18.16671
N47.02279 E18.15276
N47.05401 E18.05120
N46.94698 E17.87730
N46.88257 E17.75855
N46.82824 E17.63462
N46.78889 E17.48485 (inkább a hegyen menő S+-on tervez. ;-) )
Somogy:
N46.70123 E17.27729
N46.75924 E17.59159
N46.77116 E17.62958 (inkább a parti sétányra tervez)
N46.80328 E17.74704
N46.81225 E17.78054 (a lépcsőn előbb tervez, mint a oo-n)
N46.83762 E17.84471
N46.84364 E17.85821 (durva cik-cakk látszik a nyomvonalban!! Képtelenség erre a szakaszra rátervezni).
N46.85097 E17.87426
N46.88531 E17.94423
N46.88555 E17.95627
N46.89194 E17.98509 hosszú szakaszon (inkább a délre eső földútra tervez rá).
N46.89413 E17.99940 hosszú szakaszon (inkább a délre, vagy északra eső párhuzamos utcákra tervez)
N46.90831 E18.04745
N46.91002 E18.04798 (itt és előzőnél is inkább a parkba tervez be).
N46.91761 E18.07300

Sajnos mostanában nagyon keveset tudok rajzolni. Hálás lennék, ha valaki megnézné.
Gondolom, paraméterezési problémák lehetnek.

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.08.09 19:21:23 (41503)
A www.termeszetvedelem.hu -n meg lehet nyitni a Természervédelmi Információs Rendszer (TIR) térképet.
Kmz-ben le lehet tölteni többek között a NP-k TT-k stb határait.
Adatforrás tehát vektorosan is van, bár ezt lehet, hogy tudtad.
[előzmény: (41498) pgyp, 2010.08.09 16:22:05]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.08.02 18:32:14 (41395)
OK köszi az infót.

Összefoglalva az egyes kimenetek a 26-os főúton nem mindig tervez ár rendesen Kazincbarcikán át. kimeneteket:
- Garmin kimenet Mapsource-on jó. (megnézte: Hajo) 2010.08.01-i és 08.02-i állapot szerint.
- webes kimeneten nem jó. Jelezte, ellenőrizte: kvte (a Tardona patak hídjánál N48.25689 E20.63338 nem a 26-oson tervez)
- Navitel kimenet nem jó. Jelezte, ellenőrizte kvte.
Tehát kimenete válogatja.

A Mapeditben látható Extra-k alapján nem látunk problémát.
minden érintett szakaszra most az mp-ben:
Jarhatosag...= AAA
BehajtasAutoval=A
KorlatozasSebesseg=50
Ez is jónak tűnik.

A Garmin kimeneten a hiba nem jelentkezik, így hát nem meglepő, hogy a cgmsmapper formátumú mp fileban sem találtam árulkodó tervezési adatot. Csaknem mindenhol 40 km/h a sebességkorlát (ne tessék meglepődni, 50 km/h beállítása esetén ez a standard viselkedés.) Egy rövid szakasz valamiért 20 km/h-t kapott, de ez nem okozhat hibát. Behajtás tiltás sehol sincs.

Én már jártam úgy egyszer, hogy törölnöm kellett egy szakaszt és csak úgy hagyta el a mostanihoz hasonló hibát. Megpróbálom előkotorni, hogy hol volt ez.
Megvan: http://turistautak.hu/forum.php?action=thread&id=terkepek&message_id=269805

Kiváncsi vagyok.
[előzmény: (41391) törölt nick 14, 2010.08.02 12:04:23]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.08.01 22:03:50 (41377)
zayd,
Úgy van!
Ez el szokta árulni, hogy melyik szakasz a tényleges hunyó!


Old Eye, kvte:

Arról volt szó, hogy Kazincbarcikán nem a 26-oson tervez át?
Nálam a tuhu Garmin kimenete 07.24-i és 08.01-i verzió is rendesen áttervez a 26-oson.
pl N48.23043 E20.68627 és N48.27386 E20.55602 között:

Autós, leggyorsabb v. legrövidebb beállítással, v6.16.2 és 6.13.7 is jó.

Pontosítsunk!
Ha jól értem, akkor a Navitel kimeneten van gond.
Hol még?

Ha csak félreértek valamit, akkor elnézést kérek.
[előzmény: (41374) zayd, 2010.08.01 21:28:32]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.30 19:38:10 (41311)
:-D
Ez tetszett ;-)

Szerintem lesz még a Sopron melletti hegyekben gondod a jelzések kibogozásával.
Nem lehet összefogni a jelzésfestő egyesületekkel?
[előzmény: (41306) sophegyi, 2010.07.30 17:59:19]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.29 21:50:23 (41284)
Szia,
Köszöntünk a csapatban!

Segíthetsz úgy, hogy küldesz trackeket. Ezeket a rajzolók berajzolják. (Hogyan trackeljünk?)

Ha már kellő tapasztalatot szereztél, akkor lehetsz rajzoló is. Előbb letöltési jogot kapsz és térképszerkesztéseidet lektorálják a tapasztaltabb rajzolók. Később kaphatsz önálló feltöltési jogot is egy, majd több tájegységre. (Hoszan lehetek én is térképszerkesztől?)
[előzmény: (41282) BarossNET GC Team, 2010.07.29 21:42:37]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.29 18:39:34 (41275)
urbalázs és többiek tuhu_typ -hez bug reportot jelentők, javaslattevők ;-)

Kérlek, hogy a wiki vitalapra jelezzétek a bug reportokat. urbalázs a tiédet beírom.
[előzmény: (41262) urbalazs, 2010.07.29 00:02:43]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.26 20:43:29 (41203)
alnibell,
Persze megkaptam a mailben küldött konvertáló programot. Bocsáss meg, hogy nem küldtem választ.
Mindenesetre addig, amíg érdemben csak ketten szóltunk hozzá javaslatokkal, "vitával" úgy gondolom, hogy nincs értelme a kimenet konvertáló php további módosításának. Őszintén szólva nem lelkesít túlságosan, hogy ez a helyzet. Ez magyarázza azt is, hogy az előbb is írt határidőt nem tartottuk be.

Talán kellene valaki, aki koordinálja, összefogja ez a projektet. Én magam mostanában késő este érek haza és ugyan átolvasom a fórumot, de érdemben gondolkodni már nem marad energiám.
Legfőképpen az kellene, hogy többen is tegyenek javaslatokat.

urbalazs,
Beírjam én a wiki-be a javaslatodat, vagy beírod magad? (lécci :-) )
[előzmény: (41194) olahtamas, 2010.07.26 11:58:01]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 22:26:20 (41190)
Nézd O'

Mindannyian tudjuk, hogy az eredeti fejlesztőnek nem jut ideje fejleszteni.
Azt is tudjuk, hogy a fejlesztőnek jelentkezők sem csinálnak semmit.
- Részben azért, mert nem kaptak megfelelő hozzáféréseket.
- Részben pedig azért, mert a feladat nem kicsi és nem egyszerű átlátni (és biztonságosan átadni) a rendszert. (Andráson kívül nem is látja át senki. Aki átlátná, valószínűleg sokat dolgozik és nem ér rá).
Vannak olyan dolgok, amit megtehetnénk mi magunk - ahogy mondod felhasználók.

...de ezzel a lehetőséggel sem élünk. Erre utaltam az előbbi írásomban. Andrással megbeszéltem, hogy összeszedjük a konvertálási hibákat, valaki átírja a konvertáló kódokat (akit érdekelt át is küldtem), akkor kicseréli.

Az első körön túl vagyunk. (az addig a wiki-n összegyűjtött és megvitatott konvertálási hibákat javítottuk a Garmin kimeneten).
Ezt is folytatni kellene.

2.) Félbemaradt a CLC bővítési projekt is. A bővítés maga megvalósult, de az utómunka 25-30%-a még hátravan. (Poligon átfedések, illeszkedések, egyes típusok kézi átsorolása. Közben már a CLC 2000 helyett a CLC 2006-módosítást kellene csinálnunk...)

Van itt olyan dolog bőven, amit lehetne csinálni, de nem csináljuk.

Miért pont a fejlesztést hiányoljuk, amikor van egyéb is amit tehetünk?

Ne értsd félre O' nem Neked címzem a fentieket, hiszen Te is magad a magad módján sokat teszel a tuhu-ért.

A hivatkozott lapok ugyan felhasználói ötletek, jelzések, de a tuhu jellegéből adódóan ilyen felhasználói javaslatok alapján épül, bővül. Ennél azért komolyabban kellene venned Neked is a Wiki-t.
[előzmény: (41185) Old Eye, 2010.07.25 21:42:37]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 21:36:04 (41184)
kimici
A Típusreform TODO lapon vagy a vitalapján nem látom a hozzászólásaidat... és másét sem nagyon.

Van persze más elmaradás is, de ezt már elkezdtük. Ha nincs elég érdemben hozzászóló javaslattevő, akkor nem nagyon lesz változás...
[előzmény: (41183) kimici, 2010.07.25 21:24:08]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 20:02:56 (41177)
"nem kaptal tolem levelet?"
Szia, de kaptam, olvastam, berajzoltan, csak elfelejtettem szólni. Elnézést kérek!

S3 jelzést itt rajzoltam: N47.66924 E16.54253, N47.66555 E16.54153, N47.66499 E16.53303, N47.66556 E16.53256

- N47.66924 E16.54253-nél biztosan volt S3, mert láttam, de nem tudtam tovább menni DDNy felé , mert akkor gaz volt.
- N47.66555 E16.54153-nél pedig ÉK felől volt felfestve S3.
- Innen valóban a Várhely kilátó felé ment tovább.
[előzmény: (41176) sophegyi, 2010.07.25 16:48:15]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 08:30:43 (41174)
Balaton:
Mapeditben letöltve nem látok gondot. (Laszloistvan dolgozik éppen a tájegységben)
[előzmény: (41172) Arti (junior), 2010.07.24 16:52:23]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.18 21:41:38 (41021)
Köszi!
Jelentkezem nála. Majd beírom ide, vagy a wiki-be a konklúziót.
[előzmény: (41018) KiVi, 2010.07.18 19:41:02]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.18 18:57:27 (41016)
Debrecen-Nyíregyháza esetén a forgalmi helyzet valóban szinte megegyezik (M30-M3 Miskolc--Bp csomóponttal).Nem is ez volt részemről a kérdés, hanem ezek:
- az adatbázisban levő megoldás
- A kimeneteken megjelenő kép
- a GPS-en megjelenő navigációs üzenetek (jelzi-e az elágazást).

** M3-M35 Bp--Nyíregyháza irányban:
autópálya (Utnev=M3) - autópálya (Utcanev=N/A és Utnev=N/A) - Autópálya (Utnev=M35)
Mapsource alapján úgy tűnik, hogy így jó a navigációs üzenet a csomópont előtt (Keep right onto M35-t jelez az elágazásnál).
- A kimeneten megjelenő kép jó
- GPS-en nem tudom, hogy milyen navigációs üzenet jelenik meg, de Mapsource-ben a fentebb leírt üzenetet jelzi (a directions fülön), ami jó.

** M30-M3 (Miskolc--Bp irányban):
Autópálya (Utnev=M30) - Lehajtó (Szelesseg=autópálya; Utnev=M30) - autópálya (Utnev=M3)
Mapsource alapján úgy tűnik, hogy így jó a navigációs üzenet a csomópont előtt (Exit right onto ramp onto M3, azaz kijárat jobbra majd M3)
- A kimeneten megjelenő kép fura a lehajtó miatt, holott az összekötő szakasz autópálya szélességű.
- GPS-en nem tudom, hogy milyen navigációs üzenet jelenik meg, de Mapsource-ben a fentebb leírt üzenetet jelzi (a directions fülön), ami jó.

A konklúzió számomra az, hogy a ténylegesen autópálya-összekötőként funkcionáló nagy sebességű autópálya összekötő szakaszokat:
- rajzoljuk autópálya típussal
- Az útnév az összekötő szakaszon legyen N/A értékű vagy a következő autópálya szakasz Utnev-jét kapja meg.

Csak így fog megfelelő kinézet mellett a készüléken időben jelezni navigációs üzenetet.
Annál a csomópontnál, ahol azt akarjuk, hogy jelezzen a készülék ott már legyen Utnev-váltás.

Településen belüli csomópontoknál (nyilván nem autópálya csomópontra gondolok ;-)) az Utnev mellett nyilvánvaló, hogy az Utcanev= extra változása is bejátszik.

------

ktve,
1-2 m-es 60-90°-os szakasz jó ötlet volna, de szerintem a cGPSMapper simán kiveszi az ilyen szakaszokat a generalizálás során. Tehát végső soron szerintem hatástalan volna.
[előzmény: (41003) Vacsape, 2010.07.18 15:04:54]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.18 12:30:15 (41000)
Jelen állapotában (http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.878333&lon=20.830183&zoom=128&arrow=0 ; highway ramp high speed) Miskolc felől jelzi, hogy jobbra tarts. Egyébként a nálam elérhető legkorábbi 2009.04.30-i verzión már így volt.
[előzmény: (40998) Hajo, 2010.07.18 12:22:32]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.07.18 12:22:32 (40998)
M3-M30

Már nem emlékszem, hogy csak akartam vagy módosítottam is, de a kérdéses csomópontban Miskolc felől Bp felé haladva több alkalommal is bosszankodtam, hogy a GPS készülék nem jelzi, hogy a kijárat jobbra, majd M3, hanem csendben hallgat.
Ha ezt módosítjuk valamilyen fel-/lehajtó típusra, akkor jelez a készülék.

Azt mondja meg valaki, aki tudja, hogy más módon is el lehet érni ezt az állapotot (azaz autópálya típus legyen és ezáltal távoli zoom esetén se "szakadjon meg" az út az út és a GPS készülék is jelezzen lehajtás előtt). Lehet, hogy az útnévvel kell operálni?
[előzmény: (40985) kvte, 2010.07.18 10:32:51]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.22 21:35:46 (40525)
De akkor hova lett a background polygon a Velenceiből? Mondhatnám "Hova lett Damon Hill?" :-)
A szerkesztésem előtti napon elkészült telepítőben is látható volt, hogy hiányzott a poligon (egy befoglaló téglalap volt helyette) és az általam letöltött mp-ben sem volt meg.
Mondjuk nem kizárólag az adott tájegység mp-jéből lehet törölni egy poligont, de ennek a részleteit most talán hagyjuk :-)
[előzmény: (40502) baggio, 2010.06.22 18:37:38]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.22 21:31:05 (40522)
Ilyenkor általában a lyukak frissítése opció szokott segíteni /bár ha egyáltalán sikerül kijelölni valahogyan a kérdéses poligont ;-)) /.
[előzmény: (40519) baggio, 2010.06.22 21:12:26]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.21 21:21:24 (40486)
Oké-oké :-)

Olyan régen tettem fel a tuhu_hajo_typ2.zip-et, hogy már elfelejtettem, hogy azóta jelentősen megváltoztattam.

Tettem fel egy frisset: erre az adatlapra tuhu_hajo_typ3.zip.

Ebben pótoltam egy csomó korábban hiányzó felület typ-jét. Ezen kívül a színeken faragtam elég sokat. Alapvetően a képernyőn a többségnek tetszett a 2-es verzió, de a GPS-en elég gyengén teljesített (pl. CSX). A 3-as verzióban javítottam ezen (bár nyilvánvalóan a képernyős megjelenés kárára).

Próbáljátok ki!
[előzmény: (40483) alnibell, 2010.06.21 20:26:41]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.21 20:18:27 (40482)
fene a csibecsőrbe :-)

Sopron: Small urban area (<50K) (0x3, felület)
Kapuvár: Small urban area(<50K) (0x3, felület)
Győr: Large urban area (>200K) (0x1, felület)
Budapest: Large urban area (>200K) (0x1, felület)
(Turistautak 19-i telepítő.)

Ezek TYP nélkül szürkék, mivel városok. A típusreform során megkülönböztető típust kaptak így a kimenetekben (pl Garmin) is lehetőség van külön típusra.
Sajnos a Garmin kimenet típusai nagyon szűkösek.

Akinek nem tetszik a jelentegi típuskészlet egyebek mellett az alábbiakat teheti:
- Haszánlja az OMP-t.
- Állítsa be a korábban javasolt TYP-et (lásd itt).
[előzmény: (40478) alnibell, 2010.06.21 19:42:19]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.21 20:17:22 (40480)
Sopron: Small urban area (200K) (0x1, felület)
(Turistautak 19-i telepítő.)

Ezek TYP nélkül szürkék, mivel városok. A típusreform során megkülönböztető típust kaptak így a kimenetekben (pl Garmin) is lehetőség van külön típusra.
Sajnos a Garmin kimenet típusai nagyon szűkösek.

Akinek nem tetszik a jelentegi típuskészlet egyebek mellett az alábbiakat teheti:
- Haszánlja az OMP-t.
- Állítsa be a korábban javasolt TYP-et (lásd itt).
[előzmény: (40478) alnibell, 2010.06.21 19:42:19]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.21 17:56:10 (40475)
Írj példát légy szíves!
[előzmény: (40474) alnibell, 2010.06.21 11:10:29]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.20 10:43:57 (40444)
"Éppen ezért, nem volna célszerű a letöltésnél a hátteret kizárni a letöltésre kerülő állományból?"

Nem a letöltésből, hanem a feltöltésből kell kizárni. Legalábbis arról volt megállapodás, hogy letöltéskor belekerül a DoNotUpload=1 extra. Ez azt fogja eredményezi, hogy a feltöltő process figyelmen kívül hagyja (csakúgy, mint a különféle navaid-eket).

Sajnos András még nem tette bele és nem is tudjuk, hogy mikor fogja.

2.) A poligonok kezelésében én magam nem tapasztaltam eltérést a korábbiakhoz képest.
Ami "furcsaság" van az eddig is megvolt (legalábbis az én tapasztalatom szerint).
[előzmény: (40438) alnibell, 2010.06.19 22:44:40]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.19 22:11:44 (40437)
Letöltöttem a Velencei tájegységet szerkesztésre.
Nincs benne a háttér poligon!

Baggio, Gyu!
Nálatok még megvolt?

Visszateszem egy május eleji mentésből.

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.16 08:18:31 (40405)
kaplee,

A vízfolyások megrajzolására pl. az alábbi legális lehetőségek vannak:

- Bejárod (ez ugye nagyon nehéz, illetve pontokat tudsz felvenni)
- Van engedélyünk a Poehali által tárolt katonai térképek felhasználására. (Sajnos a kérdéses területen nem áll rendelkezésre szelvény. )
- Felmért pontok (híd, áteresz stb.) illetve a közelben futó trackek alapján kézzel berajzolni Mapeditben. Célszerűen olyan kolléga rajzolja be, aki rendelkezik az adott területen helyismerettel.

Kis olvasnivaló:
http://turistautak.hu/wiki/Katonai_t%C3%A9rk%C3%A9pek_felhaszn%C3%A1l%C3%A1sa
[előzmény: (40404) kaplee, 2010.06.16 07:57:12]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.15 22:09:03 (40399)
Szia kaplee!

Kérlek, hogy ne vegye el a kedved az ellenőrzési kritika.

Tartom, hogy jó ez a rajzolás.
A paraméterezéssel kapcsolatban nincs valódi konszenzus.
Csak azt tudom mondani, hogy én mit szoktam. Ezzel kapcsolatban csak egy véleményt írtam.

Amiért én magam nem javasoltam a feltöltési jogot az az, hogy az utóbbi három ellenőrzéskor az alábbi kommentek előfordultak:
- Trackre húzás. Egy trackből nem kell nagyon pontosan rajzolni, úgyis változik a 2., 3. track után. Több track esetén már érdemes több pontot használni. A pontok számlára nincs szabály. Azt szoktuk mondani, hogy ha kb 10m-es zoom-on rajzolsz, akkor jó lesz ;-)
- Trackszám emelés.
Ezek apróságok, de azért érdemes nagyobb figyelmet fordítani erre.
[előzmény: (40394) kaplee, 2010.06.15 21:28:20]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.15 21:09:31 (40392)
Őszintén szólva nem követtem kaplee tevékenységét.
Most visszaolvastam Arti és Baggio utóbbi értékeléseit. Vannak visszatérő apróságok.
Szerintem várjunk még egyet. (Bocs, lehet, hogy szőrös a szívem).
[előzmény: (40390) tibbi, 2010.06.15 21:01:32]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.15 21:04:02 (40391)
A feltöltés eredménye:
Bakony:
Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 9 db érintett vonalból 19 db lett.
ID=654349-ről lemaradt a Zsakutca=2. Emiatt piros bumszli lett ott. Javítsd légy szíves!

Balaton:
Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 10 db érintett vonalból 22 db lett.
[előzmény: (40389) Hajo, 2010.06.15 20:52:13]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.15 20:52:13 (40389)
Bakony:
N47.113571 E17.473611 Paraméterezés jó (mostanában nincs szükség ilyen részletességre, de jó. Köves útnál én JarhatosagEsoben=B-t adnék inkább, de a helyszínt Te ismered jobban).
Ugyanitt a rét poligont az úthoz illesztetted. Ez is jó. (Itt is lehetett volna: N47.120005 E17.477640)
N47.099971 E17.476101 és N47.108044 E17.478107 közelében jobban követhetted volna a két tracket.

Balaton:
N47.088332 E17.477876 közelében szintbeli vasúti átjáró van? Ha igen, akkor az útnak és vasútnak közös node-on kell lennie. (Nem tervezős a vasút, de későbbi funkció szempontjából fontos, lehet. Így jelezzük, hogy szintbeli a kereszteződés).
N47.085231 E17.491768 közelében ID=631814 útnál elmaradt a trackszám emelés (esetleg trackre húzás).
Javaslat: N47.093496 E17.534679 környékén gondolom egy patakot vagy árkot jártál körül. Később berajzolhatnád a nyomvonalát. Ennyire körbejárt vízfolyást simán be lehet rajzolni a környező utak alapján kézzel.
Hiba: N47.095497 E17.537699 pontban van egy hibás illesztés! Javítom, mert rajzolni szeretnék a Balaton-ban.
N47.096402 E17.553080 környékén talán kissé sok a node. Érdemes ügyelni, hogy kb 10 m-es zoom szinten rajzolj.
N47.096779 E17.541521 –nél saját korábbi tracked darabját később rajzolod be?
Illesztés a tájegység-határon: koordináta jó! (Jobb lett volna a tájegység-határhoz kicsit közelebb illeszteni, de csak apróság.)

Összegezve:
Bár volt egy illesztési hibád, összességében jó rajzolás!
Mindjárt töltöm.
[előzmény: (40388) Hajo, 2010.06.15 20:17:06]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.15 20:17:06 (40388)
nézem!
[előzmény: (40387) kaplee, 2010.06.15 11:15:12]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 21:20:47 (40372)
- N46.963971 E18.942572-nél lemaradt a Zsakutca=1 (javítsd kérlek!)
- N46.964478 E18.943069-nél is! (Javítsd kérlek!)
- Nem Te csináltad valószínűleg, de ha már arrafelé rajzolsz javíthatnád az illesztetlen szomszédos poligonokat. (Javítsd kérlek!)
- Nem tudom, hogy ki követte el de az egész Dunaújváros poligon elmozdult kb 2 m-rel dél-délkelet felé. Nem biztos, hogy Te voltál, mindenesetre valahol módosítottad a város poligont. (Javítottam. Ellenőrizd a saját példányodon, illetve a Te letöltött mp-dben is.)
NAGYON FONTOS, hogy csak a pontok mozgatása legyen bekapcsolva! A vonalak, sem a poligonok mozgatását kikapcsolva kell tartani! (Szerkesztés, mozgatás engedélyezése, Felületek vagy Ctrs-F3)

A track nagy részét nem dolgoztad fel (a házak közötti parkok ösvényei?).

Megjegyzések:
POLYLINE id=568584: Az azonos ID alatt feltöltött szakaszoknak nem két darab magányos végpontjuk van (hanem 4)! Ez arra utal, hogy nem érnek össze. Az új azonosítók: 652476, 652477
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 31 db érintett vonalból 77 db lett.
id=652505: túl rövid szakasz (rövidebb 6 méternél)

A 6 m-nél rövidebbet javítom gyorsan, de elküldöm mail-en az mp-t, hogy lásd mi lett belőle.

Azért javítom ki hamar, mert ha még éjfél előtt nem javítanánk, akkor holnapre nem fordulna le a Garmin kimenet!
[előzmény: (40369) Hajo, 2010.06.12 20:41:53]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 20:41:53 (40369)
Nézem
[előzmény: (40330) sw09fl, 2010.06.11 06:15:44]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.07 21:32:57 (40262)
Arti,
Nem írnád le a tapasztalataidat a Wiki Típusreform TODO lapra?
Ide szedjük össze a reform kapcsán még megoldandó feladatokat.

Szerintem az volna a lényeg, hogy azok a polylineok, amelyek eleve nem autós használatra valók, azoknál ne legyen kötelező a JarhatosagAutoval=D és BehajtasAutoval=D értékek megadása (Ha tehát azok értéke N/A, akkor alapértelmezés szerint a kimenetek felé kapjanak D értéket, következésképpen ne tervezzen rá autóval).
[előzmény: (40261) Arti (junior), 2010.06.07 21:08:42]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.06 18:47:39 (40227)
- vagy úgy, hogy az mp letöltésnél nem eleve JarhatosagAutoval=D -vel kellene lejönnie?
[előzmény: (40226) Hajo, 2010.06.06 18:46:34]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.06.06 18:46:34 (40226)
"Pl. lépcsőnél alapértelmezés lehetne, hogy autóval nem járható."
- Úgy érted, hogy a Garmin kimenetben simán rátervez autóval akkor is ha JarhatosagAutoval=N/A értéket kap a polyline?
- vagy úgy, hogy az mp letöltésnél nem eleve JarhatosagAutoval=D -vel kellene lejönnie?
[előzmény: (40224) pgyp, 2010.06.06 18:32:38]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.31 23:23:15 (40104)
Arrafelé voltam katona.
Kb Így néz ki.
Lehet, hogy inkább egy deltoid alak lenne az igazi (esetleg a vízszintes átló berajzolásával).

Azért mérget nem vennék rá :-)
[előzmény: (40096) tibbi, 2010.05.30 18:43:47]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.21 16:43:19 (39960)
Ezen a track adatlapon már két éve ott van az összes település és településrész (KSH besorolás szerint). Az is, hogy melyik településrész, melyik településhez, megyéhez stb tartozik. Excel file zip-elve. Lehet szűrni stb.

[előzmény: (39952) Old Eye, 2010.05.21 10:50:47]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.16 17:25:13 (39808)
Ok. már javítottam.
Olyan sablon szaga volt a dolognak.
[előzmény: (39805) kimici, 2010.05.16 17:14:44]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.16 17:24:51 (39807)
O'
Tihany keleti partján az országút mellett 5-6 m-rel egy sima gyalogút van.
Nem hiszem, hogy kétpályásították volna ;-)
Arra vonatkozott az írásom, hogy az idézett paraméterek szerint a főút és a szekérútnak rajzolt járda is járható autóval és szabad behajtani.
Ez így nem jó. Javítottam.
[előzmény: (39793) Old Eye, 2010.05.16 13:15:35]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.16 12:22:09 (39788)
kimici,
Mi volt ez elgondolás ezzek az úttal? (Tihany-félsziget keleti partján végig rajzolt szekérút az alábbi paraméterekkel?)

ID=584683
Tajegyseg=balaton
JarhatosagGyalog=B
JarhatosagAutoval=B
JarhatosagBiciklivel=B
JarhatosagBabakocsival=B
Burkolat=föld
JarhatosagEsoben=D
Szelesseg=szekérút
BehajtasAutoval=A
BehajtasBiciklivel=A
Megjegyzes=kimici
Letrehozta=31045
Letrehozva=2009-11-06 21:38:19
Modositotta=31045
Modositva=2009-11-07 22:27:49

Kétlem, hogy a parti sétány járható lenne autóval és, hogy szabadna autóval behajtani.
Az ilyen közeli párhuzamos utakra szívesen rátervez a GPS, pláne, hogy ha a paraméterek hibásak.

Javítom gyalogútra és Jarhatosag/BehajtasAutoval=D -re

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.12 16:30:21 (39702)
alnibell,

Talán hasonló kérdés volt most a POI topicban.

- A Mod=1-et maga a Mapedit teszi bele az .mp fileba. Nem kell kézzel megadni.
- Ha Tipus= érték ki van töltve, akkor bármilyen Type értéket választasz is ki a poi-hoz a Tipus-hoz rendelt kategória szeirnt kap a Garmin kimenetben ikont (típust). Mivel a Tipus=egyeb volt megadva, azért a megnevezés alapján a Garmin kimenetben a 'csap' szövegrész alapján jobb híján vízcsap ikont kapott. :-) Kissé elkomolytalankodom a dolgot, de ez van.

POI-t csak Mapedit ben javasolt felvenni.
Csak az alábbiakat kell és szabad megadni:
- Type-t kiválasztani
- Label
- Megye= (én el szoktam hagyni. Kövezzetek meg. )
- Telepules= (én el szoktam hagyni. Kövezzetek meg. )

Bár már elég régi ez a leírás, de ott is ilyesmi van leírva.

A tuhu extra paraméterekben az egyenlőségjeltől balra eső rész egy mezőnév, ami ékezet nélküli.
Az értékkészlet (egyenlőségjeltől jobba eső rész) pedig mindig a magyar helyesírás szerinti ékezetes szöveg.
[előzmény: (39694) alnibell, 2010.05.11 21:49:49]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.11 20:41:24 (39691)
Ha a módosítást a Mapeditben végezted és a Tipus= értéket kitörölted, akkor elvileg jónak kellene lennie.

Ha mégsem jó, akkor kérlek írd meg a pontos koo-t. Elképzelhető, hogy egy újabb konvertálási hibáról van szó.
[előzmény: (39685) alnibell, 2010.05.11 19:43:42]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.07 21:49:08 (39578)
O'
Nekem a '\Garmin\Poi' mappában van egy 5,02 MB-os gpi, amelyben benne van
- az összes geoláda multiláda potokkal és segédpontokal (9675 pont, ápr 1),
- az összes GPSGames játék (514 pont, ápr 1)
- az összes műemlékem.hu kereszt (9174 pont)
- az összes műemlék (17487 pont)
- magyarország környéki speedcams.hu pontok (marha sok pont)
Összesen 39000 pont.

Közben látom, hogy a POI fórumban kaptál segítséget.
A Garmin féle hivatalos PoiLoader-rel is dolgozhatsz. Az annyiban más ha nem adsz hozzá spec ikont, akkor egy pöttyként látod az Egyéni Poi-k között, míg a GpiConv-al a pont típusának megfelelő ikont látsz majd. Van még néhány feature, de azt már a readme-ben érdemes elolvasni.
[előzmény: (39565) olahtamas, 2010.05.07 05:13:57]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.06 20:17:35 (39560)
Használd a GpiConv-ot. Az adatlapomról elérhető leírással együtt.
Az előkészített gpx-et simán ráhúzod a Gpiconv-ra és már készen is van a szükséges gpi file.
Ezt a gpi file-t tedd be a gps Garmin/Poi mappájába.
[előzmény: (39559) ferieni, 2010.05.06 20:07:11]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.05 18:22:56 (39533)
"Valaki meg tudná-e nézni hogy Kaposváron N46.36706 E17.78249 és N46.36355 E17.78254 között miért csak kerülővel tervez a Mapsouce és Garmin? Én a *.mp-ben semmi furcsát nem találtam."

A szakasz törlése és újbóli megrajzolása, valamint lényegében az eredeti paraméterek után már jól tervez át.
[előzmény: (39514) Hajo, 2010.05.04 20:02:41]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.04 20:40:01 (39517)
Az lesz a nyerő! (én mindkettőt bejelöltem) ;-)
[előzmény: (39516) pgyp, 2010.05.04 20:24:20]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.04 20:07:56 (39515)
A tájegység letöltésnél a "cgpsmapper formátum"-ban kell letölteni.
[előzmény: (39513) olahtamas, 2010.05.04 20:01:08]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.04 20:02:41 (39514)
Én is ezt találtam.
Ha "cgpsmapperformátum"-ban tölti le valaki az mp-t, akkor látható a pgyp által is írt tulajdonság az ID=86929 szakasznál az útvonaltervezés fülön.

Az extra paraméterekben semmilyen furcsaságot nem találtam.

Mivel nálam szerkesztésre van letöltve jobb híján azt teszem, amit javasoltál.
Holnapra meg kell javulnia.
[előzmény: (39511) pgyp, 2010.05.04 19:56:21]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.04 17:30:30 (39500)
"Legend HCx-em van. Megfelelő ikonokkal mutatja a ládákat. "
Hű ez most meglep. Már csak azért is, mert ha pl a Vértes img fileját megnyitod a mapedittel, akkor Information (0x4c00) típusa van. Nem nagyon értem, hogyan lesz ebből másféle típus a készüléken.

Pontosan milyen ikonnal jelenik meg nálad a geoládáknál a gps készüléken? (Nem útpontot vagy egyéni poi-t látsz felette láda ikonként ;-) ?)

Kb ugyanez a helyzet a felületekkel. (Pl fenyves).
[előzmény: (39498) Old Eye, 2010.05.04 07:02:11]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.05.03 21:57:35 (39497)
Készítettem egy lapot a Wiki-n.
Kérlek Titeket, hogy ide gyűjtsük a típusreform után észlelt típuskonverziós hibákat, észrevételeket.

Két hibát jeleztem. Ha van további javaslatotok kérem, hogy írjátok bele.
Amikor egy csomag összejött, akkor átadhatnánk Andrásnak, hogy ne egyesével kelljen foglalkoznia az ilyen ügyekkel. Köszi!
[előzmény: (39496) Hajo, 2010.05.03 21:27:29]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók