turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, johann g (Lud) hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1655 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.05 09:35:41 (27787)
a vége csak az lesz, hogy az OMP űrlapjánál kötünk ki, amit így a vágóképek alapján szimpatikusnak találok, kezdve ott hogy nem kell maszatolni a sablonokkal, és kizárt hogy a paramétert elgépeljük.
[előzmény: (27776) Peter68, 2009.02.04 21:18:35]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 16:24:41 (27738)
from, to: korábban csomópontok definiáltak volna útvonalakat vagy valami ilyen, lényegében a Gerecsén kívül nem lett töltve, gyakorlati haszna nincs

ivelve: amikor még fehér holló volt a CS meg a jó GPS így jelöltük azokat a részeket ahol nem 30 méterenként felvett trackpontok alapján rajzoltuk a kanyart. ma már meghaladott a kérdés. aki nem ível azt megköpködjük :)

csatlakozik: maradjon

jarhatosagbiciklivel: egyszer idetevedt egy orszagútis aki bátorkodott külsősként ötleteket adni mit látna szívesen, most úgy látom ismét leszavazza a grémium. végülis az úttípus nagyjából fedi mire számítson a kerekes.

korlatozassebesseg, korlatozassuly: maradjon, de jo lenne latni mennyire kritikus a sebessegkorlatozas toltese az utvonaltervezesre. (na jól elfelejtettem ékezettel írni a végére)
[előzmény: (27737) baggio, 2009.02.04 16:07:08]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 15:30:36 (27735)
asszem Szab is erre szokott tekerni :)
az a bringás mondás, hogy egy 70-nel hátulról előző autós még mindig jobban vigyáz, mint a mellékutcából Veres Péterre kihajtó és onnan behajtó és bicajutat faarccal keresztező.
ettől függetlenül valóban a kreszt kellene ábrázolnunk és ki-ki lelkiismerete szerint teker.

a jarhatosagbiciklivel az út minőségét kell jellemezze, lehet-e menni virsligumival ezerrel, vagy csak 10-zel, vagy csak montival, vagy sehogy. más kérdés hogy van-e realitása, hogy ezt uptodate töltsük.
[előzmény: (27734) Fgg, 2009.02.04 15:13:33]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 14:57:42 (27733)
törölhető:
From
To
MindenElag (bár ennek feltámasztására volt ötlet)
Ivelve
Csatlakozik
MennyireSzep
LakottTerulet
Zaj
Fedettseg

opcionális:
Numbers0
JarhatosagBiciklivel - aki járt a 32-esen mostanság az még autóval is halálos, de semmiképpen nem országúti bringásoknak való.
[előzmény: (27732) Fgg, 2009.02.04 14:46:05]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 14:36:02 (27731)
http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=17517
ezt most toltam fel, M0-3 és M0-4 csomópontokon pontosítás.
[előzmény: (27730) johann g (Lud), 2009.02.04 14:22:21]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 14:22:21 (27730)
kb két hetes térképem van a PDA-n, ha te raktad rendbe akkor köszi.
[előzmény: (27722) baggio, 2009.02.04 13:27:39]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 13:13:19 (27720)
szerintem meg olyan paramétereket gyaluljunk ki amik tök fölöslegesek: pl. ivelve.
aztán az új vonaltípusok mellett találjuk ki melyik legyen kötelező és melyik opcionális es ami redundanciát jelent a vonaltípusokkal azt töröljük.
[előzmény: (27714) laszloistvan, 2009.02.04 12:53:52]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 13:09:27 (27719)
az M0 keleti szektorán helyenként 4 sáv van. ezen kívül ha jól emlékszem még valaki bicajjal a hivatalos átadás előtt bejárta. mindenki örült hogy a világon elsőként fenn van az M0 a tuhun, a rajzolási szabályoknak megfelelően track2-vel. nyilván ma okosabbak vagyunk 50 trackkel, lehet szépítgetni ha kell.
én hetente többször járok rajta és nincs ilyen lesújtó tapasztalatom. még az M0 Kecskeméti lehajtóról sem. mellesleg felmértem és felteszem hogy legyen egy 5. track :)
fontos lenne valóban átnézni és szükség szerint igazítani a vonalakon minden esetben. ez lehet egy célirányos revízió is amit támogatok.
[előzmény: (27717) baggio, 2009.02.04 12:59:42]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 12:56:58 (27715)
nullás utat én is rajzoltam párat, néhány akár egyes is lehetett volna, másoknak 0 köze volt a valósághoz és teljességgel törölni kellett.
tényleg lépjünk túl azon, hogy a tuhu bármelyik térkép kimenete egyben a felhasználói kör szűk szeletét képező szerkesztők és főállású trackerek piszkozata, munkavázlata legyen. egyik ponton köpködjük a nem párhuzamosan letett autópályanodeokat, másrészről meg ex-has vonalakat megtűrünk a térképen. gondolkodjunk el jelenlegi technikai lehetőségeinken, hogyan tudnánk a publikus anyagból száműzni ezeket a bizonytalan adatokat, ugyanakkor megadni a lehetőséget arra, hogy a felmérők kapjanak szamárvezetőt.
[előzmény: (27713) baggio, 2009.02.04 12:44:17]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 11:21:37 (27706)
igazad van, a mai felállás szerint a manuálisan kitöltött paraméter ment meg tőle, hogy bicajjal ott figyelj az M7-en. a reform már egy régi álmunk és ez feleslegessé teszi a kézi paraméterezést, mindig annyira közelinek éreztük az eljövetelét, mint ma ezért nem fárasztottuk magunkat páran fölösleges pötyögéssel.
az új típusoknál az autópályára defaultból mehet a bicajos behajtási tilalom, a többin meg majd sakkozunk mit is írjunk be (erdőbe ugye tilos, ahol meg aszfalton tilos ott a járdán szabad, van ahol aszfalton egyik irányba tilos a másikba nem etc.)
erdei utaknál is majd rágjuk meg mi fontos és mi nem. már írtam, hogy se gyalog, se bicajjal, se babakocsival nem úgy tervezek túrát, hogy paraméterekre bízom magam. egyszerűen felkészülök, hogy nem vezet recortan a csúcsra és kész. ezek alapján nem tudom eldönteni most kit milyen paraméter riaszt vissza. hasonlóképpen gumi hogy ki milyen személyautóval, terepjáróval milyen földutat milyen évszakban, milyen időben vállal be. munkám során szembesülök sokfajta tereppel és úgyis a helyszínen derül ki gyalog megyek, vagy kocsival és beteszem waypointnak az utolsó helyet ahol traktort láttam az udvaron :)
[előzmény: (27704) kecskesrobi, 2009.02.04 10:59:21]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 10:20:33 (27702)
az a baj, hogy nem vagyok róla meggyőződve hogy a százfajta paraméter szigorú töltögetése mutatja az utat egy jobb tuhu térkép irányában.
nekem az a rögeszmém hogy a turistautak.hu _elsősorban_ a bakancsos és bicajos turistáknak szól, egy olyan jelenleg hiányzó piaci szegmenst céloz meg nonprofit vállalkozásként (turistautak, turistacélpontok, POI-k), amire gazdasági alapokon csak irdatlan pénzt elköltve lehetne információkat összeszedni. az országúti térkép ezzel ellentétben kereskedelmi relációban készíthető el teljesség igényével, lévén egy kazal cég kínálja készen a teljes úthálózatot, annak adataival, amit aztán nyiván szintén pénzért lehet továbbértékesíteni.
ez a fajta igényességet megpróbálhatjuk utolérni, nem egy helyen sikerült is. az ezt támogató paramétereknél az volt a mondás, hogy igen-igen, elsősorban turistatérképet csinálunk, de miért NE lehetne a talicskával balról behajtani tilost is berajzolni, ha valaki éppen ezt szertné.
egy jó, élvezettel használható turistatérkép elkészítésében partner vagyok, az n-edik autós térkép legyártása nem motivál nagyon, noha az esetek többségében autóban használom a tuhut russával.
[előzmény: (27694) kecskesrobi, 2009.02.04 09:59:19]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 10:03:11 (27696)
egyetértek, meg kellene várni a reformokat.
sok szidalmazott utat még én rajzoltam be a vaktérképre eMapos trackek alapján, akkor a legjobb tudásunk szerint erre adtunk track=2-t. ha valóban megnéznénk az ilyen vonalakon futó új trackeket is akkor eltűnnének a hasonló hibák, bár a korábban említett M0 és 3 utak nyomvonalvezetése egyáltalán nem tragikus.
útvonaltervezni nem nagyon szoktam géppel, inkább fejben összerakom, de mit lehet kezdeni olyan részen ahol pl. a főúton ki van téve a 40-es tábla a vele párhuzamos jobbkezes utcácskákban meg nincs semmi (=50kmph). elvileg itt egy hierarchiában vastagabb út a nyerő, de ez nem tudom hogy van a valóságban.
Gödöllőibe szívesen beszállok helyismeretem miatt (Pestet meghagyva a fakíroknak), de először tisztázzuk le a vonaltípusokat és hogy mely paramétereknek lesz ezek után értelme.
[előzmény: (27691) KiVi, 2009.02.04 09:48:25]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 09:52:29 (27692)
a kérdéses régió nem annyira felkapott, mint a Budai-hg, vagy a Pilis. jó jelzések a teljesítménytúrák nyomvonalain vannak, ill. a PMP nyomvonala lett teljesen felújítva két éve. a jelzésfestéseket a PTSZ koordinálja, itt olvashatsz a tervezett munkákról: http://tbaratpest.hu/?page_id=19
néhány jelzett út a nagymértékű magánosítás és elkerítések miatt vált az enyészetté, most meg az M31 építése is adott egy pofont a régió turistaútjainak.
[előzmény: (27652) fa-peti, 2009.02.03 17:19:41]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 15:56:12 (27651)
rosszul értelmezett turistajelzés:
megy egy csapat az erdőben több GPS-szel, mivel meleg van rövidítenek a kocsma felé. ha nem jelölik ezt a tracken a helyismerettel nem rendelkező rajzoló barajzolja kettesnek a turistautat. (Erdőjáró pedig felszusszan hogy végre erre se kell mennie az életben :)
[előzmény: (27649) johann g (Lud), 2009.02.03 15:53:13]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 15:53:13 (27649)
van egy gyenge track, rajzoló berajzolja milliméterre rajta, ill. mivel sejti mivel áll szemben nem keccsöl 100 apró nodeponttal, hanem bekarcolja 10-ből, kicsit szögletesre.
GPS júzer látja a pöttyöt nagy eséllyel fogalma sincs mi is az, a pozíciója a vonal mellett fut konzekvensen. morog magában a tuhura hogy vissza a pénzt :) jobb esetben beküldi felmérését.
jön a következő track ami sezbb műholdállásnál készült, job GPS-szel. rajzoló ezt észreveszi és inkább erre igazítja a vonalat. aztán még jönnek újabb trackek és egyre pontosabb lesz a vonal.
kinek hiányzott a történetben a track paraméter? (tudom, Erdőjárónak :)
[előzmény: (27647) olahtamas, 2009.02.03 15:18:24]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 15:07:45 (27644)
durva devianciák nincsenek a rajzolók között. ha eddig valakinek a rajzolási módszereit megkérdőjeleztük én úgy tapasztaltam mindig hajlott a többség által használt megoldásra.

milyen szabályszegéseket látsz a tuhuban?
[előzmény: (27641) felazso, 2009.02.03 14:49:26]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 15:04:03 (27642)
a minőséget jelző mutató jelenleg sem tutipontos. egy sirf3-as alapján rajzolt track1 lehet szebben és pontosabban rajzolva, mint két etrexes track alapján barajzolt és azóta úgy felejtett track2.
saját véleményem az, hogy track1 és track2 között ma már nincs jelentős különbség, ha meg jön egy újabb track akkor meg a rajzoló ne aszerint nézze meg hogy hozzányúljon a vonalhoz vagy sem, hogy mennyi a track értéke. legyen gyakorlat hogy szükség esetén az autópályákba is belepiszkálunk, mert lehet hogy évekkel korábban 2 gyenge és nem 100-as track kupac alapján lett bekarcolva. a pöttyözés azért lett pöttyözés és nem kérdőjel, mert így kevésbé gondoltuk, hogy zavart okoz a júzer fejében. ma úgy gondolom okafogyottá vált a használata.

az hogy felméretlen utakat hogyan jelöljünk az egy másik kérdés, szerintem élő térképen ne szerepeltessük őket.
[előzmény: (27640) felazso, 2009.02.03 14:44:00]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 13:47:13 (27638)
b és c) úthoz (egyenes út sok becsatlakozó utcával) illeszkedő poligonnál is előfordulhat ilyen eset, automatice ne töröljünk ilyen alapon nodepontot.
[előzmény: (27636) oli_b, 2009.02.03 13:35:52]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 13:17:56 (27634)
a szabályokat pedig úgy érzem jellemzően betartják a rajzolók.
[előzmény: (27633) johann g (Lud), 2009.02.03 13:13:52]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.03 13:13:52 (27633)
pont arról van szó hogy fölösleges dolgok ne maradjanak a rendszerben, ill. pl. hogyan lehet hülyebiztossá tenni a track paramétert ha úgy döntünk, hogy kell ilyen.
1. mindenképpen a vonalreform az első
2. ezek után kipucolhatjuk a redundáns információkat tartalmató mezőket, pl. szelesseg, burkolat
3. kipucolhatjuk az ivelve és más használaton kívüli mezőket
4. a maradékról vitázunk kell-e, milyen formában
5. új paraméterek, ha szükségesek

az opcionális paraméterek szerintem senkit sem zavarnak, aki akarja tölti. sokan sokféle motivációval rajzoljuk a térképet. laszloistvan egy "kötelező" paraméterről indított diskurzust. a tuhu sok eleme hosszú évekkel ezelőtt más filozófiával, más környezetben, más kimenetekkel, más adatmennyiséggel, más felhasználóbázissal és más szerkesztőcsapattal lett kitalálva. igenis le kell nyúlni az axiómákig és szent tehenekig és érdemes újrarágni mindent.
[előzmény: (27628) felazso, 2009.02.03 11:33:14]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 19:10:01 (27578)
a wikiben az összes térképek fórumra való utalást javíthatod :)
[előzmény: (27554) KiVi, 2009.02.02 15:13:32]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 14:38:34 (27546)
na csak nem bírom ki... :)
"egy mérés nem mérés" - szerintem meghaladott ökölszabály.
- egyrészt pontosabb készülékek vannak, mint 4-5 éve (emlékezzünk az etrex szögletes és ritkás trackjeire).
- másrészt egy sirf3-al felmért utcához szerintem nem sokat tud hozzáadni egy második harmadik track.
- harmadrészt turistaút trackelésből soha nem elég, köpködhetjük az 1001. M7 tracket de hasonló nincs turistaút viszonylatban.
- láttam már több trackből hibásan berajzolt vonalat (osztottpálya helyett szimpla a négyes főúton), itt a pöttynélküliség üzenet a trackernek, hogy semmi dolga, a rajzolónak a track=2 hogy szintén ignorálhatja az új tracket. valahol a rajzolási módszernek kellene változni sophegyi mondása szerint. mindig igazítunk a vonalon akár track=10 akár nem, ha épp arra dolgozunk fel tracket.
- sok track=0 úgy született hogy behasaltuk annak reményében hogy felmérjük szervezetten, vagy egyénileg. voltak jó példák, de túl kell lépni azon hogy a PUBLIKUS térkép kimenet üzenőfal legyen. találjunk egy jó módszert, hogy a hardcore célra vetődő trackelőknek legyen játékszere de ne rontsuk el a többi 99% user élvezetét pöttyözésekkel meg esetlegesen nem létező utakkal. a pöttyözést szerintem a belső körökön kívül senki nem érti (hallottam már hogy a tz szőröket valaki az út piros áthúzásának, érvénytelenítésének vette). legyen egy felmérendő fólia vagy bármi jobb ötlet szerinti megoldás.
ezzel a szokásos probléma merül fel nevezetesen hogy András személyes ráérősségén/ráérőtletségén múlik minden fejlesztés jelenleg.
[előzmény: (27543) laszloistvan, 2009.02.02 14:15:57]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 12:42:00 (27524)
vagy 4 éve rajzolhattam be nullásnak és én is pont MA!!! jutottam el oda hogy megnézem.
a falun belül keringőztem kocsival de nem láttam jelzést csak egy bizonytalan sáérga maszatot egy oszlopon, de az bármi lehet.
nyugtáztam is magamban hogy ezt a nullást törölhetjük. te találtál valamit?
[előzmény: (27496) Fgg, 2009.02.02 01:07:29]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 12:39:08 (27522)
még pár (jelenleg) track nullás lehetőség:
- bicajút párhuzamosan az úttal, tudom elejét végét, de nem mértem fel és berajzolom
- autópálya lehajtó, ami kínos ha hiányzik, a topológiája alapján fejből berajzolható
http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.403906&lon=19.312957&zoom=256&arrow=0
a tz amit már azóta felmértem.
[előzmény: (27517) olahtamas, 2009.02.02 12:25:01]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 12:35:29 (27520)
kicsit nagyra dagadt a kérdés de így a jó.

a paraméterek egy részét évekkel ezelőtt a szükségszerűség hozta létre, egy másik részét még az se.
valóban ideje tételesen átnézni mire van szükségünk és mire nincs. a track paraméterrel kapcsolatban mindenfelől hangzottak el okos vélemények, magam részéről sophegyi és laszloistvan érveit érzem erősebbnek - a track meg a track=0 egy nem következetesen alkalmazott és kérdéses hasznosságú paraméter, ami user és rajzolói szempontból legalább annyira bosszantó, mint hasznos.

kicsit el vagyok úszva a melóval, úgyhogy kívülről próbálom követni az eseményeket. hajrá!
[előzmény: (27510) laszloistvan, 2009.02.02 11:01:05]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 13:42:16 (26943)
biztos túl öreg vagyok, de én is a manuális megoldást tartom a legjobbnak. a robotnak meg köszönjük, hogy megtalálja a hibákat.
voltak összefüggő duplikált vonalak is?
[előzmény: (26941) urbalazs, 2009.01.19 13:29:13]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 12:31:04 (26939)
pl.
- volt egy vonal A és B között 3 nodepontból. ez duplikálódott újrafeltölltés miatt (ha jól veszem ki a beragadt és újraindított tájegységeknél jelentkezik a probléma, a többire most nem térek ki arra jó a megoldásod)
- az újrafeltöltés miatt ebből lett 2-2 AC és CA szakasz ebből nyilván törölni kell a duplikátumokat, de célszerű lenne az eredeti AB szakasz visszaállítása.

a szakasz törlés (általánosságban) ott probléma ahol a webes tervezővel az adott szakaszon valaki útvonalat tervezett. ez a szakasz ugyanis kiesik a webes útvonalból és nem kevés gubanc lehet.
Modras tudna róla mesélni hogy tuhuban készített csilivili adatlapot aminek szakaszait törölték és végeredményként hihetetlen gráfok jöttek elő.
szóval szakasz törléssel robotként vagy rajzolóként: ÓVATOSAN.
[előzmény: (26938) Old Eye, 2009.01.19 11:15:58]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 10:50:50 (26937)
úgy gondolom az egy hosszút be kell rajzolni megtartva az egyik ID-t, a többi aprót pedig törölni.
bízom benne, hogy a törölt vonalak nem játszák el a darabolósdit még kimúlásuk előtt, az a biztos ha nem ugyanazon a nodeokon halad az új vonal.
[előzmény: (26934) pgyp, 2009.01.19 10:05:13]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 10:01:34 (26933)
ezzel az a gond, hogy a nodeokra szaggatott szakasz továbbra is darabokban marad.
ha viszont idpőközben webes útvonalat tervezett itt valaki akkor az nem tudom hogy adja ki, hogy sok apró szakaszból egy hosszú lesz hirtelen.
[előzmény: (26931) Old Eye, 2009.01.19 09:53:56]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 09:59:06 (26932)
erről az jut eszembe, hogy Veszprém közepén van valami szupertitkos ojjektum, ami a kereskedelmi ortofotókron ki van szürkítve nemes egyszerűséggel, így aztán aki kíváncsi mi van ott megnézheti GE-n és az ismert magyar légifotós cég weboldalán :)
szerintem a zárt területeken is trackeljünk, mert hülyén néz ki egy bazi nagy "fehér folt" a térképen, pl. Csepel művek, vagy Százhalombatta. ezek simán rajta vannak a kereskedelmi térképeken is. a katonai területekkel kapcsolatban pedig jó lenne látni a szabályozást, bár nem gyakorlat, hogy ilyen helyeken pögrünk.
[előzmény: (26881) KiVi, 2009.01.18 13:27:14]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 09:49:01 (26929)
másodszorra pár perccel az előző feltöltése után zárolás nélkül toltam fel ismét a modonly mp-t, feltételezve hogy mivel zárolás nem volt a javított nyúlfarknyi szakaszt csak pont nem szerkesztette valaki a weben. hibás gondolatmenet volt, mindig a friss letöltésből kell dolgozni.
[előzmény: (26927) Hajo, 2009.01.19 09:42:04]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 09:46:17 (26928)
valóban kicsit el vagyunk kényeztetve a frissítésekkel, lsd. kereskedelmi térképek negyedéves/éves frissülései. azt hiszem a mostani állapot egy jó kompromisszum. a mapniknál sem hiszem hogy a napi frissítésnél gyarkrabban fontos lenne a rendszert rángatni.
a mapniknál nálam a sebesség a legkritikusabb. a teljes ország nézete lehetne annyira lebutítva, hogy hamarabb betöltődjön. fontos lenne még, hogy településnévre keresve lehessen nézetet beállítani, így megúsznánk pár szintén lassú zoomolási és pan nézet generálást.
[előzmény: (26925) rekasi, 2009.01.19 09:34:27]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.19 09:39:48 (26926)
nekem akkor volt hasonló, mikor feltöltöttem a rajzolásom, rájöttem egy apró hibára berajzoltam és újra feltöltöttem a modonlyt. az összes új vonal node-ok mentén darabolódott ami a mostani eszemmel világos, meg nem véletlenül szajkózza a rendszer, hogy mindig a frissen letöltött fileból dolgozz.
[előzmény: (26923) Hajo, 2009.01.19 09:26:34]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 15:53:36 (26835)
imádkozás volt? :)
eldugulok mára, elnézést mindenkitől.
[előzmény: (26834) bpeti68, 2009.01.16 15:48:59]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 15:46:47 (26833)
semmi gond, kiszámlázom :)
[előzmény: (26829) 2009.01.16 15:37:40]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 15:46:10 (26832)
imádkozni mindig jól jön. materiális volta ellenére a technokrácia igazolja leginkább :)
- weben úgy csinálsz minhta útvonalat terveznél és kijelölöd a szerkeszteni kívánt részt részeket
- imádkozás hogy azok legyenek kijelölve amire gondoltál
- alul megjelennek a kijelölt szakaszok ID-jai
- szakaszok tulajdonságainál változtatsz
- (itt jön az ima, hogy ugye nem zárolja épp senki) ez egyébként a felugró ablak alsó sorában látszik ha mégis
- beállítás gomb
- levezető imádkozás
[előzmény: (26830) 2009.01.16 15:39:38]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 15:41:02 (26831)
"A feltöltés sikeresen megtörtént.

A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!"
[előzmény: (26828) johann g (Lud), 2009.01.16 15:36:26]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 15:36:26 (26828)
okay, mindjárt feltöltöm.
mivel szépen meg van rajzolva a polygon javaslom hogy vágd ketté:
- másold ki az extrasból a paramétereket eg yvágólapra (pl. notepad)
- durván ahol kettévágod rajzolj egy keskeny háromszögpolygont ami túllóg a vágandó felületen
- kijelölöd a települést
- shift mellett kijelölöd a vágópolyt
- jobb egérgomb felület vágása felülettel
- a kivágott részt törlöd
- Keresztúrba visszamásolod az extra paramétereket és a Labelbe beírod a nevét
- Máriafürdő extráinál töltöd a nevet és a Tipus=telepulesek Tajegyseg=somogy paramétereket
- nekiállsz igazgatni úgy hogy a polygonhatárok minden nodeponton azonosak legyenek a határon és ha utca a határ akkor azokéval is.

csak leírva nehéz.
[előzmény: (26825) BakancsosBaka, 2009.01.16 15:09:05]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 15:06:04 (26824)
semmi gond, szólunk Andrásnak és nyitunk egy topikot ahol mindenki jól elbeszélgethet magával :)

"You talkin' to me? You talkin' to me? You talkin' to me? Then who the hell else are you talkin' to? You talkin' to me? Well I'm the only one here. Who the fuck do you think you're talking to?"
[előzmény: (26823) Hajo, 2009.01.16 15:02:12]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 14:58:33 (26821)
POI fórumot teccik olvasni ? :)
[előzmény: (26819) fa-peti, 2009.01.16 14:42:57]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 14:57:15 (26820)
minntha valaki már szólt volna erről, csak épp turistanyelven - szóban - fogalmazta meg, nem érthető krikszkraksz linkkel :)
ezért is jó lenne egy térképes hibabejelentő...
beklikkeltem pirosnak, ha valakinek nem tetszik majd jelez.
[előzmény: (26818) bpeti68, 2009.01.16 13:30:37]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 13:02:54 (26817)
nyugodtan rajzolj bele más trackjébe is.
feldolgozásnál ha együttfut egy másik feldolgozatlan a tieddel akkor természetes, hogy azt is figyelembe veszed, ha meg érintőlegesen van pár szűz hely én nem bírom ki hogy néhány vonal erejéig ne maszatoljak bele abba is. aztán vannak az országutak, ahol főleg a főutak régen régi készülékek gyenge trackjei alapján lettek berajzolva, időnként ezekre is ráfér egy kozmetikázás ha épp arra rajzolsz.
szóval hajrá!
[előzmény: (26814) sawkuk, 2009.01.16 12:12:58]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 12:44:35 (26816)
http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.228021&lon=17.742683&zoom=256&arrow=1

javítottam a weben. szerintem neked is van ilyen jogod.
[előzmény: (26815) 2009.01.16 12:15:18]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 11:52:23 (26813)
"A feltöltés sikeresen megtörtént.

A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!
--------------------------------------------------------------------------------
Megjegyzések:
POI id=58866 megváltozott időközben [2009-01-16 02:40:04], nem frissítettük.
POI id=58867 megváltozott időközben [2009-01-16 02:38:31], nem frissítettük.
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 6 db érintett vonalból 18 db lett."

a POIknál úgy vettem észre az egyéb POI kategorizáló kommandó dolgozott menetközben, maradtak az egyéb típusok viszont menetközben ki lett töltve a ponttípus. egy napon majd szépen látjuk ezt a kimeneteken addig is ha zavar javítsd az ikonokat vagy élvezd Peter68 Garminos térképét:
http://peter68.com/garmin/Turistautak3D.exe
[előzmény: (26812) johann g (Lud), 2009.01.16 11:40:23]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.16 11:40:23 (26812)
szép rajzolás, persze nem lehet megúszni hogy ne kötekedjek :)
- tó körüli ösvénynél volt pár hely ahol fölösleges node volt, pl. 20 méteres egyenes szakaszon 3 pont. itt töröltem párat
- Alkotmány körút első részén két track fut, jó lett volna ennek középvonalában és track2-vel paraméterezve rajzolni.
- a város déli részén az utcáknak és trackelői emlékeknek megfelelően a település poligont kicsit helyrerángathattad volna.
- erdő és tó polygon szépen illesztve kivéve a "hármashatárokat" ahol a tó, az erdő és a mező találkozik. korrigáltam.

töltöm
[előzmény: (26810) oli_b, 2009.01.16 09:02:55]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.15 11:07:57 (26763)
jó a Tó POI ha fényképet vagy leírást is akarsz tenni mellé, ill. kereshető is.
pl. http://www.turistautak.hu/poi.php?id=7071
[előzmény: (26757) oli_b, 2009.01.15 09:52:44]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.15 11:05:51 (26762)
"csak a feldolgozó csapat lássa" - magyarul a főnököm és a feleségem ne :) ilyen szempontból problémás anyagokat klikkelünk be így. ezt még Moha Bá találta ki mikor még nem csak az Igo médiasztárjaként hanem aktív tuhusként is tevékenykedett.

amennyire tudom az ilyen beklikkelt trackeket az arra jogosultak láthatják csak, de az mp letöltő oldalon az összes track letöltésekor a "kezdő" rajzolók is letölthetik egyben. majd jogosztók megmondják a frankót, vagy BakancsosBaka kap jogot, hogy láthassa a rejtett trackeket is.
[előzmény: (26713) Old Eye, 2009.01.14 07:37:52]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.13 10:16:23 (26681)
"N47.147843 E18.438410 Jogos" - itt nem emlékszem osztott pályára a 63-on, majd megnézem.

"N47.153701 E18.417555 A paramétereket nehéz kitöltetni, hogy ha nincs infó a waypointokban, a rajzolás talán a 30 m-es felbontásnak köszönhető." ez itt betonút az ipari park területén, ill. a víztorony környéke valóban földút.

"N47.174591 E18.415155 Hát csak meg tudta volna még Johann azt a hátralévő 20 m-t tenni, ha lett volna út" - ott egy kerítés miatt nem tudtam továbbmenni, igazából az volt a cél, hogy a stadiont meg lehessen rajzolni, a trackem a külső oldalán vezet végig.

bocs de nagyon a nyakamba szakadt a meló, szinte annak is örülök, ha a trackjeimet fel tudom tölteni mérsékelt kommentezéssel és kigyomlálva belőlük az ezerszer bejárt részeket. ha kérdés van a trackekkel kapcsolatban szóljatok, ugyan letolok vagy 50000-et egy évben a járgánnyal de a kritikus részekre talán emlékszek. (vagy emlékszem, egy nyelvész megmonja melyik a helyes:)
a zsákutca nem zsákutca kérdésre szintén halkan javaslom a GE-ből puskázást. mivel nem céltudatosan trackelek, sokszor nem megyek ki egy út végéig, csak megfordulok, vagy éppen csok adott helyen van egy "ojjektum" ameddig az utam szól.

[előzmény: (26625) 2009.01.11 19:50:13]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.13 09:57:00 (26680)
ha tudjátok rajzoljátok be rendes úttal, mert az útvonaltervező rosszul számolja hanyadik kijárat a nyerő. ez leágazó az épülő ipari parkhoz, ameddig én elmentem ott a vonal végétől északra egy Agip benzinkút van. legközelebb arra járok megnézem mi a szitu.
[előzmény: (26667) zayd, 2009.01.13 00:01:22]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.12 22:30:17 (26665)
a konfig: Acer 5613 notesz 1G RAM, 1,73GHz Intel Graphics Media accelerator 950, ha jól olvasom.
[előzmény: (26664) johann g (Lud), 2009.01.12 22:28:34]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók