turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, KiVi hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 2824 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


KiVihozzászólásai | válasz erre | 2014.01.02 16:16:26 (65984)
Ez így ebben a formában nem igaz, mivel az önkormányzati kezelésű utak is közutak és nincs számuk és nem szerepelnek az Adatbankban.
[előzmény: (65983) Hev, 2014.01.02 16:04:59]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.31 18:45:29 (65899)
"kötelezően kitöltendő paramétert"
S hogy is lett kötelező? Szakmai érvek alapján, vagy fórumos aktivitás alapján?
[előzmény: (65893) Bryan, 2013.12.31 17:59:54]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.31 18:43:56 (65898)
A trekkelőkön lehet könnyen segíteni, nekik csak a Track=0 ami érdekes a Track=N/A nem.
[előzmény: (65896) Attibati, 2013.12.31 18:22:45]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.31 16:47:56 (65890)
A húrmódszer viszont szerintem erősen propagálható, ne ragadjunk le a paramétereknél!
[előzmény: (65865) KiVi, 2013.12.31 12:03:47]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.31 12:03:47 (65865)
Ezt is érdemes elolvasni...
[előzmény: (65864) KiVi, 2013.12.31 12:00:23]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.31 12:00:23 (65864)
Már 2009-ben is ezen az állásponton volt: katt
[előzmény: (65855) Kiss_Karoly, 2013.12.30 22:20:42]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.30 00:22:35 (65843)
A java-sba került bele most.
[előzmény: (65842) Hev, 2013.12.29 23:32:59]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.29 23:07:02 (65841)
+1 :) 0..1-en :D
[előzmény: (65836) laszloistvan, 2013.12.29 22:25:44]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.24 11:23:39 (65807)
"(automata szétvágás révén jöttek létre):"
[előzmény: (65806) pgyp, 2013.12.24 11:06:52]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.13 10:24:33 (65780)
szép kék
S gumicsizmában vágott neki, mert a térkép szerint végig patakban vezet. :D :P
[előzmény: (65777) Hev, 2013.12.12 21:12:15]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.19 13:41:21 (65542)
Hmm... kisebb darabokban kell feltennem a rajzaimat... :P
[előzmény: (65528) Old Eye, 2013.11.19 08:12:21]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.18 16:50:30 (65515)
:(
[előzmény: (65508) Old Fairy, 2013.11.18 15:32:46]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.18 15:18:09 (65507)
Ez wikinek nem alapfilozófiája, hanem szolgáltatása.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Wiki
"A Wiki lapjainak túlnyomó többségét bárki szerkesztheti; a legtöbb esetben bejelentkezés sem szükséges. A wikik, általános filozófiájukat követve, inkább könnyítik a hibák javítását, mintsem hogy megnehezítsék az elkövetésüket. Bár visszatetszést kelthet, hogy egy egy tartalmat szinte akárki szerkeszthet, valójában azonban ez szándékos, és ez a Wiki lényege: mindenkinek gyors és egyszerű lehetőséget ad arra, hogy a lap tartalmát javítsa, fejlessze."
[előzmény: (65490) Old Eye, 2013.11.18 01:24:05]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.16 15:15:26 (65461)
+1
[előzmény: (65397) Nargoth, 2013.11.14 09:08:50]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.05 21:33:58 (65227)
Így van, nem véletlenül lett kitalálva ez a típus.
[előzmény: (65224) Vacsape, 2013.11.05 20:28:54]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.05 15:04:54 (65207)
Igen, ez szolgál(na) a módosítások követésére, ha módosul egy mentett út alatt a térkép.
[előzmény: (65206) Old Eye, 2013.11.05 14:40:32]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.03 11:47:29 (65151)
+1 :)
[előzmény: (65133) olahtamas, 2013.11.02 19:49:07]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.11.02 19:29:27 (65131)
burkolat feltüntetése
Ez sem feltétlenül ördögtől való, léteznek ilyen térképek.
[előzmény: (65130) Bryan, 2013.11.02 19:25:20]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.10.30 17:14:11 (65084)
Így van, pont ez a wiki lényege, hogy egymást kontrollálják az emberek. Ezért nem is volt különös joghoz kötve, csak a gc/tuhu regisztráció kellett.
[előzmény: (65074) Old Eye, 2013.10.30 11:45:50]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.10.29 20:59:20 (65060)
Készül egy raszteres útvonaltervező-tároló az OMP-n, még "bétás", még nem publikus, de tesztelni lehet: http://openmaps.eu/rastermap2 (Bal felső sarokban van már kis leírás a használatáról.)
Ami működik benne, az sem biztos, hogy mindig jó - ha ilyet találtok akkor kérjük jelezzétek az OMP fórumban -, ill. sok feature nincs még kész amit tervezünk.

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.10.28 20:48:13 (65045)
Akik itt olvasgatnak-irogatnak.
[előzmény: (65010) Old Eye, 2013.10.26 21:10:57]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.10.26 17:30:58 (65009)
Érdekes, hogy tuhu "kemény mag" így tud meg ilyen fontos történéseket...
[előzmény: (64981) Bryan, 2013.10.24 21:34:57]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.10.14 21:22:52 (64878)
Miért "kell ilyennek lenni"? Pont mecseki túrát kezdtem tervezni, s mentem a falnak, hogy nem látszik a jelölt úthálózat, mivel a sárga, zöld beleolvad a háttérbe a kék meg pataknak/folyónak látszik. Ráadásul logikát sem látok benne, olyan mint ha az országutaknál a páros számúak kékek a páratlanok pedig pirosak lennének, pedig a típusuk ugyanaz.
[előzmény: (64877) Hev, 2013.10.14 21:06:42]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.10.14 19:24:20 (64876)
Épp most küzdök, hogy -legalább próbaképpen- minden jelzett út pirossal legyen kiemelve s ne ilyen tarkabarka legyen.
[előzmény: (64873) pockok, 2013.10.14 17:18:28]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.10.10 14:54:17 (64843)
Trackmannak már van ötlete, hogyan lehet a legfontosabb infókat a júzerek arcába tolni (csak még nem programozta le), de teljes supportra sose lesz időnk, energiánk. A tudásnak ára van...
[előzmény: (64841) Old Eye, 2013.10.10 14:21:03]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.10.10 13:56:40 (64840)
Hasonlót fog tudni az OMP-s raszter útvonaltervezője, tárolója. (Béta itt.)
[előzmény: (64833) Old Eye, 2013.10.10 10:22:33]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.29 10:08:34 (64749)
A mostani definíció szerint: ramp = "főutak le- és felhajtói".
[előzmény: (64746) alnibell, 2013.09.29 08:39:56]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.29 09:29:42 (64748)
Régebben valaki írt egy tanulmányt, hogy a kütyük mikor mondanak "fordulj jobbra"-t és "tarts jobbra"-t, lehet, hogy ezt is figyelembe kéne venne. Hirtelen el tudom képzelni, hogy a ramp-ra lesz "tarts jobbra" utasítás, ami pl. a lenti esetben is helyes.
[előzmény: (64747) KiVi, 2013.09.29 09:27:08]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.29 09:27:08 (64747)
Ha a hagyományokat nézzük akkor igen, ez a vonal legalább 4-5 éves. :)
[előzmény: (64745) Old Eye, 2013.09.29 08:30:45]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.27 10:07:05 (64710)
Nem hiba a 0 érték, be kell írni és kész. Kár küzdeni a NULL -ért.
[előzmény: (64707) majormezei, 2013.09.27 07:26:35]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.26 12:11:19 (64694)
700M zoom-nál túl részletes 1km-nál tól nagyolt volt.
A térképrészletező beállítást is próbálgattad?

így nem áll messze a lehetősége annak, hogy a föld; gyalogút (vagy akár további szelekció alapján) ki/be kapcsolható legyen az úthálózat.
Pedig a jelentős technológia különbség miatt elég messze áll. Vektorosnál mivel nem a szerver hanem a helyi gép állítja elő a képet ez egyszerű. A raszteresnél a szerver küzd vele, ezért vannak fix zoom szintek és nézetek. Átlátszó képekkel lehetne layereket is gyártani, de hogy minden ki/be kapcsolható legyen ahhoz őrült számítási teljesítmény kéne.
http://openmaps.eu/vectorvsraster
[előzmény: (64693) sw09fl, 2013.09.26 12:00:55]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.23 22:33:27 (64662)
Ha egy vonal országút típusú, az országútként jelenik meg a kimeneteken, még akkor is, ha burkolata homok és szélessége másfél méter.
Kivéve pl. ha BehajtasBiciklivel=D és az OMPBiking-et nézed...
[előzmény: (64660) Old Eye, 2013.09.23 21:43:32]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.23 21:19:25 (64658)
+1
[előzmény: (64657) zakany, 2013.09.23 21:18:56]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 11:48:05 (64615)
Nos, ha jól látom a NG-ben, akkor nincs rá megoldás, ugyanis a megfordulást ott sem engedni. Balra kanyart igen.
[előzmény: (64603) Arti (junior), 2013.09.22 08:50:23]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 19:23:02 (64591)
Csúnya lenne, minden térképnél ott a figyelmeztetés, hogy a nézzen ki a jóember a szélvédőn s az alapján közlekedjen. Itt ha már 98-99%-ban jó a térképünk akkor már világverők vagyunk szerintem. :)
[előzmény: (64590) Arti (junior), 2013.09.21 19:15:21]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 18:53:55 (64589)
az egy pontba való befuttatás lenne a kereszteződések ábrázolásának a legegyszerűbb és átláthatóbb módja.
Pont ezért keresek élő példát, mert a gyári térképeknél sem futnak be egy pontba! Tehát ha van ilyen és ott jól működik akkor valahogy megoldható. Csak nem tudjuk, hogy van-e ill. működik-e...
[előzmény: (64587) Peter68, 2013.09.21 18:51:23]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 18:39:54 (64585)
Akkor lehet, hogy nincs is probléma! ;)
[előzmény: (64584) Arti (junior), 2013.09.21 18:10:20]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 18:07:45 (64583)
Létezik ilyen a valóságban?
[előzmény: (64582) Arti (junior), 2013.09.21 18:03:35]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 17:39:07 (64577)
Vizuálisan mindenképp rosszabb megoldás mint a kétirányú szakasz. Persze még mindig keresek valós példát, mert ha nincs is ilyen kereszteződés akkor kár kitalálni a megoldást. :D
[előzmény: (64575) Vacsape, 2013.09.21 17:07:47]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 16:41:51 (64573)
Jobb híján jó lehet így.
Élő példája van valakinek? Kíváncsi vagyok más térképek megoldására.
[előzmény: (64572) Arti (junior), 2013.09.21 16:20:28]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 14:35:23 (64571)
balról jövők megfordulását is
Hirtelen nincs jobb ötlet mint, hogy lessünk. Azaz keressünk egy valós útkereszteződést, ahol ez a helyzet (azaz lentről balra tilos, de balról szabad megfordulni) és nézzük meg, hogy az NG vagy a CN helyesen kezeli-e. Ha igen akkor fejtsük meg a rejtélyt, ha nem akkor úgy tűnik nem is érdemes foglalkozni vele. :)
[előzmény: (64568) Arti (junior), 2013.09.21 08:48:43]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 21:10:57 (64565)
Igen, logikailag helyes így, de egyszerűbb szabályosan használni a kanyarodás tiltást. :)
[előzmény: (64563) Arti (junior), 2013.09.20 20:47:48]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 20:29:30 (64562)
Nem ott darabolja, hanem előtt a valós útkereszteződésben. Így az ábrán a tiltás vízszintes része két külön vonalon lesz.
[előzmény: (64559) Arti (junior), 2013.09.20 19:00:45]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.19 11:16:00 (64524)
Igazából nincs jelentősége ha nem mm pontosan a határon van vágva, ráadásul ezeket a tájegység hátté rpolygonokat csak az itteni Garmin kimenet használja, pl. az OMP-n más felosztásban lesznek. (A nem Garmin kimenetekről nem is beszélve.)
[előzmény: (64523) Lipták Roland, 2013.09.19 10:24:53]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.18 22:48:09 (64518)
Így van!
[előzmény: (64517) Old Fairy, 2013.09.18 21:58:48]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.18 20:35:39 (64513)
Én azokat írtam amit ismerek, hátha más nem. :))
[előzmény: (64512) Szem, 2013.09.18 19:59:09]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.18 19:53:29 (64511)
http://turistautak.hu/properties.php?id=n ahol az n a szakasz id-je
[előzmény: (64509) majormezei, 2013.09.18 19:52:10]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.18 19:52:23 (64510)
Hasznos még: t, ctrl-shift-m, d, ctrl-egérgörgő
[előzmény: (64507) Szem, 2013.09.18 19:46:52]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.18 19:04:50 (64504)
F9
[előzmény: (64502) pockok, 2013.09.18 18:59:47]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.15 21:07:11 (64458)
+ mindre
[előzmény: (64455) csp187, 2013.09.15 13:38:58]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók