turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Andreas hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 413 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | következő


Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.31 18:31:04 (67937)
Oregon 6x0 (WebUpdater) software version 2.70

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=6157

Changes made from version 2.60 to 2.70:

Added support for new ActiveRouting cartography
Improved support for Garmin LakeVü HD cartography
Improved photo quality (650/650t models)
Fixed potential shutdown when viewing Calendar application
Fixed issue with waypoint distances in Waypoint Averaging application
Fixed issue with waypoint deletion when results are filtered
Fixed issue with reimporting new GPX/GGZ files
Fixed issue with unknown geocache containers being marked as Large
Fixed issue with scroll arrows on current track info page
Fixed intermittent issue with vehicle appearing off center in 3D View application
Fixed uppercase Czech keyboard in landscape orientation

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.27 19:23:21 (67893)
Az Oregon 550 a 10000 pontot elérve a legrégebbi 3000 pontot lementi egy dátum-idő.gpx fájlba és megy tovább a maradék 7000 ponttal. 10000 pontot elérve megint 3000 pont mentés és így tovább.
Az archivált track-ek elérhetőek maradnak a készüléken is, a Track manager-rel újra megjeleníthetőek a térképen.
[előzmény: (67882) diego, 2013.05.27 09:18:54]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.23 16:02:53 (67821)
Így van.
https://www.youtube.com/watch?v=Wg19nLxToXs
[előzmény: (67820) Nargoth, 2013.05.23 15:37:33]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.23 13:45:05 (67817)
Egy apró megjegyzés a pedálfordulat szenzorhoz:

Note: It will only report cadence if using with Colorado®, Oregon®, Montana®, Dakota®, Garmin Fit™, GPSMAP®, fēnix™, Alpha™ or Astro® 320.

Ezt én úgy értelmezem hogy a fenti GPS-eken csak a pedálfordulat kerül rögzítésre, a kerékpáros Edge szérián pedálfordulat mellett a kerékfordulatból számított sebesség is. Persze GPS jel alapján számított sebesség adat lesz, csak erről jó tudni mielőtt megveszel egy ilyen drága érzékelőt.
[előzmény: (67813) Babu&Zeo, 2013.05.23 11:15:15]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.21 22:14:59 (67796)
Igy van. Igy néz ki a pakk:


Úgy láttam 20-21$ lesz az ára, amit nálunk kb. 6000 Ft körül saccolok. Én inkább viszek 2 tartalék Eneloop-ot :)
A 650-eshez adnak egy AC adaptert is, így nem csak USB-ről tud tölteni.
[előzmény: (67795) KoLa, 2013.05.21 21:43:44]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.20 22:02:11 (67774)
Coarse Deviation Indicator, irányeltérés-jelző. Ha csinálsz egy légvonalbeli útvonaltervet egy célpont felé, elindulás után ez a kijelző mutatja, hogy a kezdeti tervezett egyenes vonaltól mennyire tértél el jobbra vagy balra. A Garmin adatmezői közül az Off Course jelzi az eltérést méterben. A Course jelzi az eredeti célirányt fokokban, a Bearing pedig a jelenlegi célirányt. Ha a két érték egyezik és az Off Course 0 méter, akkor pontosan a tervezett vonalon haladsz.

A szélrózsával párhuzamos vonalat nézd, eszerint 598 méterre jobbra tértem el az útvonaltól.


Főleg repülésnél és hajózásban használt műszer, számunkra gyakorlati jelentősége mondjuk kajakozásnál lehet ha sodrásban is az útvonalon akarsz maradni, vagy mondjuk ha egy kilátópontról kinézett pont felé akarsz haladni és nincs térkép a GPS-en a területről, ergo tájolónak használod a Garmint.
[előzmény: (67769) diego, 2013.05.20 20:01:58]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.20 15:45:27 (67765)
Bizony, főleg a Compass Heading adatmezőn látszik ez, amelyik szinte folyamatosan pörög a korábbi GPS-ek 1-2 Hz-es frissítésével szemben.
Eheti felfedezések:
- A User gombhoz rendelhető egy Page Loop funkció. Megadjuk az alkalmazásokat és az Oregon gombnyomásra vált közöttük hasonlóan mint az érintőképernyő nélküli Garmin-okon.
- A műszerfal lehet többoldalas is, akár oldalanként eltérő számú adatmezővel.
- Légvonalbeli navigációnál a CDI léptéke újra állítható mint pl. a 60-as szériánál (Oregon 550-ben fix 250m volt)
- Navigáció közben megadható átmenőpont (Via), nem kell a Route planner-t használni.
[előzmény: (67741) KoLa, 2013.05.19 01:48:42]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.15 18:33:51 (67723)
Használt készülékekről van szó vagy újakról? Mert ha újakról és nem idegenkedsz a rezisztív érintőképernyőktől akkor a 62S-nél kb. 25 ezer Ft-tal olcsóbb az Oregon 450 és tudásban hasonló a 62S-hez.
[előzmény: (67720) Petra, 2013.05.15 16:08:48]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.11 07:38:57 (67645)
Igen, ez jó módszer.
Közben rájöttem, hogy tévedtem. A képernyő bekapcsolása melletti azonnali funkció indítás csak a User gombra igaz, ha Power gombot nyomok, akkor először bekapcsolja a kijelzőt és csak másodszori nyomásra indítaná a beprogramozott funkciót.
[előzmény: (67637) KoLa, 2013.05.11 01:23:47]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.11 00:02:40 (67632)
Amíg nincs recskütyük fórum, addig kénytelen vagyok ide írni a további tapasztalataimat az Oregon 600-asról :)
- Beállítható hogy az útadatokat (pl. napi km, átlagsebesség) mindig számolja az Oregon, vagy csak ha be van kapcsolva
a track rögzítés. Nagyon hasznos újítás.
- Most már bármely adatmező kitehető bármelyik alkalmazásban. Pl. mehet a barométer a térkép
fölé.
- Még a fényerő állító képernyőre is tehető dashboard :)

Negatívumok:
- Az USB takaró gumi nem túl jól sikerült. Kiáll a hátlap síkjából, olyan hatást kelt mintha nem lenne jól bepattintva.
- Az iránytű még kicsit bug-os. Séta közben rendesen átvált a mágneses iránytűről a track alapján számolt irányra, de megállva gyakran nem vált vissza mágnesesre, hiába forgok az iránytű nem mozdul még egy perc után sem. Továbbindulok, megint megállok és elindul. A Compass Heading adatmező ilyenkor is jelzi a helyes irányt, tehát a hardverrel nincs gond.
- Ha az akkutakarékos mód lekapcsolja a kijelzőt, a kapacítiv képernyő nem kapcsol vissza érintésre, hardver gombot kell nyomni. A hardver gomb viszont a képernyő bekapcsolása mellett egyből indítja a beprogramozott funkcióját is, tehát utána még egy cancel-t is nyomnunk kell ha csak rá akarunk nézni a kijelzőre. Lehet hogy nem ártana, ha beállítható lenne a viselkedése, vagyis az első nyomásra csak a képernyőt kapcsolná be.
Viszont mivel a képernyő gyakorlatilag szürkületig használható háttérvilágítás nélkül, egyelőre kényelmesebb az akkutakarékos mód mellőzése. Majd kiderül hogy ez mit jelent üzemidőben.

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.09 10:06:35 (67580)
- Fényképezőgép LED-es villanóval. A LED-es villanó használható elemlámpaként, illetve tud S.O.S.-t morzézni.
- 1,5 GB helyett 3,5 GB szabad terület.
- Alapban adnak hozzá egy NiMH akkupakkot, amelyet USB táplálás esetén tölteni tud. 600-ashoz ez külön rendelhető. Normál NiMH akkukat nem töltenek a készülékek. Magpet mutatott egy gombot a két cella között, amit valószínűleg benyom az egybeépített pakk és ez engedélyezheti a töltést.

Nekem nem volt szükségem ezekre, de lehet hogy a cacher-eknek jól jön egy terepálló fényképezőgépes GPS ami egyből geotag-gel is.
[előzmény: (67576) perRetZ, 2013.05.09 09:38:19]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.09 09:54:54 (67579)
Már megijedtem, hogy 5 évig szenvedtem halk beállítással a csix-szel és közben lehetett volna állítani :)
A hangerő a 600-asban is pont ugyanolyan halk, 19 féle csipogással. Lehet egyébként változtatni a korai és végső manővert jelző csipogást is, ez lehet hogy újdonság.
[előzmény: (67578) scele, 2013.05.09 09:41:57]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.09 09:39:53 (67577)
Az 1. változat :)
Ezt viszont én nem értem: "de a hangerő nem változtatható."
A 60-asokban sem lehetett változtatni a hangerőt, vagy igen?
[előzmény: (67575) scele, 2013.05.09 09:32:02]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.09 09:22:33 (67573)
- Sajnos nincs kör a pozíció körül.
- Igen, de a lokális menüben van "Lock data fields" opció. Ha nincs letiltva a változtatás, akkor rövid nyomás: adatmező választás, hosszú nyomás: dashboard váltás.
[előzmény: (67567) Csuhás, 2013.05.09 08:04:45]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.09 09:17:57 (67572)
Bocs, öreg este volt már :)
Pontosan úgy van ahogy diego írta, a "hangrendszer" ugyanaz mint a 60-as szériában.
A kijelző szerintem is lehetne nagyobb. A GPS mérete jó, de túl széles oldalt a 7 mm-es keret, ahhoz képest hogy már nincs magas pereme az előlapnak.
[előzmény: (67566) Zahy, 2013.05.09 07:54:46]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.08 23:50:22 (67563)
Kösz, meg is járattam még gyorsan napnyugta előtt :)

Tapasztalataim és benyomásaim a váltást fontolgatóknak:

- A kijelző egész jó, még szürkületben is olvasható háttérvilágítás nélkül. A napfényes teszt holnapra marad.

- A magyar menü teljesen kusza, nagy része magyar de van menüpont ami valami szláv nyelven van írva, így egyelőre az angol nyelv használható.

- A kapacitív érintőképernyő önmagában is megérte volna a váltást, igazi felüdülés a rezisztív kijelző után. A térképen gyorsan lehet mozogni vele, érzésem szerint most már csak a memóriakártya olvasási sebessége és az img formátum limitálja a térkép frissítését.

- A főképernyőn üzemmódja átválható 2x2, 3x3 vagy akár 4x4 ikonra is plusz a dashboard változható (ami alapban az óra). Létre lehet hozni több képernyőt is, lapozgatni jobbra-balra húzással lehet köztük mint Androidon. Mindegyik képernyő tartalmazhat eltérhető dashboard-ot a fejlécében és az ikonok száma is eltérhet. Az ikon indíthat alkalmazást (pl. térkép, sight'n'go), shortcut-ot, beállítás menü elemet, vagy célkeresést (Where to?)

- A dashboard-ok között van egy favorites ikonsor így még több ikont lehet egy képernyőre zsúfolni ha kevés a 16 valakinek.

- A shortcut-okról olvasva azt hittem egyfajta makrókról van szó, de valójában inkább miniprofil szerűségek. Megadható hogy melyik profilra váltson át, setup paramétereket változtathat (nem az összest!), útvonalat tervez (csak saját útpontokra) és végül elindíthat egy alkalmazást. Például átvált az Automotive profilra, landscape tájolást állít, lekapcsolja az akku takarékos módot, utat tervez egy útponthoz, majd elindítja az iránytűt.

- A térképen egy kis nyíllal ideiglenesen bezárható a dashboard, ha nagyobb területet szeretnénk látni.

- A kitehető adatmezők száma alaposan kibővült és ami nagyon tetszik, az az hogy kategóriákba vannak rendezve a keresést segítendő.

- Tetszik az áttekintő+kinagyított magasságdiagramm a track manager-ben és végre át lehet ugrani a magasságdiagramm adott pontjáról a térképre. Nem lenne rossz, ha a dashboard-on mozoghatnánk a magasságdiagrammon alul pedig a térkép együtt mozogna vele, majd írok a Garminnak :)

- Az Oregon 300/450/550 használhatatlan Custom POI alert megoldása után (csak útvonalon levő pontra adott riasztást) végre visszatért a GPSMAP 60 széria rendes távolságalapú közeledési riasztása.

- A hangok megint konfigurálhatóak mint a 60-as szériában. Sőt minden csipogás ugyanaz és sajnos a hangerő sem állítható ugyanúgy mint a 60-asban.

- Szinte minden konfigurálható, sok minden helyben állítható bökéssel, nyomvatartással, vagy a jobb alsó menü gombbal így ritkábban kell visszamászkálni a beállítások menübe az app drawer-ben.

Sajnos fagyogat rendesen, de hát az early adopter-eknek ezzel együtt kell élnie :)
[előzmény: (67551) magpet, 2013.05.08 16:44:58]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.08 16:05:21 (67550)
Van még hely a pult alatt egy 600-as félretételéhez? Hat előtt beugranék, lehet hogy nem várok a 650-esre :)
[előzmény: (67549) magpet, 2013.05.08 15:49:35]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.08 15:17:45 (67546)
Hogy mi? Amerikai webshop-okban nézegetem, hogy nincs raktáron, 2 hét, 1 hónap múlva érkezik, a Veres Péter úton meg már van? :)

Az Oregon 650-es a kamerával, +2GB memóriával és az USB-s NiMH töltéssel tud többet?

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.03.21 08:32:06 (67011)
Oregon x50 (WebUpdater) software version 6.20

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.12.03 22:28:15 (65801)
Az elhangzottakkal egyetértve (Eneloop, IPC-1 vagy IPC-1L töltővel) annyit tennék hozzá, hogy elégedj meg a 2000-2100 mAh kapacitással, a nagyobb kapacitásúak hajlamosabbak hamarabb tönkremenni. Bár az Eneloop 2300 mAh-s változatával még nincs tapasztalatom.
[előzmény: (65786) tanker007, 2012.12.03 17:38:37]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.11.22 10:47:19 (65596)
Így van. Cégtől rendelve 22 és 150€ között van esély rá, hogy ráugrik 27% ÁFA. 150€ felett jön rá vám is:
Magánszemélyek részére érkező küldemények vámkezelése
[előzmény: (65593) jekaeff, 2012.11.22 10:26:40]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.11.22 10:43:01 (65594)
Én egy Garmin szívritmusmérővel már kipróbáltam. Egy Oregon 550 és SE Xperia Mini telefon vette egyszerre a pánt adatait és úgy emlékszem működött a dolog.
[előzmény: (65561) Bryan, 2012.11.20 17:29:42]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.10.11 11:17:16 (65032)
Tönkrement ez a Tevion 7,4 Ah mobilakku. Nem töltődik konnektorba dugva, pedig a tápegysége jó. A garanciajegyen szereplő AAG Service Hungary Kft. csődbe ment, így az Aldi-ban adtam le. Kíváncsian várom hogy mi lesz.
[előzmény: (62296) Andreas, 2012.03.30 08:08:51]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 22:27:47 (64566)
Basecamp
Changes made from version 3.3.3 to 4.0.1:
Added ability to import into folders and lists (and not always import into My Collection).


Na végre! Eddig ha beimportáltam 167 db gpx fájlt, akkor képes 167 külön mappába pakolni a nyomvonalakat...
[előzmény: (64556) Vucsi, 2012.09.03 19:21:39]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 21:58:13 (64565)
Lehet hogy engem is érdekelne. Ha Ausztriára állítjuk az országot, akkor már 29,99€ lesz a 29,99$ -ból és csak ezután jön majd a magyar ár :)
[előzmény: (64561) diego, 2012.09.03 20:48:11]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.07.09 19:35:25 (63710)
Térképfeltöltést már a MapInstall intézi, BaseCamp-ből az Segédprogramok/Térképtermékek kezelése menüpontból érhető el.
[előzmény: (63697) Kiss_Karoly, 2012.07.09 18:20:23]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.18 13:41:21 (63456)
A magasság értékeket figyeljétek. Nekem úgy tűnik, hogy a 6.0 GPS sw sokszor többet jelez 5-8-10 méterrel a korábbi firmware-ekkel készült track-jeimhez képest. Lehet hogy ez helyfüggő, talán a geoid magasságtól függ az eltolás. SagiK-nak is hasonló problémája van a 62S-en, ha jól látom a képeken.
[előzmény: (63449) Bryan, 2012.06.17 21:42:20]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.16 23:54:46 (63445)
..eltávolítanám..
(pedig csak egy sört ittam)
[előzmény: (63444) Andreas, 2012.06.16 23:47:02]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.16 23:47:02 (63444)
Én telepítenék a webupdater-t, majd telepítenék egy aktuálist, hátha beragadt valami a régi verzióban.
[előzmény: (63440) diego, 2012.06.16 21:38:48]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.15 14:18:26 (63426)
A leírás utolsó fejezete szerint hoztad létre a könyvtárszerkezetet?
http://garmin.blogs.com/softwareupdates/2012/01/geocaching-with-photos.html

Egyébként van már végleges 5.80 x50 firmware is:
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4523
[előzmény: (63423) Bryan, 2012.06.15 14:05:04]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.11 15:22:21 (63369)
Legegyszerűbb ha átállítod a Vista-t, hogy azt a koordinátaformátumot használja amit geocaching.hu
[előzmény: (63368) bocc62, 2012.06.11 15:13:27]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.10 21:34:07 (63357)
A döntéshez még egy tipp. A külön réteges módszernek csak egyetlen hátránya van. Az első térképfeltöltésnél, ötször kell végigcsinálnod a szelvénykijelölést az egyréteges térképeken.

A továbbiakban térképfrissítésnél a Mapsource-ban Átvitel/Fogadás a készülékről, Térképek menüpontot kell választani. Ekkor kijelölődik az Oregon-on levő összes térképszelvény. Átvitel/Küldés a készülékre, Térképek és már mennek is fel a friss szelvények.
[előzmény: (63356) Discover, 2012.06.10 21:17:39]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.10 20:58:07 (63354)
Örülök hogy sikerült. A THL helyett javaslom az OMP CE (Color trail Highlight) réteget, így a turistautak az elnevezésüknek megfelelő színekben jelennek az egységes piros helyett.
[előzmény: (63353) Discover, 2012.06.10 20:52:39]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.10 20:41:33 (63352)
Nálam így néz ki egy többrétegű térkép feltöltés után az Oregonon. Egyforma néven szerepelnek a különböző rétegek. Ezért kell egy külön "egybetérkép" a Mapsource/Basecamp használathoz, az Oregon-ra pedig az egyetlen réteget tartalmazó térképek töltendőek.



Közben támadt egy ötletem, hogy nálad miért nem látszik a szintvonal. Nem lehet, hogy a térképfeltöltés a szelvényeket kattintgatással választottad ki, bal gombbal húzás helyett? A kattintás csak egy réteget választ ki, a kiválasztott szelvény is halványabb színű lesz.
[előzmény: (63350) Discover, 2012.06.10 19:59:06]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.10 19:46:34 (63349)
Az önálló OMP-s réteget tedd fel. Az OMP-arsht réteggel is látszania kellene, valószínűleg az öt egyforma nevű arsht térkép az egyik nincs bekapcsolva.
[előzmény: (63348) Discover, 2012.06.10 19:38:19]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.08 21:31:25 (63332)
Akkor nem tudnék hazajönni :)
[előzmény: (63328) gusty, 2012.06.08 20:23:53]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.08 19:48:55 (63327)
Én inkább dűlőutakon, ösvényeken szoktam tekeregni, kerékpárutak nincsenek a közelemben. Pont ezért örültem meg az új lehetőségeknek, mert úgy tűnt hogy a térképek hackelése nélkül, egyszerűbben testre lehet szabni a tervezési módokat. Bár történt előrelépés, úgy tűnik hogy várni kell amíg Stanislaw hozzáigazítja a cgpsmapper-t az új lehetőségekhez.
Az inkább mellékút/inkább főút csúszka eltűnt a Basecamp 3.3-tól, most már csak egy rakás jármű van.
[előzmény: (63320) KiVi, 2012.06.08 16:33:00]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.08 19:21:12 (63324)
Magassági adatok tartalmazó térkép (DEM) volt az Oregon-on? Magyarországon a Naviguide vagy a Topoguide rendelkezik ilyennel, a TUHU és az Openmaps szintvonalai csak nézegetésre jók.
[előzmény: (63323) Bojsza család, 2012.06.08 19:17:13]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.08 19:15:59 (63322)
A rajzoló eszközzel ugyanúgy kell megrajzolni az útvonalat mint a Mapsource-szal, majd utána az útvonal Tulajdonságainál az útpontokat leminősítheted alakítópontokká. Egyszerre több is kijelölhető a SHIFT nyomvatartásával. Az Oregon-on nem látok ilyen lehetőséget, így a Basecamp-et kell használnod, ha nem akarsz riasztást.

Én már teljesen átálltam a Basecamp használatára a Mapsource-ról. Mindent tud amit a Mapsource-ból kell és vannak hasznos extrái:

- A nyomvonalak másolgatásához nem kell többé vágólappal másolgatni több Mapsource között, listákba szervezve minden megnyitható egyszerre. Sőt a listák listamappákba szervezhetőek, ha arra van igény.
- Az aktuális képernyő, vagy a kijelölt track egyetlen kattintással megnyitható a Google Earth-ben, ez track feldolgozáshoz hihetetlen nagy segítség.
- A track-ekben rögzített pulzus vagy pedálfordulat adatokat meg tudja jeleníteni diagrammon.
- Fényképeket tud geotag-gelni track alapján.
- Nyomvonalat tud készíteni útvonalból és fordítva.
- Kezeli az újabb Garmin GPS-ek belső és külső memóriáit egyaránt.
- és természetesen az elmúlt napokban már kitárgyalt újfajta tervezési módokat is meg kell említeni.
[előzmény: (63321) halaszkiraly, 2012.06.08 18:40:51]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.08 15:26:27 (63319)
Annyi előrelépés van, hogy az átmenőpontokat a Basecamp-ben most már át lehet alakítani shape ("alakítópont") vagy régebbi nevén via pontokká, így ezeken nem riaszt a GPS.



halaszkiraly:
Kissé kényelmetlen módszer, de ezt talán egy félmegoldást jelenthet a riasztási problémádra.
[előzmény: (63318) Bojsza család, 2012.06.08 14:32:50]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.08 10:35:04 (63313)
Úgy látszik egy ideig nem fog tökéletesen működni ez a tevékenység alapú útvonal tervezés, ugyanis a TUHU mkgmap-pel az Openmaps térképek pedig cgpsmapper-rel készülnek.

Is this a feature built into Garmin's proprietary maps, or should it work for DIY vector maps that work on Garmin handhelds using third party compilers (cgpsmapper, mkgmap)?
---
It's a new feature in Garmin's proprietary maps. Garmin does not support cgpsmapper or mkgmap, so I cannot comment on that. But I would assume that these tools would have to change if they wanted to support Activity Based Routing. But I do not know much about these tools, so I could be wrong.

https://forums.garmin.com/showthread.php?t=27954&highlight=activity&page=2
[előzmény: (63312) Andreas, 2012.06.08 09:10:05]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.08 09:10:05 (63312)
Tegnap este nézegettem a Basecamp-en az útvonaltervezést. Hát nem valami biztatóak az eddigi tapasztalatok. A kerékpáros tervezések nem hajlandóak a szűk ösvényeket választani, bárhogy állítom a Tereptárgyak elkerülése opcióit, se rövid se gyors módban. A gyalogos módok természetesen terveznek az ösvényeken, de ami meglepő hogy a terepjáró és cross motor (dirt biking) módok is mindig ráterveznek az ösvényekre. Látni kellene az útvonaltervezési opciókat az img fájlban, de a Mapedit-ben nem látszanak ezek az utak Routing lapján.
[előzmény: (63310) Bojsza család, 2012.06.07 22:49:41]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.07 21:48:21 (63309)
Egyelőre annyit tudunk, hogy az egyes úttípusok elkerülési lehetőségei változnak "járműtől" függően. Válts át az Oregon Beállítások menüjében egy tevékenységre és az elkerülés menüpontot nézd meg.
[előzmény: (63306) Bojsza család, 2012.06.07 19:08:46]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.07 17:19:59 (63299)
Szerintem igen, én mindig így frissítek.
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4743
[előzmény: (63298) Bojsza család, 2012.06.07 16:53:49]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.07 14:05:54 (63297)
Szerintem is nagyon hasznos újítások ezek. Az is nagyon jó, hogy élő útvonal esetén, a Hova? menüben már nem csak a Légvonalban/Utakon választási lehetőség van, hanem járművet is lehet váltani a Beállítások menü mélyén mászkálás nélkül. Az se rossz, hogy a Basecamp-ben megtervezett utak változatlanul fognak átjönni az Oregon-ra.

Kérdés hogy a TUHU által használt Garmin típusok megfelelőek-e az új tervezési és elkerülési lehetőségek kihasználásához. Hegymászás tevékenységet választva például ilyen lehetőségek vannak:



A keskeny ösvények azok a normál ösvények, de Turistautak típust (rossz fordítás, angolul climbing path) nem találok a Garmin úttípusok között.
[előzmény: (63287) scele, 2012.06.06 19:33:55]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.06 21:18:44 (63292)
Most így a kandalló mellől nem tudom kipróbálni, de esetleg légvonalas tervezésnél, a Beállítások/Útvonaltervezés menüben a Tevékenységet Légvonalra állítod, majd a "Következő célpontra lépés" pont alatt (ez a név nem biztos) az Automatikust átállítod Kézi-re, vagy valami nagyon kicsi értékre, az lehet hogy beválna.
[előzmény: (63291) halaszkiraly, 2012.06.06 20:54:27]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.06 19:21:29 (63284)
Itt az általad leírt módszerek mellett, van még néhány mód.
[előzmény: (63282) SagiK, 2012.06.06 18:52:28]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.04 23:07:54 (63266)
olahtamas, Mr Zerge:
Köszönöm, megpróbálkozom velük.
[előzmény: (63260) olahtamas, 2012.06.04 12:22:42]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.04 11:26:07 (63256)
Van nekem egy MCX csatlakozós külső GPS antennám amit a 60CSx-emhez használok néha. Az MCX csatlakozó sajnos leszakadt a kábelről. Vettem MCX csatlakozót jó drágán és megpróbáltam egy BNC crimpelő fogó egy kisebb lyukával rögzíteni a kábelen, de a kis rögzítő csődarabot inkább oválisra sikerült lapítani ami persze hamar el is engedte a kábelt.

Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e valakit Budapesten akinek van ehhez szerszáma, gyakorlata? Vagy nem érdemes szenvedni, elég ha veszek egy ilyen antennát? Bár itt csak a Nüvik vannak felsorolva támogatottként.
http://www.hamabolt.hu/termek/2659/hama/navi_gps_antenna_mcx_2m_90_fok

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.05.21 13:23:58 (62933)
Magpet-nél meg lehetne ilyen 500-as kesser-serpákat hétvégére kölcsönözni GPS mellé :)
[előzmény: (62930) zakany, 2012.05.21 08:54:40]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók