turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, bregő és andorpapa hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1224 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | következő


bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.07 22:16:22 (10958)
Természetesen a kijelző nálam már szinte a kezdetek óta kikapcsolva trackelés közben, és alátámaszthatom, tényleg ez zabálja talán a legtöbb energiát. És kb. stimmelnek is a számok is, nekem a default gyári akksival olyan 12-14 órát bír kikapcsolt kijelzővel az Axim X5 (kb. 3 éves darab), egy 3000 mAh-s akksival már régóta szemezem, 6 rugó körül láttam anno a speedshopnál.
[előzmény: (10952) Trackman, 2006.11.07 20:01:51]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.07 18:35:14 (10951)
Na de a telefon három dolog miatt is más téma:
- Azt írod, hogy saccra kb. ugyanannyi. De azért a sacc az lehet pár óra ide vagy oda, ami már százalékban (egy vagy két számjegy erejéig) megmutatkozó különbség lehet.
- Nem mindegy, hogy mire használod a BT-t, nyilván a GPS az folyamatos adatátvitelt igényel, szerintem ez nagyobb fogyasztással bír, mint egy simán bekapcsolt BT port (bár ebben nem vagyok biztos, már nem emlékszem a Bluetooth energiagazdálkodási jellemzőire).
- Nem vagyok telefonguru, tehát lehet, hogy urban legend a következő kérdés, de a telefon nem fogyaszt több áramot, ha rosszabbak a vételi körülményei (ahogy a GPS is)?

Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy egy CF-es vevő kevesebb terhet ró a PDA akksijára, hiszen nincsenek pontos számadatok előttem, csak arra célzok, hogy nem tartom a BT-s megoldást sokkal energiatakarékosabb megoldásnak. Nyilván a megoldás egy CF-es, BT-s PDA mindkét vevővel történő tesztelése lenne. Nem neked volt véletlenül 720-as Fujitsu-Siemens kütyüd?
[előzmény: (10941) Peter68, 2006.11.07 11:47:08]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.07 07:16:53 (10937)
Azért az N560 alapján ne általánosítsunk a beépített vevős cuccokkal kapcsolatban! Az N5xx szériával magam is tapasztaltam, hogy kicsit lomhán talál rá a műholdakra, és többször elvégzett tesztem szerint gyengébb is a vétele, mint mondjuk az Axim X5-ösömnek CF-es SiRF III-mal, a rakoncátlan firmware-ről nem is beszélve, de ettől még alapvetően a beépített rendszer nem rossz dolog, és amikor azt írom, hogy gyengébb vételt produkált, akkor az alatt azt kell érteni, hogy egy olyan szobában, amelynek az ablakán még rács is volt, az én GlobalSat-om 4-5 műholdat használt, az N520-as meg "csak" 3-at.

Az igaz, hogy a BT-s vevők akár 20 órát is bírnak, és ezzel nem fogyasztják a PDA akksiját, de mivel működik a Bluetooth? Rádióhullámmal, márpedig azt a PDA-nak is sugároznia kell, ami eszetlenül képes fogyasztani az akksit, csöbörből vödörbe juttatva a felhasználót. Persze van kényelmi oldala, amit említesz, trackeléshez például nincs jobb variáció, de az energiaellátás szempontjából nem jut az ember feltétlenül jobb pozícióba. A VGA kijelző meg ugye megint érdekes kérdés, mert nem rossz találmány, de a fogyasztása általában nagyobb a QVGA rendszereknél, tehát megint ott vagyunk, ahol a part szakad. Ettől függetlenül talán én is a C550-est venném, de azt fontos kijelenteni, hogy az integrált motyók gyártónként (típusonként) változó minőséget produkálnak, nekem pl. a Mio P sorozata kellemes meglepetés volt ebből a szempontból.

Erről emlékeim szerint itt a fórumon is sokat vitatkoztunk, hogy vajon integrált vevő vagy BT a király, de mivel a pro és a kontra mindkét oldalon egyenlő mennyiségben sorakozik, ezért az ízlés kérdése a döntő. Ha a turistautak.hu részére történő trackelést nézzük, akkor a BT-s vevő a király, hiszen terepen az számít, hogy ne kelljen kézben vinni a PDA-t, de jó legyen a vétel. Sima autós navigációhoz viszont nincs szükség olyan jó vételre, inkább az az előnyös, hogy mikor leállítod a motort, csak kikapod a tartóból a PDA-t, és már rohansz is a dolgodra. Vagy ha pl. bekattan az ember, és hirtelen POI-kat akar bemérni a környéken, akkor megint az a praktikusabb, ha az övtartóból csak előkapja a PDA-t, és már mér is. Tehát megint oda lyukadtam ki, hogy ízlés kérdése.
[előzmény: (10924) Bandy, 2006.11.06 08:58:12]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.05 23:18:01 (10920)
Hát igen. :)
Na mindegy, én nem érzem szükségét most még ilyen motyónak, és persze az is igaz, hogy ha 10 rugóért Otterbox tokot vennék, akkor elgondolkodnék először egy új PDA vásárlásán is, beépített SiRF III-as vevővel.
[előzmény: (10919) Bandy, 2006.11.05 23:13:38]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.05 22:47:51 (10917)
Szerintem is ellenállóbb, legalábbis abból kiindulva, hogy a PDA és a védőtok is puha a kijelzőnél, hiszen érintőképernyőről van szó, míg egy Garmin esetében (értelemszerűen leszámítva az érintőképernyős típusokat) kemény borítás védi a kijelzőt. Az már megint más kérdés, hogy a PDA-t védő toknál süllyesztve van a kijelző része, ez némi extra védelmet nyújthat a sima földre esésekkel szemben, de a hegyes követ tutira nem fogja meg ez sem.
[előzmény: (10914) Szab, 2006.11.05 22:08:46]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.05 22:45:59 (10916)
Bár még nem próbáltam, de csak jókat hallok ezekről a cuccokról - a funkciójuknak tökéletesen megfelelnek, megbízható védelmet nyújtanak az amúgy sérülékeny PDA-nak. Az ár már más téma, de a használhatóságot állítólag nem korlátozzák. A méret az már megint más kérdés. Ma elgondolkodtam azon, hogy esetleg egy rugalmas bőrművessel lehet készíttetni kipárnázott, esőálló tokot, aminél a kijelzőt egy fólia védi (ahogy az Otterboxnál is), bár valószínűleg ez sem lenne 1-2 rugós megoldás (persze a 20 ropinál biztosan partiképesebb).
[előzmény: (10913) erchegyia, 2006.11.05 22:05:43]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.05 13:58:41 (10883)
Nincs a toknak fóliája (bár belegondolva azt könnyen tetethetek bele a fickóval most is), csak a kijelzőre vett fólia, de szemerkélő esőben vagy hóban az is elegendőnek bizonyult az elmúlt két évben.
[előzmény: (10880) Trackman, 2006.11.05 13:16:26]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.05 13:10:43 (10879)
Attól függ. Van úgy, hogy kézben viszem, mert sokat jegyzetelek trackelés közben (erre ugyebár a PDA sokkal alkalmasabb, mint más eszközök), de van úgy is, hogy valamelyik zsebemben utazik (kabát, nadrág, polárpulcsi - változó). Persze van tokom is hozzá, úgy csináltattam egy helyi bőrművessel, 5 rugóért direkt az Axim X5-ösre készült, valódi lifetime garanciával.
[előzmény: (10876) erchegyia, 2006.11.05 10:41:48]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.05 08:57:01 (10871)
A PNA majdnem PDA? Hát igen, a pendrive-om is majdnem mp3 lejátszó, csak nincs rajta audió kimenet...
A mobiltelefonon is lehet 2 megás kamera, de azt sem kellene fényképezőgépnek nevezni, mert az a vásárló súlyos megtévesztése... :)

Szóval egyszer próbáld ki a PDA-t Russával, ami méterre pontosan rávezet a célra, nyíl mutatja a láda irányát, és ma pont a hóesés közepette voltam kirándulni egyet Bregővel, ő a tanú arra, hogy a PDA nem a zsebemben utazott. Hiába, az iGO arra jó, hogy megközelítsd kocsival, a Russa meg arra, hogy pontosan levadászd! Az olcsó kínai PDA lopott iGO-val tényleg olcsó, de egy minőségi SiRF III-as PDA megvásárolt teljes Európa térképpel még mindig partiban van egy szimpla Magyarország térképpel árult 60Cx-szel. Persze a 60Cx jobban bírja az időjárási "meglepetéseket", ez tény. Ha gonosz akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy a PDA viszont nem produkál hibás trackfájlokat (kütyük és trackelés topic egyik állandóan visszatérő témája az x-es széria megjelenése óta).

Ne értsd félre, én sem értettelek félre, láttam a szmájlikat, értem a tréfát. De mobiltelefonnal nem fogok fényképezni! :)))
[előzmény: (10857) magpet, 2006.11.04 19:42:29]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.04 11:34:47 (10841)
Szerényebb motyó, szerényebb teljesítmény, de mi élvezzük, hiszen a hobbi az önszórakoztatásról szól. :)
Az Nikkor 50/1.8 milyen árban van?
[előzmény: (10840) kocsi, 2006.11.04 11:18:12]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.04 10:58:44 (10839)
Fontos a pontos fogalmazás, nehogy belekössön valaki! :)

OFF
Szépek a képeid. Milyen géppel fotózol (gép, obi stb)?
ON
[előzmény: (10837) kocsi, 2006.11.04 10:42:04]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.04 10:27:38 (10836)
A SiRF III paraméterezhetőségében jobban elmerülve kezdem megtalálni a választ arra a problémára, amit kb. 1 éve tárgyaltunk, az első SiRF III-as élmények kapcsán. Akkor arról volt szó, hogy jó-jó a SiRF III, de egy Garminhoz képest "ugrál" a pozíciója, szöszös lesz a tracklog, nem olyan szép sima, mint pl. egy 60CS esetén. Ráadásul azt is tapasztaltuk, hogy vevőnként más és más "szöszölés" (illetve annak mértéke) jellemző. A SiRF III állíthatóságát taglaló doksiban (http://www.bgc.de/kunden/sirf/SiRFstarIIIEVK_UserGuide.pdf) részletesen leírják, hogy miket lehet állítani a vevőn. Ehhez csak a SiRFTech nevű progira van szükség (meg a PDA-ra természetesen :): http://w5.nuinternet.com/s660100031/SirfTech.htm

Az egész a lenti BT-s vevő parával kapcsolatban jutott eszembe. Tehát ha a programban átváltunk NMEA üzemmódról SIRF üzemmódra, akkor lehetőségünk nyílik azokat a paramétereket állítani, amelyekről a fent belinkelt dokumentum szól. Így például ki/bekapcsolható a Track Smoothing (ez az, ami valószínűleg a Garminokban gyárilag be van kapcsolva, ettől lesz "selymes" a track). Vagy ott van az Elevation Mask, amellyel beállítható, hogy hány fokos szög alatt dobja el a műhold jelét (mármint nem a hajítás szögéről van szó, hanem arról, hogy a műholdnak legalább hány fokos szög alatt kell látszania). A Power Mask segítségével az adható meg, hogy milyen jelerősség alatt dobja a műhold jelét a vevő, tehát a SiRF III híres technológiája valamilyen szinten még állítható is! És persze még lehetőség van DOP maszkolásra is, meg egy csomó finomságra, persze nem árt tudni, hogy az eszetlen állítgatással könnyen "kirekeszthetjük magunkat a vevőből".

Én ma szántam rá magam a tesztelésre (persze most jár le a garija a vevőmnek), először a Track Smoothing opcióval fogok trackeket készíteni.

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.03 14:26:22 (10815)
Igazat adok magpet kollégának, gumiról a gumissal, GPS-ről meg az itteni őrültekkel (mint amilyenek mi vagyunk)...
[előzmény: (10811) magpet, 2006.11.03 13:39:23]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.11.01 22:08:49 (10756)
Hát magával a Russával nincs is semmi baj, jó és gyors szoftver, a célnak tökéletesen megfelelő, így rosszul nem jártál az árával. A kérdés csak a terméktámogatás, de erre nyilván az idő adja majd a választ.
[előzmény: (10755) tomki, 2006.11.01 21:28:08]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.31 09:18:59 (10701)
Valóban, valami miatt nem irányította át a rendszer a rendes fiókomba a leveleket, így 600 mail torlódott fel. Töröltem mindet, most már írhatsz!
[előzmény: (10700) Juju, 2006.10.31 08:28:17]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.27 14:34:09 (10655)
Legyél kemény, ne törődj bele az elutasításba, igen hatásos, ha elkéred a nevét és a beosztását annak, aki megpróbál lerázni, valamint kéred a telefonhoz a főnökét is - ettől egy kevésbé dörzsölt vevőszolgálatos már kezd csokizni.
[előzmény: (10653) arpx, 2006.10.27 13:36:46]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.25 22:20:47 (10610)
Tudunk segíteni, csak a nagy eszmecserében elfelejtettünk téged, bocs. Arról van szó, hogy két dologról beszélsz, beszélünk. A GPSTuner egy bitmap alapú program, amely szkennelt térképet tud megjeleníteni, azt kalibrálva azon navigálni, továbbá .loc és .gpx formátumban fogad waypointokat (útpontokat), tehát koordinátákkal megjelölt helyek listáját. Ezeket a pontokat képes megjeleníteni a kalibrált térképen.

A turistautak.hu-ról viszont térképet lehet letölteni, ami nem bitmap alapú (tehát nem raszteres), hanem vektoros. Az útvonaltervezésnél elérhető letöltéssel pedig track formátumban lehet letölteni a bejelölt útvonalat, hogy azt kézi GPS-be töltve tudj "navigálódni". Továbbá a http://turistautak.hu/garmin.php címről vektoros térképet is le tudsz tölteni, szintvonallal innét: http://turistautak.hu/file.php?file=turistautak-garmin.zip&dir=maps
Szintvonal nélkül pedig innét: http://turistautak.hu/file.php?file=turistautak-utak-feluletek-garmin.zip&dir=maps
A belinkelt zip fájlban tájegységekre bontva találod .img kiterjesztéssel az országot majdnem lefedő térképet. Az .img formátum a Garmin kézi GPS-ekbe tölthető vektoros térképet fedi, ám a Russa segítségével PDA-n is lehet őket használni. Természetesen ennek köze sincs a GPSTunerhez, ami raszteres, és nem vektoros.

Ha ládázni akarsz GPSTunerrel, akkor értelemszerűen .loc vagy .gpx formátumban kell menteni a ládalistát, ha pedig Russával, akkor .mps-re lesz szükséged.
Amúgy elkezdtem írni egy nagy összefoglalót a PDA-s túrázásról és ládázásról, időhiány miatt félkész állapotban van, de az elméleti része már megvan, abból könnyebben kimazsolázhatod a fent leírt dolgokat, sok dologra rávilágít, és amint időm engedi, az egész anyagot elkészítem. Addig innét lehet olvasgatni: http://bregand.zapto.org/tuhu/pda-gps.doc
[előzmény: (10601) Yoe, 2006.10.25 21:49:01]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.24 11:19:09 (10536)
Köszönöm a felvilágosítást.
[előzmény: (10533) Kolesár, 2006.10.24 10:22:52]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.24 10:10:32 (10530)
A titok nyitja: nem nekem kell. :)
Arról van szó, hogy 70 rugó körül kellene egy cucc, ami autóban navigál. Terepre nem használná faterom, nem kimondottam turista érzületű felhasználó, bár munkájából kifolyólag gyakran jár terepen. De csak egy sima autós navigációs kütyü kell, ami csont nélkül elviszi Horvátországba. És persze végtelenül egyszerű legyen, hibalehetőség nélkül. Ezért gondoltam egy direkt autós cuccra, azok állítólag nagyon egyszerűek. És itt jönnek a kérdések, egy autós Garminokból kezdőtől, egy hozzáértőhöz, mert nem akarok Tecsóban vásárolni:
- A c510-es magyar kezelőfelülettel rendelkezik?
- Mekkora SD kártya jár hozzá alapból?
- Mennyibe kerül egy komplett Adria térkép, és milyen részletes, naprakész, pl. az iGO-val szemben?
- Autós tartót milyen áron lehet pattintani ehhez a készülékhez?
[előzmény: (10526) magpet, 2006.10.24 03:35:37]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.23 19:01:13 (10513)
Igazad van! Figyelem én is a Tesco, Auchan, Media Markt, Electro World, Photo Hall és egyéb reklámokat, és egyre olcsóbb autós cuccokkal borzolják az kedélyeket, olyan térképekkel, melyekben a "fehér folt" a domináló. Persze olcsó, és erre bukik a nép, de aztán csodálkoznak, hogy nincs rajta a fél lakókörnyezetük, a távolabbi célokról nem is beszélve. Nyilván kényelmesnek tűnik, hogy térkép és készülék együtt, ennyiért. De ennyiért ezt kapod. Karácsonyra faternak akarunk kocsiba GPS-t venni, és például (magpet figyelj!!!) a c510-es Garmin StreetPilot erősen felkeltette az érdeklődésemet, erős alternatívája egy PDA-nak ezen a fronton. 70 rugóért országos térképpel, Garmin minőséggel - jó vételnek tűnik.
[előzmény: (10511) kricska, 2006.10.23 18:41:27]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.21 22:21:18 (10498)
A második linket elrontottam, helyesen a következő: http://bregand.zapto.org/tuhu/pda-gps.doc
[előzmény: (10497) bregő és andorpapa, 2006.10.21 22:20:49]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.21 22:20:49 (10497)
Két gond van a kérdéseddel:
- Legális, kalibrált Börzsöny térképet szerintem nem fogsz találni a neten.
- Jól kalibrált, valóban használható Börzsöny térképre is viszonylag kicsi az esély.

Mivel a scannelt és kalibrált magyar turistatérképek eléggé megbízhatatlanok. Ráadásul sok velük a macera. Ajánljuk inkább a vektoros programokat, például a Russát, amelyhez innét, a turistautak.hu-ról is letölthetsz teljesen ingyenes, minőségi turistatérképet, amin ráadásul a geoládák is szerepelnek. Sokkal praktikusabb és pontosabb, ráadásul naprakész adatokat tartalmaz. Ha még új vagy a vektoros programok világában, akkor érdemes beleolvasni a régebbi hozzászólásaimba, sokszor, sokaknak kifejtettem már a PDA-s túrázáshoz szükséges szoftverek tulajdonságait (http://geocaching.hu/forum.geo?id=all&user_id=3311). El is kezdtem írni egy mini-enciklopédiát a témáról, bár még erősen félkész, az elején szereplő elméleti rész hasznos lehet (http://geocaching.hu/forum.geo?id=all&user_id=3311), ha majd lesz egy kis időm, akkor befejezem az irományt.
[előzmény: (10491) nagy19892004, 2006.10.21 19:19:21]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.18 19:11:25 (10410)
Ja, én most csak mint általános erősítésről beszéltem, elvi síkon. Nyilván egy külső antenna megint más téma és így tovább, a bekapcsolhatóságról nem is beszélve.

Amúgy a SiRF III megjelenésekor a cég pont arra volt büszke, hogy növelte az érzékenységet a SiRF II-höz képest, nem pedig a visszavert jelek értelmezésére, tehát a gyártók foglalkoznak a kérdéssel, de nyilván vannak technikai és üzleti korlátai is az ügynek.
[előzmény: (10409) Sancho, 2006.10.18 19:01:50]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.18 16:32:20 (10407)
Az erősítés két szempontból sem über alles:
1. Minél jobban erősítesz, annál több áramot zabál a cucc, márpedig ez alapvetően az egyik legnagyobb ellenség a hordozható kézi készülékeknél (cél GPS, PDA, mobilteló, elemes fogkefe, bár utóbbiban (még) nincs preamp).
2. Az erősítéssel gyakran a hasznos jel mellett a zajt is erősíted, tehát nem elég az erősítés, de a szűrés, a hasznos jel "leválogatása" is fontos kérdés.
[előzmény: (10403) yoggi, 2006.10.18 12:20:36]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.17 08:17:35 (10382)
Hát igen, a PDA gyártók rendesen utalják is a részesedés 10%-át... Viccet félretéve: Russa kell ládázáshoz. Elkezdtem írni egy leírást PDA-sok számára, amiben az összes fontosabb program szerepel, jelenleg még nem értem benne a térképes programokhoz, időm nem engedi, de talán a következő héten lesz rá pár percem, hogy tovább pofozgassam. Ha készen lesz, akkor elég lesz linkelni a "művet".
[előzmény: (10377) Szab, 2006.10.17 01:30:23]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.17 08:15:40 (10381)
A Russa valami saját ötlet alapján csinálja a tracklogot, még nem jöttem rá az algoritmusra. Annyi biztos, hogy nem idő alapú, de nem is a távolságra épül, nem tudom, mi a titok, de annyi biztos, hogy ezen nem lehet állítani.
[előzmény: (10364) Bandy, 2006.10.16 20:47:34]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.12 23:26:41 (10298)
Én itt olvastam róla: http://www.gpsmagazin.hu/content/view/313/

A program a hardver és az OS képességeihez képest tényleg sokat tud, igazából jónak tűnik, bár nem nagyon ismerem a többi alternatívát ezen a platformon.
[előzmény: (10296) sifre, 2006.10.12 22:03:16]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.12 14:21:22 (10290)
Mint a SiRF chipes GPS-eket gyártó cégek beépített ügynöke (ugye, magpet?) természetesen csak saját személyazonosságom álcázására alkalmaztam a kifejezést! :)
Mint boldog SiRF III tulaj természetesen nem a vevőt, hanem a rossz vételi körülmények között tapasztalható jeleket minősítettem. És természetesen én boldogan együtt tudok élni 1-2 sec késéssel, cserébe ott is van jelem, ahol egy régi Garmin csak néz, mint vak a moziban.
[előzmény: (10287) Csuhás, 2006.10.12 13:35:11]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.12 13:23:19 (10286)
Közben megnéztem, a Royaltek kütyüje is iksztrekkes.
[előzmény: (10284) magpet, 2006.10.12 12:24:38]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.12 13:12:02 (10285)
A SiRF II családból csak az XTrac-es verziók kukabúvárok, nem?
[előzmény: (10284) magpet, 2006.10.12 12:24:38]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.12 11:13:53 (10283)
De nem egy Royaltek kütyüt vett? Én ezt vettem ki a leírásból (nem kihajtható antenna), bár valóban nem egyértelmű. A Royaltekbe meg SiRF II-es van, ami mindenféle "hulladék-felhasználás" nélkül is szeretett késni, régi Leadtek SiRF II-esem bizony 50-60 km/h sebességnél már 2-3 másodperces késést is össze tudott szedni. Ezen a fronton még a SiRF III sem tökéletes, de hát milyen új feature-t rakhatnak a SiRF IV-be, ha nem éppen ezt ? :)
[előzmény: (10282) magpet, 2006.10.12 10:47:13]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.06 20:47:44 (10208)
Hát igen, a látótér-tágítás az én feladatom. Nekem is szimpatikus a P550-es, jelenleg ezt tartom az egyik legjobb választásnak, már ami az ár/érték arányt illeti. Főleg az fogott meg a P350/P550 szériában, hogy a régi masszív PDA-kra emlékeztet, pl. a jó öreg Dell Axim X5-ösömre, szemben a modern vackokkal (pl. HP). Egyedül a joystick zavar, a rendes, 4 állású gombsor sokkal kényelmesebb (lásd Fujitsu-Siemens N500).
[előzmény: (10206) Bal3, 2006.10.06 20:07:49]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.04 17:38:13 (10162)
Hát igen, egyelőre zavaros a Russa tengere, de a legutolsó verzió attól még jó és működik, tehát ha valaki Garmin térképeket akar PDA-n használni, akkor azért nem rossz választás (főleg azért, mert részben ez az egyetlen választás, ha nem vesszük ide a PTGMAP-et). Legfeljebb a dolgok kitisztulásáig elindítja az ember a DCPlusPlus.exe-t...
[előzmény: (10161) Sparks, 2006.10.04 13:03:54]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.04 09:48:24 (10158)
Erről a kérdésről már sokszor vitatkoztunk itt a fórumon, a sok beszélgetés eredménye kb. a következő: bár mindkét készülékkel lehet ládázásra és túrázásra is használni, mégis ha teheted, akkor terepen kézi cél GPS-t, tehát a Garmin Venture-t használd, hiszen sokkal jobban ellenáll az időjárásnak, tovább bírja egy akksipárral, nem kell félteni esőtől, leeséstől stb. A PDA-t érdemes autós navigációra használni, mivel ott (meglátásom szerint) verhetetlen.

A Garmin készülékre a MapSource nevű programmal lehet térképet és pontokat felvinni. Ha esetleg nincs neked meg e program, akkor a trükkös módon kell felrakni, erről a fórumon korábban már írtak, sajnos nem emlékszem rá, nincs garminom, de ne aggódj, gyorsan jön majd valaki, és leírja azt is. A PDA-ra meg fel kell telepíteni a Russa nevű programot (www.gisrussa.com - 7 rugó), ez kezeli a turistautak.hu kiváló térképeit, és a geocaching.hu-ról letöltött .mps ládalistát is.
[előzmény: (10157) Rbill, 2006.10.04 09:33:39]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.03 17:20:50 (10148)
Tudom, azt nem is úgy értettem, csak moralizálásra használtam a képet.
[előzmény: (10147) magpet, 2006.10.03 16:27:50]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.03 16:16:51 (10146)
Make track, not war! :)
[előzmény: (10145) magpet, 2006.10.03 16:08:33]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.03 15:45:27 (10144)
Királyság, szent a béke, és ez az exceles poén tényleg ütött!
[előzmény: (10142) magpet, 2006.10.03 15:17:13]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.03 11:54:51 (10138)
Összesküvés-elmélet: az is lehet, hogy a 60Cx-ben is van egy beépitett (nincs hosszú i ezen a gépen) barométer, csak a firmware tiltja, ezért nem feszegetik a témát...

Na jó, ennek mondjuk kicsi az esélye, de azért ez nem túl korrekt hozzáállás, hiszen a barometrikus magasságmérő kikapcsolására nem csak a repülőn lehet szükség (lehet, hogy nem akarnak házon belüli konkurenciát a direkt repülős GPS-eknek), hanem sima túra során is. Ráadásul nekik csak egy menüpont hozzáadása lenne az egész. Bár lehet, hogy ez direkt van igy, majd a 60CSx utódjánál hatalmas betűkkel fogják mutogatni, hogy lám-lám, lehet választani barometrikus és GPS-es magasságmérés között, micsoda újdonságot talált ki a gyártó!
[előzmény: (10136) P.ISTI, 2006.10.03 11:17:55]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.02 20:44:37 (10110)
Én is kicsit rákerestem, és most már a szabvány-egyezés ellenére én sem ajánlanám, tényleg sok vele a gond. Valószínűleg túlságosan a Nokia telókhoz van igazítva...
Mondjuk 25-28 rugóért kapsz másik BT-s vevőt is, ezért ez nem lehet probléma.
[előzmény: (10109) Bandy, 2006.10.02 20:41:16]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.02 19:43:07 (10105)
Hidd el, nem a szmájlis hozzászólás mondatta velem a dolgokat, ennek sok (garminista :)) hozzászólás az előzménye, de tényleg nem kell belőle ügyet csinálni, az mindig hasznos (a politikusok és a vakbuzgón politizálók tanulhatnának tőlünk), ha egy-egy kérdést több szemszögből, több oldalról vitatunk meg, így biztosan árnyaltabb képhez jutnak az emberek.

Egyébként én is szoktam cél GPS-t ajánlani, ha az illető igényeit az elégíti ki a legjobban. Például van rá elég pénze, vagy az általa megfogalmazott elvárások (pl. idézek: "legyen elpusztíthatatlan") ezt követelik meg. Ezért szoktam itt a fórumon is mindig leírni a kérdésre (ti. Garmin vagy PDA), hogy "attól függ", pro és kontra mindkét oldalon.
[előzmény: (10103) kulisz, 2006.10.02 19:31:27]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.02 19:33:30 (10104)
Viszont az nem SiRF III-as! Tudom, ne legyen telhetetlen egy kezdő, de gyakran pont azért van szüksége profibb cuccra a kezdőnek, hogy ne csalódjon, ne érje kellemetlen meglepetés, amit nem tud megoldani tudáshiány miatt.
Fotós példával élve: egy totál kezdő digitális fotósnak hasznos képstabilizátoros gépet adni a kezébe, mert elsőre úgysem fogja érteni, hogy mi az a reciprok-szabály, és miért nem célszerű mindig tökig zoomolni a géppel. Jó képet akar csinálni, és nem akar törődni a részletekkel, a lényeg az éles fotó.

Amúgy szimpatikus a Venture Cx is, már ami az árat illeti, kár, hogy nem jár hozzá alapból az USB kábel és memóriakártya.
[előzmény: (10100) KiVi, 2006.10.02 18:56:52]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.02 18:48:23 (10099)
Vannak ismerőseid, akik nem értenek a számítógéphez vagy a GPS-hez? Nekem vannak. És ők hisznek azoknak, akikről azt látják, hogy értenek hozzá. Pl. beleolvasnak egy ilyen jellegű fórumba. Ott azt tapasztalják, hogy "húúú, hát ez vagy az a hardver nagyon tré", akkor nem fogják megvenni. Főleg akkor nem, ha az adott cuccról állandó jelleggel megy a poénkodás. Ha most csobbannék erre a fórumra, teljesen kezdőként, akkor könnyen lehet, hogy azt mondanám: áhh, a PDA biztosan tökéletesen alkalmatlan ládázásra és túrázásra is. Mert azok, akik már évek óta így járják a terepet (te biztosan belelátsz a regisztrált játékosok listájába, így ki tudod olvasni a PDA-t megjelölő felhasználók számát), többnyire nem írnak ide a fórumra. Én viszont írok, "tartom a frontot".

Ha elmennénk sörözni (magpet, kulisz, andorpapa és a többi GPS-es), akkor én is jót röhögnék a szatyros, szigetelőszalagos, agregátoros poénokon, mert poénnak is venném, de ezt a fórumot rengeteg kezdő olvassa, aki innét próbál tájékozódni, és nekik árnyalt, objektív képet kell nyújtani, a mi felelősségünk is, hogy végül hogyan döntenek. Én arra törekszem, hogy hozzászólásaimmal mások javát szolgáljam, segítsek másoknak döntést hozni. Ezért próbálok objektív lenni, amit ugyan gátol erős PDA szeretetem, de azért igyekszem annak hátrányait is ecsetelni, és alaptalanul (ebben az esetben értsd: kezdők számára félreérthető módon) nem fikázni pl. a Garmin GPS-eket.

Nyilván azt szeretném, ha tényleg objektív módon próbálnánk kommunikálni ilyen kérdésekről. Nem esik jól, ha folyton az a kép jön le a PDA-s turistákról, hogy külön hátizsákban cipelik az IFA akksit, amiről táplálják a kütyüt, mert én például a PDA-mon kívül nem viszek mást a túrára, se AA akksit, se dinamót, se semmit, mert elég a 8-10 óra, ami benne van a készülékben. Ennyi. Ja, és amúgy én nagyon bírom magpet stílusát, mert a legtöbb GPS kereskedővel ellentétben nem reklámszlogenekkel hadonászik, tényleg tapasztalatból beszél, és nagyon segítőkész, tehát a legeslegkorrektebb GPS kereskedő, akivel eddig találkoztam (ugyan személyesen még nem, de a fórumon már sokszor), és jó lenne, ha mindenki ilyen lenne. Ha kicsit éles hangvételben közöltem volna mondandómat, akkor bocsánatot kérek, elsősorban a "kívülálló" (tehát kezdő) olvasók és az objektivitás érdekében tettem, másodsorban pedig saját büszkeségemet védve, mert nem jó általánosítani (vannak normális PDA-s turisták, és vannak IFA akksis arcok is, ahogy vannak normális terepbicajosok és állat quadosok is - nem szabad egy kalap alá venni mindet).
[előzmény: (10097) kulisz, 2006.10.02 18:32:34]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.02 18:33:21 (10098)
Ne próbáld átállítani, nem hinném, hogy bármi előnyhöz is jutnál. A programok többsége úgyis csak az NMEA szabványt ismeri, ahol pedig lehet váltani, ott sem fogsz javulást tapasztalni. Én próbáltam a SiRF III-as vevőmmel SiRF üzemmódban működni, nem láttam semmi különbséget, ráadásul nem sikerült visszaállítani NMEA-ra - ez egy ingoványos talaj, csak a GPS factory resetjével sikerült "visszahoznom odaátról".

Ha mégis próbálkozni akarsz vele, akkor a http://sirftweak.networktroubles.org címről szedd le a GPSTweak nevű programot, ezzel tudod kapcsolgatni, valamint az EGNOS supportot is aktiválhatod. Bár a fórumban többek által leírt tapasztalat szerint ezzel sem biztos, hogy jelentős változást tapasztalnál. Ha veled is az fordulna elő, mint velem, tehát lehal a vevő, és nem hajlandó visszaállni NMEA-ra, akkor próbáld "újraéleszteni" a Leadtek GPS-es szoftverével, amiben van factory reset (visszaállítja a gyári beállításokat). Sajnos a neve most nem jut eszembe, otthon meg tudom nézni (a Leadtek lapján nem találtam hirtelen).
[előzmény: (10094) fmin, 2006.10.02 18:23:47]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.02 18:25:03 (10095)
A Russával kapcsolatos részre már más válaszolt, de tudod, hogy nem bírom ki szó nélkül a dolgot: nem akarlak meglincselni és moderáltatni sem, hiszen nem vagy te rossz gyerek! :)
Zárójelben azért azt megjegyezném, hogy a PDA-s cachelést és túrázást eléggé lebecsülő, sokak számára sértő módon szoktak minősíteni, és ez nem túl elegáns dolog. Nyilván a te bizniszed a Garminban van, ez nem is baj, és abban is sokszor megállapodott itt a két tábor a fórumon, hogy túrára és cachelésre is a célhardver sok szempontból (nem mindegyikből) alkalmasabb, de azt is letárgyaltuk már, hogy nem mindenkinek van 160 rugója (ugye ennyi a SiRF III-as 60Cx?) Garminra, hanem csak 70 ropija egy Fujitsu-Siemens N500-asra. Ettől ő még nem nylonzacsis hajléktalan (tudom, a hajléktalant nem mondtad, de...), és ahogy bubo35 is jelezte igényeit: nem akar a Tátra tetején eltölteni 1 hónapot, hanem néha autóval utazik, és néha egy-két ládát szed össze. Ehhez nem kell 6-7 óra üzemidő sem, nem kell zselésakku, csak egy PDA meg a turistautak.hu teljes térképtára. Ja, és a Russa, amiről szó volt. 7 rugóért.

Nyilván minden integrált all-in-one cuccnak vannak hátrányai, ezt a vásárláskor minden normális ember mérlegeli, szerintem ha valaki PDA-t vett, akkor nem arra vár a fórumon, hogy lehúzzák a választott módszerét, hanem arra, hogy segítsenek egy adott problémában. (Ez a kijelentés nem erre a szitura vonatkozik, hanem úgy általában.)
Itt a fórumon viszonylag ritkán jönnek extrém ötletekkel (hogyan tudom vízállóvá tenni a PDA-mat úgy, hogy ráadásul 40 óráig bírja egy töltéssel), a legtöbben pl. programot keresnek belföldi (tehát többnyire könnyebb terepre) túrához, esetleg a Russa vagy az iGO útvesztőiben tévedtek el.

Tudom, a hozzászólás, amire reagálok, az pont arról szól, hogy nem akarod feszegetni a kérdést, de akkor sem tudom teljesen elfogadni, hiszen egy fél mondat erejéig így is negatív megjegyzést teszel a PDA-s turistákra, cacherekre. Akikből egyre több van. Nem lenne helyes, ha a készülék típusa tenne különbséget cacher és cacher között. Mert ez egyben anyagi kérdés is. Nyilván, ha lenne félmilliója mindenkinek GPS-re, akkor venne egy full pöpec PDA-t autóba és egy 60CSx-et terepre, de ez nem az ország. Innét kezdve számomra a PDA GPS-es felhasználását elvből elutasító, a körülményeket figyelembe nem vevő hozzászólások egyben a felhasználók anyagi helyzetét is minősítő hozzászólások is egyben.

Nincs harag, csak PDA-s cacherként és turistaként nem esik mindig jól (még ha viccről is van szó) az, ha becsmérlik a készülékemet (a valóságról torz képet adva). Ennyi.
[előzmény: (10088) magpet, 2006.10.02 12:52:47]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.02 09:44:19 (10086)
A leírás szerint SiRF III-as, és szabvány Bluetooth kapcsolatot használ, tehát jónak kell lennie PDA-hoz is. Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy a Nokia GPS vevőt szinte 100%, hogy valami külső cég készíti, a Nokia csak a logóját nyomja rá. Ettől persze nem lesz rosszabb, csak mondom, hogy a PDA és GPS világban gyakori a "címkézés".
[előzmény: (10085) bubo35, 2006.10.02 09:36:59]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.10.02 08:43:35 (10083)
Ha BT-s GPS vevőt akarsz venni, akkor nincs nehéz dolgod, ugyanis a legtöbb készülékben ugyanaz a "motor" dolgozik. Tehát arra kell elsősorban figyelned, hogy SiRF III chippel szerelt készüléket vegyél, mert az ilyen vevők érzékenysége sokkal nagyobb a korábbi típusokhoz képest. Nem lesz nehéz ilyet találnod, ma ezek vannak többségben, és hatalmas betűkkel reklámozzák ezen képességüket.
A második körben már az egyéb igényeidre is koncentrálhatsz. Ezek között talán az akkumulátor üzemideje a legfontosabb, mivel ezen a téren tapasztalható a legnagyobb szórás. Vannak vevők, melyek 4-5 órát bírnak egy töltéssel, más típusok viszont 10-18 órát istudnak hozni. Aztán ott van a méret és súly kérdése, itt is nagy eltérésekkel lehet találkozni. A hozzáadott extrák is típusonként változnak, ezt is mindegyik termék netes leírásából ki tudod mazsolázni.

Annyi biztos, hogy az egyik legolcsóbb SiRF III-as BT vevő a Navibe GB732, amit 25 rugóért lehet megvásárolni. 33000 HUF-ért pedig a RoyalTek BT GPS X-treme SiRF III is a tiéd lehet, ez a típus arról híres, hogy rohadt sokáig bírja egy töltéssel. Igazából az mondható el, hogy a kb. 30 rugós ártartományban egyik vevővel sem lesz gondod, amint említettem, csak a kevésbé fontos tulajdonságok terén mutatnak eltérést. Érdemes olyat választani, ami papíron is legalább 8 óráig bírja egy töltéssel, és akkor ládázás közben sem érhet meglepetés.

A rögzítés jó kérdés. Mivel a SiRF III kellően érzékeny vevő, akár zsebben is lehet használni, persze ez extrém körülmények (pl. mély völgyben) között nem járható út, valamint a zsebben szállított vevőnek kisebb lehet a pontossága, és ez geoládázás közben előnytelen. Szokás például a hátizsák tetejére vagy pántjára rögzíteni (a hozzá való tartótól egészen a szigetelőszalagig minden megengedett), de kapni olyan típust is, amihez jár övre akasztható tartó is. Légy kreatív!
[előzmény: (10082) bubo35, 2006.10.02 00:13:23]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.09.29 08:24:58 (10038)
Hát igen, ega hirtelen fékezés (gyerek rohan át az úton), és máris beléd szállt hátulról valaki, ez eléggé gyakran előfordul emberekkel. Nyilván a karambol szélsőséges példa, de jól ábrázolja (ahogy itt többen is tapasztalatból mondták), hogy egy macskaköves út is meglepetéseket okozhat, és kellemetlen hallgatni a gázpedál mellől szűrődő "Túl gyorsan hajt!" üzenetet.
[előzmény: (10031) Schnitt, 2006.09.28 20:37:15]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.09.28 20:00:37 (10030)
Hát azért az a videó mégis emlékeim szerint a német autószövetség által lett készítve, és nem arról szólt, hogy vegyél meg ilyen vagy olyan terméket, hanem arról, hogy történnek furcsa dolgok egy-egy karambol esetén. A hírről itt olvashatsz: http://pdamania.hu/content/6374/?q=ADAC
Nem hinném, hogy pont az ADAC fog holmi PDA tartókat gyártó cégek miatt autókat összetörni és nevét adni a marketinghez.
[előzmény: (10029) Schnitt, 2006.09.28 19:52:51]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.09.27 09:49:11 (10015)
Pedig a tapadókorongos rendszer a legkényelmesebb, hiszen így pont oda rakod fel, ahová akarod, a tartókar meg ugye a legtöbb típusnál félflexibilis (tehát behajtogatod úgy, ahogy jónak látod, és a cucc meg úgy is marad), tehát pontosan be lehet állítani. Egy fixen rögzített tartóért fúrni kell a kocsit, és nem is praktikus, hiszen bajban vagy, ha át akarod helyezni. A tapadókorong valóban nem az örökkévalóságnak szól, de azért nem túl nehéz cserélni egy elöregedett korongot sem.
Érdemes szétnézni a speedshop.hu kínálatában, itthon ők forgalmazzák a legtöbb kiegészítőt. Biztonsági szempontból és a komfort érdekében is célszerű olyan tartót venni, amit direkt a te készülékedhez készítettek (pl. másmilyen kell egy Mio 180-hoz, mint egy Fujitsu-Siemens N500-hoz), mivel így tökéletesen illeszkedik majd a kütyüdhöz, könnyebb lesz ki-, és behelyezni, valamint valahol volt egy teszt arról, hogy karambol esetén (azért Isten óvjon a balesettől) az univerzális tartókból az utastérbe röpül 40-80 km/h-val a PDA és ez veszélyes, a típusra készített tartó viszont jobban tartja a készüléket.
[előzmény: (10013) MaDFoX, 2006.09.27 09:05:28]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2006.09.23 18:53:46 (9948)
Szuper, örülök, hogy működik!

Kérdéseidre még nem válaszoltam, más még nem tette fel őket.

1. A célig hátralévő távolságot a Dashboard nézetben tudod megtekinteni. Több lehetőséged is van. Nem tudom, mennyire vagy járatos a Russában, ha kellően, akkor bocs az aprólékosságért. Szóval a műszerfalon a pontig megteendő távot a Pointer és a Distance panel is mutatja. Ha ezeket nem találod Dashboard nézetben, akkor tartsd "lenyomva" a ceruzát a műszerfal bármely pontján, majd a "Select field" parancsot választva keresd meg az előugró listában a Navigation kategóriát, és innét válaszd ki a Distance vagy a Pointer opciót és nyomj a Select gombra. Ekkor azon a helyen, ahol lenyomva tartottad a ceruzát, az eddigi elemet kicseréli a program a Pointer vagy a Distance panelre (választástól függően). Innét kezdve ezek mutatni fogják a távolságot a célpontig. Ha azt akarod, hogy térképnézetben is használni tudd valamenyiket a kettő közül, ugyanígy kell eljárnod a Map nézet alsó műszerfala esetén. Ide kiteheted mondjuk a Pointert, így egyszerre láthatod a térképet, a láda irányát és távolságát is - hasznos tud lenni.

2. A ládalistát .mps formátumban kell letölteni. Fel kell másolni a PDA egyik könyvtárába, majd a kis barkács ikonra kattintva a Waypoint menübe kell menni. A megjelenő ablakban a File menü Import... parancsát választva meg kell keresni a szóban forgó .mps fájlt, és leokézni. Innét kezdve a Waypoint ablakban és a térképen is láthatók lesznek a letöltött pontok.

Remélem, hogy tudtam segíteni.
[előzmény: (9947) ÉvaSanKri, 2006.09.23 17:32:02]

Lapozás: előző | ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók