turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Arti (junior) hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1313 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ... | következő


Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.16 20:54:42 (40909)
Most megvannak ezek a sorok, az a lényeg. Menni fog ez. :)

No, első lépésben az általad hozzáadott pontokat néztem meg.
A típusokat jól eltaláltad, még a gyalogos hidat is megtaláltad. :) Egyedül a csillagvizsgáló furcsa nekem. Én inkább 0xa300 épület típussal rajzolnám a közösségi ház helyett. Amennyiben egy közösségi házban van a csillagvizsgáló, akkor nem szóltam. A tó északi részén vagy egy lépcső pont. Ezt mit akar jelezni? A fölötte futó burkolt gyalogút itt egy része lépcső? Ha igen, akkor a burkolt gyalogutat darabolnám (jobb gomb a vonal egy köztes pontjában és Vonal darabolása) és a megfelelő részét lépcső típusú vonallal rajzolnám.

Aztán jöttek a vonalak.
A Liget sorról bevezető aszfaltos utca keresztez két gyalogutat is mielőtt bemegy a szigetre. A kereszteződésekben nincs közös pontja az utcának és a gyalogútnak. Ebben az esetben a térkép tervező algoritmusa nem szintbeli kereszteződésként fogja kezelni ezeket a kereszteződéseket, tehát nem tud majd lekanyarodni az utcáról a gyalogútra. Húzd az utca egyik pontját a gyalogút egyik pontjára úgy, hogy piros x jelenjen meg. Ekkor jó lesz a kereszteződés és le lehet kanyarodni az utcáról. Ha odahúztad és utána a közös pontot mozgatod, akkor a két vonal együtt fog mozogni. Ez jó, ezt szeretnénk elérni.
A déli szigeten az északra tartó burkolt gyalogútnak nem adtál semmilyen paramétert. Legalább a Track-et add meg, de vannak még fontos paraméterek.
Ha így maradnak a déli sziget belsejében futó vonalak, akkor feltöltés után három darab piros pont jelenik meg az újonnan letöltött mp-ben. Ez a piros pont nem jó, legtöbb esetben hibát jelöl. Amennyiben zsákutcák ezek a vonalak (nem KRESZ szerinti zsákutca, hanem az, hogy nincs folytatás az adott irányban), azaz nem csatlakozik a vége egyetlen másik vonalhoz sem, akkor Zsakutca=1 vagy Zsakutca=2 paramétert kell adni neki. Ha a vonal az elején "zsákutca", akkor 1, ha a végén, akkor 2. A vonal iránya a rajzoláskori irány. Ha ezt már elfelejtetted, akkor SHIFT+d-vel be és ki tudod kapcsolni a vonalak irányát. Ha egy út folytatódik tovább, de nem járta be a felmérő, akkor azt egy legalább 50m hosszú "felmérendő út" típusú vonallal kell lezárni. Amennyiben nem tudod, hogy zsákutca-e vagy folytatódik az út, mert a felmérő nem jelezte, akkor a Zsakutca=4 vagy Zsakutca=8 jelezné a bizonytalan véget, 4 az eleje, 8 a vége. Úgy tudom, hogy ez még nem működik, így ezeket használva is piros pont jelenik meg. Mesterek, tényleg nem működik még?
A felmérésed 031 nevű pontjánál az út nagyon kiugrik a track köteg alól. Ha ezt a pontot visszahúzod az útra, akkor meg a tó vonala mozdul el. Így a visszahúzás előtt nyomd meg az 'n' gombot, majd így húzd el a vonal köztes pontját. Ebben az esetben csak a vonal fog mozogni, a vele egy pontban lévő poligonok (felületek) nem. A visszahúzás után újra nyomd meg az 'n' gombot. Ha ezt nem teszed meg, akkor a kereszteződéseknél mindig csak a kiválasztott vonalat fogod csak mozgatni, a többi csatlakozó vonal marad a helyén.

No, elsőre ennyi.
[előzmény: (40908) Zsigabá, 2010.07.16 20:25:57]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.16 20:23:03 (40907)
Nézem. Első lépésben megnéztem a fájl végén lévő
;@FILE,"upload/2010-07/23997/sed.gdb", Arti (junior) | Garmin GPSMAP 60CSx | távolság-alapú, 3 m | Séd-patak környéke az állatkernél
típusú sorokat. Megvannak, úgyhogy ez most jó! :)
[előzmény: (40905) Zsigabá, 2010.07.16 20:16:23]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.16 20:20:40 (40906)
Fogalmam sincs, hogy hogyan lehet extra információt adni POI-hoz. Én úgy szoktam, hogy Tipus=szallas tulajdonságot megadom (a GC oldalon a típus szerint listázott POI-k esetén az oldal címében van egy type nevű részlet, azt kell bemásolni az mp-ben a Tipus-hoz, pl: http://geocaching.hu/poi.geo?type=szallas). Feltöltés után megjelenik a web-en a megfelelő típusú POI-k között, s így lehet szerkeszteni.
[előzmény: (40904) filemaneger, 2010.07.16 20:14:30]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.16 20:10:38 (40903)
Mondjuk ide gyakorlas.zip névvel.
[előzmény: (40902) Zsigabá, 2010.07.16 20:06:58]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.16 20:04:14 (40901)
Merre érhető el a fájl? A rajzolás nevű adatlapon a régi rajzolást látom csak.
[előzmény: (40900) Zsigabá, 2010.07.16 19:37:21]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.15 18:56:14 (40850)
Az mp fájlba a szerverünk generálja bele ezeket a sorokat. Nincs mese, benne kell lennie a végén. Fogalmam sincs, hogy a Te mp-dben miért nincs benne. Most töltöttem le egy friss mp-t, abba belekerült. Ha megvan a letöltött fájl (még nem mentettél rá), akkor megnéznéd, hogy abban vannak-e ilyen sorok?

Megnéztem az új feltöltést. Na, ezt nevezem én felmérésnek. Ez alapján már lehet rajzolni. Az új fájlt áttettem a régi adatlapra. Azt meg tudnád tenni, hogy kiválogatod a lényeges pontokat és elnevezed őket? Például ha egy pont hidat jelöl, akkor legyen a neve hid (ékezet nélkül).
[előzmény: (40847) Zsigabá, 2010.07.15 18:36:36]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.15 18:22:14 (40846)
Ezt már olvastad?
[előzmény: (40845) Arti (junior), 2010.07.15 18:21:50]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.15 18:21:50 (40845)
Akkor egy félreértést eloszlatok:
Minden felméréshez tartozik egy ilyen sor az mp-ben, ez például az én egyik felmérésem sora:
;@FILE,"upload/2010-07/23854/oo.gdb", Arti (junior) | Garmin GPSMAP 60CSx | távolság-alapú, 3 m | Kerekpárút pontosítás Veszprémben

Az előzőleg linkelt sor
;@FILE,"upload/2010-07/23937/Fehervarcsuro kastelypark.gdb", Zsigabá | Garmin eTrex Legend Cx | időalapú, 2 mp | Fehérvárcsurgói kastélyparkban földutak részleges pótlása és érdekes helyek
a Te egyik régebbi felmérésed, véletlenül ezt másoltam ki a biztonsági másolatos fájlomból. A Te általad feltöltött fájlban egy darab ilyen sor sincs. Hogy érted el? [előzmény: (40844) Zsigabá, 2010.07.15 18:17:25]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.15 18:12:40 (40843)
A felméréssel kapcsolatban: track nem készült a felméréskor? A pontok hasznosak, route-ok helyett track-ekkel dolgozunk.
[előzmény: (40842) Arti (junior), 2010.07.15 18:04:04]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.15 18:04:04 (40842)
Lenne egy kis dolgom Veszprémben, így rávetettem magam. Hamar meg is lepődtem, mert az általad feltöltött fájl végén nem találtam ilyen sorokat:

;@FILE,"upload/2010-07/23937/Fehervarcsuro kastelypark.gdb", Zsigabá | Garmin eTrex Legend Cx | időalapú, 2 mp | Fehérvárcsurgói kastélyparkban földutak részleges pótlása és érdekes helyek

Enélkül elég nehéz ellenőrizni. Hogy csináltad, hogy eltűnt?
[előzmény: (40841) Zsigabá, 2010.07.15 17:45:27]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.08 19:47:55 (40735)
Köszönjük a jelzést.
Bár a Tihanyi-félsziget elég nagy és egy-két alkalommal már jártam arra, de ha lesz időm a nyáron, akkor élőben is megnézem a változásokat és pontosítom a térképet. Amennyiben tudsz pontosabbat írni a változásról, azt szívesen vesszük.
[előzmény: (40733) Gubirobi, 2010.07.07 21:15:19]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.03 21:12:24 (40696)
Szeleste és Sárvár között is eltűnt a K jelzés (ahol közös a Mária úttal). Javítottam.
[előzmény: (40695) Arti (junior), 2010.07.03 20:22:44]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.03 20:22:44 (40695)
Fogom a tájegységet, megnéztem.
[előzmény: (40694) kvte, 2010.07.03 17:57:51]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.03 09:24:47 (40690)
Nagyon jó!!!
[előzmény: (40647) pgyp, 2010.06.30 22:21:36]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.07.02 19:37:35 (40678)
Igazad van, erre nem figyeltem. Annyit láttam, hogy van egy kilógó track és nincs rajta vonal. Ezért megkérdeztem a rajzolót (aki a felmérő is egyben), hogy van-e arra út. Ő járt ott, Ő emlékezhet rá. Ha a kérdésem túlzottan azt sugallta, hogy oda út kell, nincs mese, akkor elnézést kérek.
[előzmény: (40649) olahtamas, 2010.07.01 07:06:02]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.30 22:13:04 (40646)
Van másmilyen is?
[előzmény: (40638) tibbi, 2010.06.29 21:46:03]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.29 21:39:51 (40637)
MP fájl és MapSource:

Raszteres:
http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.280417&lon=16.806707&zoom=256&arrow=0

Az mp-ben szereplő "nem út" típusú vonal a MapSource-ban Road névvel és vékony fekete vonallal jelenik meg (mely nagyon zavaró számomra), de szerencsére nem tervez át rajta a program. Normális ez? Nem az lenne a cél, hogy mp-ben jelenjen meg, de semelyik kimeneten se látszódjon?

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.29 18:20:38 (40636)
N46.98655 E17.68018: van itt út?
N46.98650 E17.67564: kicsit bántja a szememet a szögletes kéktúra útvonal, én inkább így rajzolnám (persze Te jártál arra, Te tudod):

N46.98616 E17.67227: nagyon kilóg a track-ed, rossz volt a GPS jel?
N47.11230 E17.81795: Track=3 tulajdonsághoz képest túl északnak van a vonal
N47.10977 E17.77726: nagyon kilóg a track-ed, rossz volt a GPS jel?
N47.12127 E17.77386: Szelesseg=keskeny muút? inkább műút
N47.11892 E17.74484: vonal típusa földút, Szelesseg=szekérút. Melyik az igazi?
N47.11735 E17.74329: hiányolok egy benzinkút pontot

Az "Ajkarendek-Kislöd-Szentgál-Bánd-Márkó" felmérésed benzinkút pontjától délre és nyugatra lévő részére még nem volt időm.
[előzmény: (40537) kaplee, 2010.06.23 15:50:01]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.24 22:08:59 (40582)
Tök jó, hogy ennyi mindent viszont akarunk látni a térképen, igazán multifunkcionális anyag lesz belőle egyszer.
Ha már a különböző igényeknél tartunk, akkor nekem is lenne egy kérésem: készüljön egy "retro" kimenet is, ami hasonlít a turistautak.hu régi képéhez: turistautakkal, közutakkal, túrázáshoz közvetlenül kapcsolódó elemekkel, mindenféle "ide nem illő" dolgot mellőzve.

Támogatom.
[előzmény: (40579) tibbi, 2010.06.24 21:57:21]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.24 17:17:05 (40562)
Veszprémben az Egyetem utca egy szakasza teljes szélességében le van zárva. Csöveket fektetnek az út alá, nagyon fel van túra. Egy-két hétig biztosan így lesz. Ilyenkor érdemes a behajtás paramétereket D-re állítani?

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.24 17:14:09 (40561)
Ha írnál egy példát, akkor egyszerűbb lenne.
Első tippem, hogy a típusreformkor országút helyett egyéb közút típust kapta.
[előzmény: (40554) Szem, 2010.06.23 22:35:57]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.23 21:47:49 (40544)
Van még mit bepótolnom...
[előzmény: (40543) tibbi, 2010.06.23 21:46:34]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.23 21:41:58 (40542)
Nekem olyasmi rémlik, hogy kétféle kompot is lehet rajzolni. Az egyik tervezős, a másik nem.
Jelen esetben melyik kompon nem tudsz tervezni?
[előzmény: (40541) Szem, 2010.06.23 21:38:28]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.22 19:41:10 (40505)
Érveid súlya alatt roskadozik az elképzelésem. Javítod, vagy javítsam?
[előzmény: (40504) tibbi, 2010.06.22 19:35:08]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.20 20:24:11 (40450)
Olyan is van? :)
[előzmény: (40449) alnibell, 2010.06.20 17:14:12]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.20 16:52:17 (40446)
Ha nem töltődik le, akkor nehéz tájegységhatáron illeszteni. Honnan tudod, hogy hol a vége a tájegységnek?
[előzmény: (40445) alnibell, 2010.06.20 16:40:09]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.20 09:49:32 (40442)
Nem haragszom. Köszönöm a véleményt, most lássuk az én érvelésemet is.
http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.247083&lon=16.656555&zoom=256&arrow=0
A szombathelyi "lepke csomópont" (86-os és 87-es csomópont) ezen állapota is az én kezem műve. A 86-os délről jön és keletre halad tovább. A 87-es szintén délről jön, de nyugatra halad tovább. A 86-os út folytonos, mert mindkét irányban azonos a nyomvonal. A 87-es megszakad és lóg a levegőben, mert különböző fel és lehajtó sávokkal lehet eljutni a csomópont egyik végéből a másikig. Ezek a lehajtó sávok nem részei a 87-es út nyomvonalának (pontosan nem tudom, hogy melyik melyik; azt tudom, hogy 8701, 8702, ... a nevük). Ennél fogva nem is számít bele a 87-es út teljes hosszába sem, a "kilométerkövek" is ennek megfelelően vannak elhelyezve. A 87-es út "megszűnik" ott, ahol a nyugati beérkezésnél szétválik a két irány. Úgy tudom, hogy a főutak számozása publikus. Amennyiben igény van rá, meg tudom kérdezni, hogy melyik a 8701, 8702, stb. Emiatt nem rajzolhatom másodrendű főúttal ezeket a szakaszokat, s ezért lóg a 87-es vége a levegőben.
Az általad említett csatlakozásokat is ilyen megfontolásból alakítottam át így.

A 8-as 82-es csomópontnál milyen típussal kellene szerepelnie a észak-déli egyenes szakasznak? És melyik úthoz tartozik? Erre a kérdésre a Közút tud válaszolni.

Megjegyzés: attól, hogy az útra fel van festve, hogy 83-as, vagy 82-es, vagy 87-es, stb., attól még nem része az útnak. Ezek a felfestések tájékozódást segítik csak.
[előzmény: (40441) tibbi, 2010.06.20 09:07:29]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.16 21:43:30 (40416)
Esetleg zip-ben az eredeti megtartható.
[előzmény: (40415) Old Eye, 2010.06.16 21:32:30]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.16 17:17:53 (40412)
Úgy tudtam, hogy a TUHU a valóságot kell, hogy tükrözze. Út pedig van ott kaplee szerint. Esetleg kerítést is lehet köré rajzolni.
Én anno a 88-as sárvári elkerülőjét mértem fel átadás előtt. Hivatalosan senki sem mehetett be az építési területre. Én beszéltem a munkavezetővel, s megengedte, hogy kellő óvatossággal végigguruljak az aszfalton. Így már bőven az átadás előtt megjelent a térképen az elkerülő (persze behajtás paraméterek megfelelően kitöltve, s azokat átadás napján átírtam).

Kivi, ez a magánterület valami régi megállapodás eredménye? Én jóval később kapcsolódtam be a rajzolásba, s nem emlékszek ilyenre. Vagy csak szimplán nem olvastam el valamit.
[előzmény: (40402) KiVi, 2010.06.15 22:43:46]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.15 21:56:44 (40398)
Pontosan (feltéve, ha szabad a tájegység).
[előzmény: (40396) kaplee, 2010.06.15 21:51:25]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.15 21:52:39 (40397)
Azt a track darabot meg törölnöm kell a felmérésből mert az egy udvar útja privát területen.
Akkor a behajtás paraméterek D. És ha van, akkor sorompó vagy kapu pont.

A paraméterezés nem darabra megy. A lényeges paramétereket ha tudod, akkor töltsd ki. Így például a Track kötelező, és vannak opcionálisak is (Utcanev, Utnev, Zsakutca, MindenElag, Numbers0, JelzesMinoseg, JelzesFelujitasa, KorlatozasIdoszakosan, KorlatozasSebesseg, KorlatozasSuly, BehajtasAutoval, BehajtasBiciklivel, K, Megjegyzes). Az ellenőrzéseim során főleg földutakat láttam, ahol út és utcanév nincs, általában nem zsákutca, nem volt minden elágazás jelezve, nincsenek házszámok, ritka a jelzés, időszakos korlátozás nincs, sebességkorlátozás meg főleg nincs, súly meg amit elbír a föld, a behajtásokra egy szakasznál rákérdeztem de nem volt konkrét információd róla, kék túra nem volt, megjegyzés most már szinte alig van).
[előzmény: (40394) kaplee, 2010.06.15 21:28:20]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.09 18:21:52 (40286)
Ha más nem veti rá magát és lefekvés előtt marad egy kis időm, akkor megnézem.
[előzmény: (40284) kaplee, 2010.06.09 08:53:01]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.08 20:45:24 (40277)
Lehetséges a következő:
mp-ben nincs darabolva, azonban a kimenet gyártásánál darabolódik? Így mp-ben nem lesz hiba, de a kimenetben igen.
[előzmény: (40276) tibbi, 2010.06.08 20:05:08]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.08 17:58:11 (40274)
Hasonlóan új út felméréséhez egy út megszűnését is jelezheted. A két végére teszel egy-egy pontot MapSource-ban és beírod, hogy megszűnt a köztes szakasz. Amennyiben új kerülőút épült, akkor az a szokásos módon, ugyanarra az adatlapra feltöltheted.
[előzmény: (40272) BiharyG, 2010.06.08 16:58:43]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.08 17:17:48 (40273)
Az oldal aljára bemásoltam a lényegét, s behivatkoztam a fórumos hozzászólásokat.
[előzmény: (40262) Hajo, 2010.06.07 21:32:57]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.07 21:08:42 (40261)
Most megtanultam, hogy paramétereket még mindig tölteni kell. :)
[előzmény: (40260) pgyp, 2010.06.07 21:05:24]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.07 20:44:09 (40259)
Veszprém belvárosában egy 1,5km^2-es területen bejártam a sétálóutcák szövevényét. Mindet burkolt gyalogúttal rajzoltam meg, s meglepődve látom, hogy a MapSouce autós tervezésre állítva néha áttervez rajta. Úgy gondoltam, ha már egyszer gyalogút, akkor biztos nem engedi be az autókat. Járhatónak járható autóval, mert jó kis aszfalt, csak ki vannak tiltva az autók. Nyálazzam végig újra és állítsam mindenhol a Behajtasautoval paramétert?
[előzmény: (40227) Hajo, 2010.06.06 18:47:39]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.07 19:58:58 (40256)
Esetleg a SHIFT+F4. Én most nyúltam rá véletlenül. Hasonlót idéz elő.
[előzmény: (40098) oli_b, 2010.05.30 22:48:56]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.06 20:01:17 (40237)
Wiki-t elintézem...
[előzmény: (40236) urbalazs, 2010.06.06 19:55:47]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.06 19:44:55 (40233)
Nézegettem wiki-t, de nem láttam egyértelműen definiálva a KorlatozasSuly paraméter formátumát. Csak én találom, vagy tényleg nincs? Ha van, akkor mi a hivatalos formátum?

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.06 19:26:05 (40231)
Teljes mértékben igazad van, ez nem sok. Célom az információ átadása volt egy jövőbeni ilyen hiba felfedezhetőségéhez.
[előzmény: (40230) -bj-, 2010.06.06 19:23:09]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.06 18:37:11 (40225)
Bakony:
A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!
Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 3 db érintett vonalból 7 db lett.


Balaton:
A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!
Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 24 db érintett vonalból 56 db lett.


Látszik, hogy a Balaton tájegységben a rendszer darabolta a vonalakat (jóval többször). Jelenleg ez azért ilyen sok, mert Te nem daraboltad kézzel. Amennyiben darabolod és mégis ilyen magas számok lesznek feltöltéskor, akkor az bajt is jelezhet. Ilyenkor lehet, hogy két vonal egymást fedi, s ilyenkor a rendszer a két vonalat az összes közös köztes pontban darabolja.
[előzmény: (40157) kaplee, 2010.06.04 08:35:38]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.03 17:41:03 (40148)
Tegnap nem voltam elérhető, ma újra ránéztem. Este újra leszek.
[előzmény: (40146) kaplee, 2010.06.03 17:39:30]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.03 17:39:54 (40147)
N47.106852 E17.522238: a vonal megkapta a Track=2-t, s így a déli része is. A déli része csak egy 2007-es felmérés alapján készült, így oda Track=1 kell. Darabold a becsatlakozásnál a vonalat, s délre Track=1.
N47.087132 E17.646656: K-NY irányú (talán utca) kimaradt?
N47.071197 E17.645696: itt egy vonal jön D-ről, majd befordul K-nek. A keleti részt lehet Track=2, a déli csak Track=1. Darabold a becsatlakozásnál a vonalat, s délre Track=1.
N47.06655 E17.65596: egy pontból északnak indul a felmérendő út és a szekérút is, én az erdei aszfaltot a track köteg közepére húznám és a felmérendő utat azonnal ÉNY-i irányban vinném
Én meg feljegyzem magamnak h akörnyéket be kell járni és ha egyértelmü lesz nekem vagy más számára(ha ö végzi a felmérést) akkor javítanám.
Látod, ezt nem tudtam. Én csak azt látom, ami a felmérésekben és a pontok-vonalak-poligonok hármasában van. Bármilyen megjegyzést hozzáadhatsz a felméréshez útpontként. Például így, de mindenkinek saját stílusa van. Ha más rajzoló téved olyan helyre amit Te rajzoltál be egy idegen felmérése alapján, akkor neki semmi plusz infója nem lesz, s Ő talán máshogy látja a felmérésekből. Minden plusz információ a többiek munkáját is segíti.
[előzmény: (40122) kaplee, 2010.06.02 09:40:10]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.02 06:40:39 (40117)
Türelem ellenőrzést terem.
[előzmény: (40116) sw09fl, 2010.06.02 06:15:22]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.01 22:10:15 (40114)
Még valami. Úgy néztem, hogy a tájegységhatáron átnyúló vonalaid illeszkedni fognak. Ez jó! :)
[előzmény: (40113) Arti (junior), 2010.06.01 22:06:12]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.01 22:06:12 (40113)
N47.14677 E17.62014: ehhez az utcához hozzá se nyúltál, Track=2 és a két felmérés közé az utcát
N47.14562 E17.62308: a track kötegből szinte kilóg az út
N47.14241 E17.62898: mehet a Track=2
N47.13720 E17.58252: a vonal keleti vége nem zsákutca, nem kell a Zsakutca=2
N47.14808 E17.61792: a 8-as főútnak és a szekérútnak szintbeli kereszteződése van? Ha igen, akkor legyen közös pontjuk.
N47.10135 E17.54132: az általad is érintett utcák Track=2
N47.10820 E17.52196: szintén Track=2
N47.08033 E17.58139: ezt csak saját felmérésed alapján rajzoltad, nem kell ennyire pontosan. Bőven fog még pontosodni további felmérésekkel. Ja, és ezen a ponton meg a pontosság helyett leugrottál a felmérésről, véletlenül?
N47.06735 E17.59834: itt már volt egy korábbi felmérés, Track=2 és a két felmérés közé a vonalat
N47.06754 E17.60461: a szerver feltöltéskor minden vonalat darabol ott, ahol leágazás van. Itt van egy jó pár, nekiáll bicskával vagdosni. Track=2-t kaphatnak azok a szakaszok, amik már a rajzolásod előtt Track=1-esek voltak.
N47.06924 E17.60405: direkt maradt ki ez a szakasz?
N47.07850 E17.60412: rövid szakasz Track=1, pedig Track=2 kellene
N47.08516 E17.60335: a párhuzamos szekérútnál BehajtasAutoval=C. Ide szabad autóval jönni?
N47.06577 E17.61380: Track=2, mert egy 2009-es és egy 2010-es felmérésed is áthalad ezen a szakaszon
N47.07409 E17.62912: itt hány darab út megy párhuzamosan?
N47.08576 E17.64467: a nyugati "L" alakú felmérés és a keleti NY-K irányú felmérés kimaradt?
N47.07265 E17.64673: Track=2-es lehet ez a szakasz
N47.07401 E17.65088: hozzá se nyúltál ehhez a szakaszhoz, pedig párszor átmegy rajt a felmérés
N47.06655 E17.65596: egy pontból északnak indul a felmérendő út és a szekérút is, én az erdei aszfaltot a track köteg közepére húznám és a felmérendő utat azonnal ÉNY-i irányban vinném

Elsőre ennyi. A legtöbb helyen az új vonalaknál csak Track számot adsz meg. Amennyiben tudsz róla többet (behajtás engedélyezett, utca neve, út neve, sebesség/súly korlátozás, stb...) akkor azt is add meg.
Most még ne az legyen a célod, hogy minél előbb, minél több felmérésedet feldolgozd. Ezzel csak a saját és az ellenőrző életét bonyolítod. Ezt a három felmérés jelenleg egyenként is rajzolhattad volna, így talán kevesebb lenne a kérdéses dolog részemről. Ha kevesebbet rajzolsz, akkor valószínűleg kevesebb dolgot felejtesz el (pl. az az "L" alakú szakasz, ha az figyelmetlenség volt). Ha már feltöltési jogod lesz, akkor annyit rajzolsz, amennyi jólesik. Persze a feltöltés után érdemes újra letölteni a tájegységet, hogy leellenőrizd a változásokat. Ekkor az is kiderül, hogy hány darab RN-el gazdagítottad a tájegységet.
Ha eléd ugrana egy poligon lyukasztás, akkor ne hagyd ki. Csináltál már ilyet?
[előzmény: (40111) Arti (junior), 2010.06.01 21:01:20]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.01 21:01:20 (40111)
Hogy Te milyen szerencsés vagy! Általában három tájegységben rajzolok, s Te ebből kettőt is zárolsz. Így most rávetem magam a rajzolásodra, hogy szabad legyen a tájegység. :)
[előzmény: (40109) kaplee, 2010.06.01 15:25:43]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.05.30 18:23:31 (40094)
Köszönöm, megkeresem őket.
[előzmény: (40093) tibbi, 2010.05.30 18:11:47]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2010.05.30 16:16:07 (40091)
Székesfehérvári felmérőt vagy rajzolót keresnék. De akár az is elég, hogy jól ismerd Székesfehérvárt. :)
Érdekelne, hogy a való életben milyen ez a kereszteződés? Nekem nagyon fura így térkép alapján.

Lapozás: előző | ... | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók