turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english

Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 11005 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


fodor8peterhozzászólásai | válasz erre | 2020.10.30 09:27:27 (11005)
Feleletedben a válasz. :)
Elkészült a tábla, aztán....
:) :)
[előzmény: (11004) olahtamas, 2020.10.30 07:56:54]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.10.30 07:56:54 (11004)
Jó kérdés a miért, de valóban a műútra került.
Még útjelző oszlop is mutatja:
https://www.mapillary.com/app/?lat=47.257978&lng=17.721176999999997&z=17&focus=photo&pKey=YSoTlERybxRxy0ME2bxilg
Majdnem bedőltünk neki, de azért a régi útvonalon mentünk a csapattal, a fene sem akart az aszfalton kutyagolni...
Csak a dokumentálás miatt csináltam egy fotót a híd túloldaláról, hogy valóban ott volt a kék kereszt:
https://www.mapillary.com/app/?lat=47.262271&lng=17.717276&z=17&focus=photo&pKey=EzLU_BTSNS2k8pKEV-tBOA
[előzmény: (11002) fodor8peter, 2020.10.28 14:38:17]

heyjoehozzászólásai | válasz erre | 2020.10.29 20:23:53 (11003)
Lehet, hogy festéskor elfelejtették a sáv jelzés sablonját vinni magukkal, azt meg nem akarták, hogy az OKT felújítatlan maradjon a szép frissen festett K+ mellett, inkább új útvonalra festettek ;)
Viccen kívül, ötletem sincs.
[előzmény: (11002) fodor8peter, 2020.10.28 14:38:17]

fodor8peterhozzászólásai | válasz erre | 2020.10.28 14:38:17 (11002)
Köszönöm, látod ezt elfelejtettem megnézni, pedig logikus lett volna! :)
Szomorú, akkor ezek szerint tényleg felvitték a forgalmas főútra a jelzést? Ott még padka is alig van. Mi lehetett az oka?
[előzmény: (11001) heyjoe, 2020.10.28 07:29:00]

heyjoehozzászólásai | válasz erre | 2020.10.28 07:29:00 (11001)
A 2015-ös jelzésfestési pályázaton már a hídig a 8301-es úton megy, és utána kel át a Gerence túlpartjára:
https://turistaterkepek.hu:3344/webappbuilder/apps/jelzesfestes/

Utcanézet 1. (2018)

Utcanézet 2. (2018)
[előzmény: (11000) fodor8peter, 2020.10.27 08:31:47]

fodor8peterhozzászólásai | válasz erre | 2020.10.27 08:31:47 (11000)
Sziasztok! Most nézegetem Bakonybél környékét, és látom, hogy az északi buszfordulótól induló K+ jelzés első 500 méterét áthelyezték keletebbre. Ha valaki el tudna menni betrackelni, azt megköszönnénk. Csak remélni tudom, hogy nem az OSM-n mutatott főúton megy, hanem mellette valami ösvényen.

filemanegerhozzászólásai | válasz erre | 2020.10.26 17:57:52 (10999)
Látom már kiválasztható! Köszönöm.
[előzmény: (10998) Old Eye, 2020.10.25 21:03:52]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2020.10.25 21:03:52 (10998)
Lehet. OK :-)
[előzmény: (10997) filemaneger, 2020.10.25 11:33:30]

filemanegerhozzászólásai | válasz erre | 2020.10.25 11:33:30 (10997)
Egy kérdés: A track adatlapon a GPS típusok közé a GARMIN GPSMAP 66-os szériát nem lehetne betenni?

fodor8peterhozzászólásai | válasz erre | 2020.07.10 22:33:48 (10996)
Átrajzolgattam.
[előzmény: (10995) olahtamas, 2020.07.08 12:47:26]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.07.08 12:47:26 (10995)
Itt is van némi változás:
http://mtsz.org/cikk/kekturas_rovidhirek_20200702

tbdotcomhozzászólásai | válasz erre | 2020.07.03 20:19:54 (10994)
Sziasztok,
ha valaki jár arra, akkor ezt a változást jó lenne átvezetni a tuhu-s térképen is:
http://barcikaihistorias.hu/in-memoriam-ipari-ut/
https://borsodihir.hu/helyben-jaro/2019/12/kazincbarcikan-lezarjak-az-ipari-ut-egy-szakaszat


VPhozzászólásai | válasz erre | 2020.06.18 11:38:20 (10993)
A régi 25-ös úttal való találkozásnál is már sok éve egy körforgalom van.
A többi OK, szerintem.
[előzmény: (10992) Old Eye, 2020.06.13 23:18:55]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2020.06.13 23:18:55 (10992)
Köszönjük!
Amit lehetett, berajzoltuk. Csekkold, l.sz.
[előzmény: (10991) VP, 2020.06.13 10:55:57]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2020.06.13 10:55:57 (10991)
Mindenesetre, ami megvan, azt feltöltöttem. (M25)
[előzmény: (10985) Old Eye, 2020.06.08 12:59:30]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.06.10 15:07:13 (10990)
Ezt a Montana esetében én is szoktam tapasztalni, azt a megoldást választottam, hogy inkább a 60Cx-et használom :)
Azért ha valaki kiteszteli a dolog okát, arra én is kíváncsi lennék!
[előzmény: (10989) fodor8peter, 2020.06.10 13:06:05]

fodor8peterhozzászólásai | válasz erre | 2020.06.10 13:06:05 (10989)
Sziasztok! A következő problémám van már régóta.
Amikor letöltöm az útcsonkokat, felmérendő utakat, majd elküldöm a GPS-re, azokat nem jeleníti meg automatikusan a térképen, hanem egyesével kell mindegyiket beállítani ("Megjelenítés a térképen"). Garmin Dakota 20-as a készülékem,
kinek van ötlete?

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.06.08 17:36:42 (10988)
Ha pihenni szeretnél, remélem a Cserhát ismerős terep :)
https://turistautak.hu/tracks.php?id=42627
[előzmény: (10987) Old Eye, 2020.06.08 16:21:45]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2020.06.08 16:21:45 (10987)
Güszi! Mikor felbukkantál, tudtam, nagy vagy. Találkozásunk csak megerősített felismerésemben. Most - nem találok szavakat.

Robi (gyalogtúrák)! Rád mindig lehet számítani!

M86 - nincs mentségem. Nem vettem észre. Régóta gyűjtögettem az erőt foglalkozni vele. Csak egy dolog állított meg - teljesen idegen terület nekem.

(Ez nálam elvi kérdés. Hitem szerint csak ott szabad rajzolnunk, amit ismerünk. Ahol 'otthon' vagyok, többször felismertem, a track beküldője néha csak bement az erdőbe, nincs, nem lehet ott ösvény, csak átvágott rajta, úgy ért egy már ismert útra. És néha levettem olyan utakat, amiket valamelyikünk helyismeret hiányában, csak a track-ek alapján rögzített. Persze, a track-ek beküldői is hibáztak, nem vágták ki az érdektelen részeket.)
[előzmény: (10986) Güszi, 2020.06.08 14:19:34]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2020.06.08 14:19:34 (10986)
Lehet, hogy nem figyeltél fel a "jelenségre", de a karantént "kihasználva" sikerült felmérni az M4-es utat Abony határáig.
Az oda-vissza trekkek alapján Robi fel is szerkesztette az útvonalat.

Kilenc csomópontban kellett furikázni (felhajtani, kihajtani), ez is megtörtént.
Monor környékén más is "bekapcsolódott", felkerült két körforgalom és egy autópályát keresztező út is a térképre.
Sajnos, arrafelé három turistaút is "áldozata" lett az építkezéseknek.
Maradt még egy-két "apróság":-(

Levezetésként elmentünk autóval "kirándulni" Szarvas felé, és ha már ott jártunk, felmértük az M44 még hiányzó szakaszát is.
Kondorosig korrekt a térképünk. Ez a szerkesztés teljesen friss (tegnapi).

Az én prioritásom most a 21-es út, itt is vannak "elvágott" turistautak, és fontos csomópontok.

Szerencsére a karanténnek vége, remélem, folytathatjuk a turistautak felmérést, szerencsére már nincs sok.
Én úgy látom, hogy az M86 a térképen van.
[előzmény: (10985) Old Eye, 2020.06.08 12:59:30]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2020.06.08 12:59:30 (10985)
Köszönjük.

Ez trekelési vagy térképrajzolási kérdés? Melyik a szűk keresztmetszet?

Mindkettő.
Kevesen vagyunk szerkesztők. Akik aktívak, elsősorban saját ismert területükön dolgoznak, idegen terepen csak szükség esetén javítanak.

Nem néztem még utána, mennyi trekkünk van a kérdéses új gyorsforgalmi utakról. Tartok attól, szerkesztéshez nem elegendő.
Ugyanaz a helyzet a Szombathely-Győr közti új autóútnál is.

Úgy látom, felül kell vizsgálnunk álláspontunkat, legalább az ilyen esetekben, újonnan megnyílt autópályákon, autóutakon le kell mondanunk alapelvünkről - csakis felmérés alapján rajzolunk.

Ezt most talán megengedhetjük magunknak.
Már a kezdetektől a felhasználóink előszeretettel használták Garmin térképeinket autós navigációra, így váltották ki a nem olcsó autós navigációs kütyüket. Az elmúlt években az okostelefonok térnyerésével ez az igény gyakorlatilag nullára csökkent, mint az autós navigátorok keresettsége is. Elég a Waze-re gondolni (kevesen tudják, a fő tulajdonos a Google).
Azonban igaz, az újonnan megnyílt autópályáknak, autóutaknak rajta kell lenniük térképeinken. Mert vannak, mégha nem is tervezzünk rajtuk utakat.

Próbálok velük foglalkozni, de nem sok kapacitásom van rá.
Jelenleg a raszteres korszerűsítésén, megújításán dolgozom, pihenésként váltok csak rajzolásra.
[előzmény: (10984) VP, 2020.06.08 11:31:16]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2020.06.08 11:31:16 (10984)
Feltöltöttem.
Ha majd megnyílik a másik fele, és arra járok, akkor azt is.
[előzmény: (10983) VP, 2020.06.07 19:38:02]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2020.06.07 19:38:02 (10983)
Néztem, hogy az M25 autópálya hamarosan átadásra kerülő új szakasza esetleg tervezett/épülő útként nincs-e rajta a tuhu-n.
Megdöbbenve láttam, hogy a másfél éve átadott Eger-Andornaktálya szakasz és az ehhez tartozó bekötőutak sincsenek még fent.
Ez trekelési vagy térképrajzolási kérdés? Melyik a szűk keresztmetszet?
Én általában Maklár -> Eger irányban erre megyek, erről vannak trekjeim - de a másik irányban még nem jártam, így a csomópontokról nincs teljes bejárásom. Segít ha ezt feltöltöm? Vagy már van egy csomó trek, csak nincs, aki berajzolja?

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2020.03.04 12:07:58 (10982)
… vagy olyan térkép kimenetet használj tervezésre ahol van permalink. Megtervezed az útvonalat és azt elküldheted bárkinek. Sehol senkinek nem kell regisztrálni.

Egy minta.
[előzmény: (10980) SuperEdem, 2020.03.03 23:08:09]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2020.03.04 07:18:48 (10981)
Aki tud válaszolni, ne tartsa vissza magát.
Én csak délután kerülök gép elé, akkor tudok segíteni.

Valóban, TuHu egyes szolgáltatásai csak bejelentkezve érhetők el.
Ha jól értlek, van egy társaságod, ami tagjaival meg szeretnéd osztani a tervezett túrák adatait.
Egy lehetséges megoldás:
Létrehozol egy virtuális felhasználót, mondjuk 'Cammogó medvék' és jelszavastul elküldöd a tagoknak, akik ezzel bejelentkezve láthatják a tervezett túrád track lapját, amire bármit feltölthetsz.
Kérés: Mivel a track adatbázist elsősorban a térképszerkesztők használják, tervezett túráidat az egyéb (others) tájegységbe töltsd fel, így nem okozol kavarodást.
Köszönjük!
[előzmény: (10980) SuperEdem, 2020.03.03 23:08:09]

SuperEdemhozzászólásai | válasz erre | 2020.03.03 23:08:09 (10980)
Sziasztok!

Turistautak.hu-n tervezett tracket hogyan tudok megosztani másokkal (lehetőleg linkkel), olyannal aki nem regisztrált az oldalon?
Az "új útvonal" hozzáadásával is próbáltam, ahol megpróbáltam visszatölteni a letöltött gpx-et, de ott csak képet engedett volna feltölteni. Viszont más "útvonal"-nál gpx letölthető, és meg is tekinthető a turistautak.hu felületén, bejelentkezés nélkül... Most hogy van ez?

Leírást, segítséget sem találtam az oldalon, faq-ban sem.

Előre is köszönöm a segítséget.

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.01.05 09:06:07 (10979)
Nem tudja valaki, hogy polar rc3 gps -ből, hogyan lehet kinyerni a tracket 2020-ban, miután megszűnt a webes támogatása?

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 13:04:15 (10978)
Utolsó OFF, elnézést mindenkitől!

Nincs ráhatásom ki mit hova tesz be, ötvenvalahány írásom biztosan nem landolt az indexen.
Vedd figyelembe azt is hogy én nem a saját blogomat pakolgatom be fórumokra, hogy olvassa már el végre valaki...

Ettől függetlenül a több tízezer, olykor százezer feletti olvasói létszám nem hinném hogy az index maximum tucatnyi emberkéjéből jönne össze. :-)
Ismerem a statisztikákat.

Csak hogy pontosítsak: akkor és ott azért szólt az ismerősöm, hogy hagyjam abba, mert ő is tudja hogy veled felesleges vitatkozni. Ennyi. Ne ferdíts.

A véleményét mindenki elmondhatja, de te nem azt tetted.

És neked is Kellemes Ünnepeket!



[előzmény: (10977) Hev, 2019.12.24 12:45:17]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 12:45:17 (10977)
Ha már nem nézel a naptárra akkor egy pillanatra még válaszolok, bár nekem van kivel tölteni az ünnepeket így rövid leszek.
"Valaki" nyilván a tudtod és beleegyezésed nélkül minden egyes írást belinkel az index fórumba - a szerző neve nélkül - talán, hogy legyen aki elolvassa de ez lényegtelen, egy linkre azért talán szabad kattintani!
Az meg hogy elmondom a véleményemet valamiről hát szintén az én dolgom, aki nem bírja ne olvassa.
(a barátod is felhívja a figyelmedet ott , hogy talán ideje lenne abbahagynod.)

Tehát a lényeg KKÜ& BUÉK még nEKED is.
[előzmény: (10975) Medves, 2019.12.24 12:02:26]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 12:13:43 (10976)
Tényleg OFF

Egy szabály annyit ér, amennyire betartatják.
Ha szankció nélkül maradnának a gyorshajtások, akkor mindenki száguldozna.

Nem akarok én egy kalap alá venni senkit, de a jogszabályok betartása és betartatása lenne a jogállamiság alapja.
Az, hogy vannak értelmetlen jogszabályok, és célzott jogszabályok, az más kérdés, azokon változtatni máshol kell.

Nekünk, a jogban és politikában járatlan kisembereknek vajmi kevés esélyünk van, hogy ezeken a dolgokon változtassunk.
Forradalmat csinálni meg szélmalom harcolni nekem sincs kedvem, van épp elég értelmesebb elfoglaltságom is...
[előzmény: (10972) Medves, 2019.12.24 11:28:37]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 12:02:26 (10975)
Off
Ott sem lett volna helye, csak neked mindenhova oda kell rondítani, de ezt sem kell itt sem bizonygatni senkinek, szerintem.

Ha nem hiányzom senkinek akkor miért követtek levakarhatatlanul?
Egy cikkem alá írogattál, nem hívott oda téged senki.
Sőt, ott is ismernek már, mint megtudtam.
[előzmény: (10974) Hev, 2019.12.24 11:36:47]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 11:36:47 (10974)
KKÜ & BUÉK a félreértések elkerülése miatt NEM hiányzol senkinek. Amúgy az a bizonyos hozzászólás sorozat amit a TE mocskolódásod miatt törölt a Turistamagazin nekem megvan ha gondolod közzé tehetem de itt nincs helye.
[előzmény: (10970) Medves, 2019.12.24 10:23:53]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 11:33:05 (10973)
Ne próbáld bizonygatni az igazadat annak akinek felesleges. Amúgy nekem minden írásom ma is ott van a Turistamagazin honlapján. Én még a régi rendszerben írtam oda 2014-2015-ben, amikor gazdát cserélt kiszálltam mert az akkor követett stílus nekem nem jött be. A Balaton körtúrás sorozat is azért maradt félbe mert nem kívántam ott megjelentetni. Erről Garancsi úrral váltottunk egy két levelet és ennyi. Attól, hogy valaki hangosan kiabál minden lehetséges fórumon még nem lesz igaza. Ez a troll kategória. KKÜ & BUÉK
[előzmény: (10967) olahtamas, 2019.12.24 08:16:21]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 11:28:37 (10972)
Off

Azért a terepmotorozókat meg a rapsicokat ne vegyük már egy kalap alá a jelzésfestőkkel...:-)
Terepmotorosok, kvadosok, puskával durrogók, vagy egy-két túrázó, aki esetleg megnézi a kilátást, nem ugyanaz a kategória, bár kétségtelenül káros valamelyest, ha odafészkelne egy védett madár.

BNP, engedélyek... Anno a Kohászt ezért kellett levenni a Hármashatárról, és letenni a Lázbérci-tó mellé.
Ezzel együtt a Hármashatáron akkora tarvágások éktelenkednek hogy azok mellett egy turistaút...
Turistaút nem mehet, erdőtarolás meg igen. Bnp...
Utána meg felfestették a fekete-sárga, tökéletesen szabálytalan jelzésekkel operáló szalamandra tanösvényt, szinte ugyanarra, gondolom miért... az nem volt baj.

Á, amúgy sincs már kedvem ilyesmivel foglalkozni, szélmalomharc, pláne nem itt, elnézést az offért.
Olykor még azért bosszant az emberi korlátoltság, ennyi, igyekszem levetkőzni.
On


[előzmény: (10971) olahtamas, 2019.12.24 11:06:43]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 11:06:43 (10971)
Ha a BNP nem engedélyezte, az ellen nehéz tenni, bár valószínűleg egyszerűen "lustaságból" nem engedélyezték, hogy ne legyen azzal is gondjuk, ha oda fészkel netán valami sasmadár...
Sajnos a fokozottan védett területekre való belépést sem nagyon tudják ellenőrizni, így pedig gyakorlatilag anarchia van...
Pedig nem csak a piroson áthajtó bicikliseket kellene 50000-Ft-ra büntetni, meg a rőzsét simsonnal hazacipelőket, hanem azokat is, akiket nehezebb elkapni.
pl. Erdőben terepmotorozókat, illegális jelzésfestőket, rabsicokat, stb...
[előzmény: (10969) Medves, 2019.12.24 10:08:50]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 10:23:53 (10970)
Off:

Egyébként csak jelzem Tamás, a tisztánlátás végett, mielőtt félreértenéd a hozzáállásom egykori fórumtársaimhoz, és vonatkozik ez a DDK-s kitűzőre tett megjegyzésemhez is:
HEV-nek és garassnak is annyira hiányzom mióta kb másfél éve nem írok odaát, hogy még a Turista Magazinhoz is ellátogatnak olykor utánam, oly módon hogy HEV-nek jó pár hozzászólását törölni kellett pár hónapja fröcskölődő tartalmak miatt, garass pedig egy túrabeszámolóban leírtakat "tévesztett össze" egy oknyomozó riporttal, és helyreigazítást kért...
Már-már szánalmasnak, de mindenképpen viccesnek mondható ez az egész.

Én már régen nem foglalkozom/foglalkoznék velük, de úgy látszik nagyon hiányzom eme unatkozó úriembereknek.

Az Eszkálára vezető kék 3szög jelzés mellett az egykori Kohászos kék sávok és keresztek is végig szépen nyomon követhetőek a Rágyincs-völgyben és a Hármashatáron is, ezeket garass festette fel valamikor. Érdekes módon ezeknek szürkézésére nem volt olyan nagy szükség, mint az Északi Zöldére.
On
[előzmény: (10967) olahtamas, 2019.12.24 08:16:21]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 10:08:50 (10969)
Ezt a szöveget én még nem olvastam, biztos hogy máskor, máshol is szóba került ez.

Ez a "BNP nem engedélyezte" című dolog amúgy annyira álságos. Szemlátomást két ösvény is megy fel a faluból, melyek egy ponton találkoznak, gyakran járt útvonalról van szó.
Nem tudom hogy egyáltalán igaz-e ez, és nem megint csak arról van szó mint mindig, mint az Északi Zöld esetében is, hogy nem a mi kutyánk kölyke, de megmondom őszintén már nem is érdekel.
"Méra felé sosem ment a kék" idézet a fenti hozzászólást jegyző úrtól jelzi az információinak hitelességét.

Upponyban a településen belül amúgy pár jelzés új, az erdőben jelzéstől jelzésig lehet követni az utat.

[előzmény: (10967) olahtamas, 2019.12.24 08:16:21]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 08:32:29 (10968)
Ja és az OSM-en fent van:
https://www.openstreetmap.org/relation/4792561#map=17/48.21257/20.44050

Csak mivel illegális státuszban, ezért nem vetted észre.
[előzmény: (10966) Medves, 2019.12.23 19:29:25]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.12.24 08:16:21 (10967)
Pontosítás végett a "valaki valamikor":
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151284196&t=9012640
Tehát a BAZ megyétől Garadnai Sándor jelezte, hogy a BNP nem engedélyezte a jelzést!
[előzmény: (10966) Medves, 2019.12.23 19:29:25]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.12.23 19:29:25 (10966)
Tegnap voltam az Upponyi-hegységben, és szerencsére az alábbi sztorinak éppen az ellenkezőjébe botlottam, jelesül hogy megvolt a jelzés is és a tuhun szépen fent is van, ugyanakkor az OSM-en nincsen. Először ott néztem meg, majd megörültem mikor megláttam a tuhun és aztán élőben is.
( A tuhu térkép egyébként még mindig vastagon veri az OSM-et nagyon sok helyen, sok paraméterben, meglátásom szerint, de ez egy másik témakör, és szubjektív vélemény. )

Ami a jelzést illeti: valaki valamikor ráfogta hogy az Upponyi-szoros egyik legszebb kilátópontjára, az Eszkála-tetőre vezető kék 3szög illegális...
Nem tudom kinek volt útjában, de szerencsére él és virul, Upponyon belül még fel is van újítva, a jelzések a piszok meredek úton is szépen követhetőek, gyakoriak, nagyjából 8-10 évesek lehetnek.

Ha meg is szüntették volna akkor is szemmel látható hogy gyakran járt ösvény, a helyiek által is használva van, két útvonal is közelít hozzá.

Off
A kilátás fentről gyönyörű, és még egy fél évszázados, eredeti Kohász Út feliratú kis fémtáblát is találtam az avarban!!!
(olyat Tamás, amilyet a múltkor is mutattam neked)
Réges-régen pár esztendeig erre jött a Kohászok útja is, de ezeket a kis táblákat anno leszedték, ezek szerint el is dobáltak néhányat... a vaddisznók meg kitúrták nekem, alig hittem a szememnek!!




olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.12.23 15:50:20 (10965)
A turistautak jelzéseinek van egy szabályrendszere.
A sárga és zöld sáv jelzések közötti összekötő út, első sorban sárga ill. zöld kereszt kell legyen.
Így ha valaki Perbál felől érkezik, akkor számíthat rá, hogy a kék kereszt jelzés, hamarosan a kék sávhoz fog érkezni.
[előzmény: (10964) VP, 2019.12.23 14:00:17]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2019.12.23 14:00:17 (10964)
Senki nem mondta, hogy értelmetlen lenne az útvonal, ...

Valami ilyet olvastam abban a döntésben, hogy miért nem engedélyezték.

Egyébként sajnos a közepén, ahol a lapos gerincen megy az út, nagyon durván kőszórták az utat (amikor ott futottam, még hatalmas kupacokban állt egy része), ami sokat rontott rajta.
Gondolom, a giga vadászati tevékenység miatt.
Bár most az afrikai sertéspestis után nem tudom, mi lesz majd ...

... az MTSZ illetékes szervezetei a Pilisi Parkerdővel egyeztetve a sárga kereszt jelzést ezért is hozták létre rajta.

Hát igen, de az két kis külön nyúlfarknyi jelzés, a kettő közt meg szünet. A Kutya-hegyi K+-t logikusabb lett volna K+-tel folytatni ...

Na mindegy. Igazából én csak belecsöppentem ebbe azzal, hogy beküldtem a treket. Alapvetően nekem teljesen mindegy, hol mennek a jelzések. Mindig távol állt tőlem a szervezett turizmus.

A ti munkátokat, hogy ezeket a térképeket csináljátok, viszont nagyon köszönöm!
Régen nagy papírtérkép gyűjtő voltam. Egy hatalmas fiókos szekrény van tele részben tájfutó térképekkel, részben turistatérképekkel (teljes magyar készlet, több kiadás is, teljes Szlovákia, sok más is ...). Aztán most alig használom őket az osm-nek és a tuhu-nak köszönhetően.
[előzmény: (10963) olahtamas, 2019.12.23 09:11:12]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.12.23 09:11:12 (10963)
Én sem szeretem a szürkézést, ha egy jelzést fel kell újítani, akkor lehetőleg kerüljön a régi helyére.
Arra a kis időre, amig szárad az alapozás, ki tudják bírni a turisták, hogy fehér jelzéseket kell követniük.

A konkrét esetben, viszont nem erről van szó, hanem valaki a hivatalos papírtérképektől eltérő jelzéseket festett fel az útvonalra, megfelelő egyeztetések és engedélyezések nélkül.
Ez így megtévesztheti a tapasztalatlan turistákat.

Senki nem mondta, hogy értelmetlen lenne az útvonal, az MTSZ illetékes szervezetei a Pilisi Parkerdővel egyeztetve a sárga kereszt jelzést ezért is hozták létre rajta.

Futkosni bármerre lehet az erdőben, ahol nincs kifejezetten tiltva, de a kijelölt turistaút az más kategória.
Itt figyelembe kell venni a bicikils, lovas, és egyéb erdőgazdálkodási célú szempontokat.
[előzmény: (10962) VP, 2019.12.22 16:07:53]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2019.12.22 16:07:53 (10962)
Mondjuk ez a szürkézés legalább akkora baromság és környezetszennyezés, mint egy "illegális" jelzés.
Sok helyen látom: régi jelzés leszürkézve, mellette 20 centivel egy új.
Ha az lenne a célja, hogy még véletlenül se lehessen követni a jelzést, arra se jó, mert sokszor jobban követhető, mint a lefestett, kopott régi.
Amúgy azzal se értek egyet, hogy ez egy értelmetlen útvonal. Én rendszeresen futok rajta, futottam már akkor is, amikor még se S+, se Z+, se ez nem volt. Egy időben volt egy téli edző útvonalam: Perbálról a sárgán a vitatott jelzés elejéig, lényegében ezen végig (kis eltérés a katonasíroknál) a Korányiig, aztán Ságvári-liget felé haza a Budagyöngyéig. 25 km, elég sok szint.
[előzmény: (10960) olahtamas, 2019.12.16 12:29:10]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.12.16 17:48:32 (10961)
Nem gond. Öt percnyi munka.
[előzmény: (10960) olahtamas, 2019.12.16 12:29:10]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.12.16 12:29:10 (10960)
Jelenleg a terepen le van szürkézve már a kék kereszt:
https://www.mapillary.com/app/?lat=47.587758&lng=18.841009999999997&z=17&dateFrom=2019-02-01&pKey=a4GWmMJZ1sIupaWNViT-TQ&focus=photo

Feleslegesen raktad fel a kék keresztet...
[előzmény: (10957) Old Eye, 2019.12.15 11:46:00]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.12.15 22:24:55 (10959)
Ez nehéz kérdés!
Megy a jogi huza-vona, hogy ki tüntesse el azt a jelzést!
Előbb-utóbb valaki le fogja szedni, és akkor megint lehet levenni innen is.
Ezért felesleges feltenni is!
[előzmény: (10957) Old Eye, 2019.12.15 11:46:00]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2019.12.15 12:40:06 (10958)
OK!
[előzmény: (10957) Old Eye, 2019.12.15 11:46:00]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2019.12.15 11:46:00 (10957)
Rajzolói kapacitás hiány miatt vár a tracked feldolgozásra.
Tarts meg, kérlek.
Itt alapelv, azt rögzítjük, ami a terepen van, hogy a kérdéses jelzett turistaútnak milyen a jogi státusza, nem tartozik ránk.
Ez házon belül mindig vita tárgya. Volt olyan szerkesztőnk, aki tűzzel-vassal irtotta az illegálisan létrehozott turistautakat az adatbázisból. Csakhogy térképünket használó turista a terepen látja őket, végig is megy rajtuk, ha akar, de mivel hiányoznak a térképeinkről, leértékelődik szemében a tuhu.
[előzmény: (10956) VP, 2019.12.15 09:29:09]

VPhozzászólásai | válasz erre | 2019.12.15 09:29:09 (10956)
Tavaly márciusban végigfutottam egy új kék + jelzésen, és feltöltöttem tracket: http://turistautak.hu/tracks.php?id=41616
Aztán most látom Tamás megjegyzését, h ez egy illegálisan festett jelzés. A leírásban én is értetlenkedtem, aztán most utána is olvastam.
Gondolom, emiatt nem lett feldolgozva.
Mi legyen vele? Töröljem?

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók