turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-el
[ english
térképszerkesztés
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 72300 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


BáthoryPéterhozzászólásai | válasz erre | 2017.10.18 11:38:40 (72303)
Amíg alnibell/adesso2 fel nem vállalja/vállalják az azonosságot, tartsuk magunk adesso2 != alnibell látszatához.

Ez ugye vicc. Azok után, hogy adesso2 leírta, alnibell mikor töltötte le azt a tájegységet és pontosan mit talált benne és mi volt a véleménye, te még kételkedsz az azonosságban? Ha adesso2 nem lenne azonos alnibellel, akkor azzal kezdte volna, hogy "sziasztok, alnibell kért meg rá, hogy közvetítsek, amíg ő ki van tiltva a fórumról". Nem így tett, helyette frissen regisztrált felhasználóként, nulla szerkesztéssel olyan dolgokról beszél, amiről csak sok éves szerkesztői tapasztalattal tudhat.

Ez egy teljesen egyértelmű blokkolás megkerülés, amihez te most asszisztálsz.
[előzmény: (72301) Old Eye, 2017.10.18 07:23:58]

adesso2hozzászólásai | válasz erre | 2017.10.18 10:37:49 (72302)
"Jelen pillanatban 1063832 vonalunk van, ebből 762739 jelenik meg térképeinken, ezekből 93943 turistaút.
Nem megy gyorsan."


Jelen állapotban minden vonal-elemnél megtalálható az összes paraméter. Így pl. a patakok, a kerítések, a villamos távvezetékek töréspontok közötti elemi szakaszai ugyanúgy hordozzák a From=, To=, K= stb. paramétereket, mint maguk az utak.
Az idézett mondat hogy értelmezendő? Csak a jelenleg meglévő, eddig felszerkesztett turistautak, azaz vonalláncok elemi szakaszai kapnák meg az 5 új paramétert vagy minden vonal jellegű objektum?
Az első változat szerinti megoldás azonnal bonyodalmat okozna a meglévő turistaút bármely mértékű nyomvonal változásának átvezetésekor vagy egy esetlegesen újólag kitűzött turistaút paraméterezésekor.
[előzmény: (72301) Old Eye, 2017.10.18 07:23:58]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.18 07:23:58 (72301)
Hajo
Valóban sok jel mutat arra, hogy adesso2 == alnibell.
Amíg alnibell/adesso2 fel nem vállalja/vállalják az azonosságot, tartsuk magunk adesso2 != alnibell látszatához.

adesso2
Felhívom szíves figyelmed, egy aktív rajzoló sem kapcsolódott be ebbe a thread-be.
olahtamas, Hev, Hajo régóta itt vannak, már nem szerkesztenek, de tökéletese értik az itteni rendszer filozófiáját, többé-kevésbé működését.
Mindkét tényt vedd tudomásul!
Felvettem a kapcsolatot alnibellel. Elmagyaráztam neki, a turistautak.hu mindig is nyitott az új ötletek kipróbálására, projektek indítására, de nem a meglévő rendszer megbolygatásával, csak kiegészítésével. Megértette. Megadta, mire van szüksége. Közvetítési próbálkozásod felesleges.

alnibell
Dolgozom az új homokozód létrehozásán.
Jelen pillanatban 1063832 vonalunk van, ebből 762739 jelenik meg térképeinken, ezekből 93943 turistaút.
Nem megy gyorsan.

adesso2hozzászólásai | válasz erre | 2017.10.17 22:18:35 (72300)
a) Az állítás nem bizonyíték. Szegény képzelőerőre utal, ha más opció fel sem vetődik.
b) Eddig egyetlen olyan szöveget nem tettem közzé, amelynek ne lett volna szakmailag köze az itteni térkép szerkesztési vagy más témához.
c) A nyilvánvaló hangulat keltési szándékkal történt, az adott témához semmit hozzá nem tevő beszólás már önmagában is bántó, annak a ténynek ismeretében pedig, hogy a most aktuális téma immár szeptember eleje óta ismert lehet a "fejlesztési ötletek"-ből, maga az ötlet pedig egy július 12-én kelt levélből, az eddig hallgatás okán elítélendő.
[előzmény: (72299) Hajo, 2017.10.17 22:00:47]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2017.10.17 22:00:47 (72299)
adesso2 = alnibell

adesso2hozzászólásai | válasz erre | 2017.10.17 21:09:21 (72298)
Hev, az eddigiekkel és a tervezett továbbiakkal a túramozgalmak nyomvonalai, azokon belül töréspontok közötti elemi szakaszok egy nanométernyit nem változtak, nem sérültek, az eddig beállított értékeik egy fikarcnyit nem módosultak, azaz az ezekbe fektetett munka semmi módon nem sérült, nem ment tönkre.
Az esetükben legfeljebb annyi történt, hogy a "K="-tól eltérő paraméterben leírásra került, hogy az érintett fonódó szakaszok melyik másik turistaút, esetleg utak része. (Ez miért lenne hiba?)

A tapasztalás nélküli állítás pedig csak legfeljebb a szent tehén védelmét szolgálja, de valószínűleg inkább a status quo fenntartásáért ágál.

Old Eye, az értetlenség ezen mértékét, a tervezett munka ismételten egyéni érdekként történt beállítását tapasztalva,
add vissza alnibellnek a szerkesztési jogosultságot, és

A) ha megoldható a levelében jelzett öt új paraméter bevezetése, annak megtörténte után egy napon belül az összes eddig N/A-tól eltérő adattal feltöltött From=, To=, Numbers0= és K= paraméter visszakapja az eredeti N/A értékét, és az újak bevonásával megy tovább a turistautak gyors egyenkénti lehívását lehetővé tevő és a nyilvántartás alapját képező kódolási munka,

B) ha nem lesz öt új paraméter, a visszaállítás az A) pont szerint egy napon belül megtörténik, és a kódolás befejeződik. Ezután pedig akár véglegesen törölheted alnibell szerkesztési jogosultságát, nehogy valami értelmes dolgot kövessen el.
[előzmény: (72297) Hev, 2017.10.17 16:25:46]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2017.10.17 16:25:46 (72297)
Mindenki úgy teszi tönkre más korábbi munkáját ahogy tudja. Te ezt a megoldást választottad. Az én szememben minden olyan "térkép szerkesztő" aki a túramozgalmakba és főleg a kéktúrákba fektetett munkát ennyire értékeli és egyéni céljai miatt tönkreteszi bűnt követ el, ami elítélendő.

Vigasztaljon az, hogy nem vagy egyedül!
[előzmény: (72296) adesso2, 2017.10.17 16:11:12]

adesso2hozzászólásai | válasz erre | 2017.10.17 16:11:12 (72296)
Kezdem az egyszerűbbel:
A "K=" paraméternek nincs semmi más funkciója, mint jelezni, hogy az adott vonalszakasz melyik turistaút (vonallánc) része. Az általános felfogás szerint azt mutatja, hogy az OKT-hez, az RP-DDK-hoz vagy az AK-hoz tartozik-e a vonalszakasz? (Az csak mellékszál itt, hogy a Turamozgalom= paraméter is tartalmazza ugyanezt.)
De ugyan miféle racionális indoka van / lenne annak, hogy a nevezettekhez nem tartozó, azokkal sehol együtt nem futó (fonódó), további kék színjelzésú turistautak elemeinek hovatartozását ne engednénk kifejezni vele?

A házszámozás egy kicsit bonyolultabb, az egy elképzelés volt, amely gyakorlatilag elvetélt. Csak a Balaton tájegységben, Balatonkenese területén láttam néhány házszámozásra utaló bejegyzést, de azok se jelentek meg egyetlen kimeneten sem és nem találkoztam olyan útvonal tervezői lehetőséggel sem, ahol szerepük lett volna. Ezek alapján, miért ne fejezhetne ki a Numbers0= más tulajdonságot, figyelembe véve azt, hogy elvesztette az eredeti funkcióját?

És végül a sommás véleményről pár szót:
A túrázó közösségnek közvetlenül tényleg nem nyújtana segítséget, tájékoztatást a turistaút nyilvántartás alapját képező kódrendszer bevezetése, de szerintem egy térkép-szolgáltatónak elemi érdeke az, hogy az általa közölt fő információk, jelen esetben a turistautak pontosságáról, azok esetleges hiányosságairól könnyen és gyorsan meggyőződhessen, a szükséges javításról, kiegészítésről intézkedhessen. Ez pedig a túrázók érdekeit szolgálja.
Ugyan mi ebben az egyéni érdek?

Azzal viszont teljesen egyetértek, hogy a jó kimenetek előállítása a legfontosabb szempont.

[előzmény: (72294) Hev, 2017.10.17 11:18:07]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.17 15:57:33 (72295)
Sajnos a házszámozás sem működik, mióta át lett állítva a rendszer más garmin kimenetgyártóra.
Persze ez nem jelenti azt, hogy ahol ki van töltve azt el kellene rontani, hiszen nem kizárt, hogy előbb utóbb valaki megcsinálja, hogy megint működjön.
[előzmény: (72294) Hev, 2017.10.17 11:18:07]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2017.10.17 11:18:07 (72294)
Nagyrészt igazad lehet, de nem teljesen.
A 4 db általad használt paraméterből 2 az jelenleg is rendelkezik MÁS funkcióval. (Kéktúrák megjelölése illetve a házszámozás lehetősége)
Amennyiben ezekbe belenyúlsz azt jogosan állítják vissza a korábbi állapotra mert az szándékos rongálást jelent.
Én ennél lényegesen kevesebb beavatkozásért teljes eltiltást kaptam, holott annak elsődlegesen demonstrációs célja volt a rendszer gazdái felé, az meg már csak hab volt a tortán, hogy volt aki jellemi hibája miatt ezzel visszaélt.

Magán véleményem meg az, hogy amit megcéloztál ugyanúgy értelmetlen és felesleges munka mint amit a "barátod" csinál már évek óta. A túrázó közösségnek semmiféle segítséget nem jelent, egyéni személyes célt szolgál, tehát csatlakozhatsz a nagy "ketteshez" harmadiknak , ha bevesznek :-) (ami mint tudjuk kizárt)

A hibásan generálódó térképek mindennél nagyobb probléma!



[előzmény: (72293) adesso2, 2017.10.17 10:22:03]

adesso2hozzászólásai | válasz erre | 2017.10.17 10:22:03 (72293)
Megint közvetítek.
"'K' paraméter nem rendeltetésszerű használatával együtt 6027 vonal ment tönkre."
Egyetlen vonal sem ment tönkre!
Ha egy leírásban az szerepel, hogy a "szerver automatikusan generálja", az nem feltétlenül jelenti azt, hogy az úgy is van. Jelen esetben arról van csupán szó mind a négy felsorolt paraméternél (From, To, Numbers0, K), hogy a szerver a feltöltést követően N/A-val tölti föl az üresen hagyott paramétereket.

"5650 érintett vonalat találtam. Ezeket most elmentem, ne vesszen kárba alnibell munkája.
Holnap felveszem a kapcsolatot alnibellel, tisztázom vele, mihez nyúlt még hozzá, közlései és eddigi adatok alapján visszaállítom a felülírt adatmezőket."

Tájékozódási céllal tegnap (17.10.16.) késő este alnibell letöltötte a Kisalföld-tájegységet. Minden kódolt vonalszakasznál ugyanazt az állapotot találta, mint ahogy azokat október 8-án feltöltötte.

Akkor most mi a helyzet? Mi lesz a szerkesztési korlátozással?
[előzmény: (72279) Old Eye, 2017.10.15 19:57:30]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.16 12:52:20 (72292)
tuhu adatbázisban 2017-10-13 07:00:36 óta benne a PB jelzés:
http://turistautak.hu/properties.php?id=53385

Mikor töltheti le a felhasználó a Garmin térképet, hogy a készülékébe is láthassa?

Én erre az információ helyes és egyértelmű megmutatására gondoltam, nem a zárolásra, meg egyebekre.
A Trackman féle Garmin kimenet az most jó, az már tartalmazza a friss dolgokat.
Viszont a hagyományos tuhu garmin kimenettel probléma van, valahogy csak auditálás után kéne kiengedni a nagyközönségnek azt a telepítőt.
Nekem is most elrontotta a MapSource-ban levő tuhut, és ha nem lenne régi mentésem, akkor nem is tudnám visszaállítani, hogy legalább működjön...
[előzmény: (72290) Old Eye, 2017.10.16 11:58:30]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2017.10.16 12:09:41 (72291)
A TUHU nem a Tiéd és nem Güszié,

Ezek szerint ez így valóban igaz, a turistautak.hu már nem a túrázókért van.
A hivatkozott állítás nagyon jó példája ismét a félrevezetésnek! sajnos ez már régóta nem igaz, Kolesár idejében ugyanis a térkép naponta frissült és használható volt. Most hiába van szerkesztés a tájegységekben az nem kerül át a térképre mivel a térkép generálás mint a bejegyzések is mutatják hibás.
A szándékos félrevezetés tipikus esetét láthatjuk ebben a bejegyzésben, kinek jó ez?
[előzmény: (72290) Old Eye, 2017.10.16 11:58:30]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.16 11:58:30 (72290)
Kolesár már megoldotta a felhasználók informálását.
Klikk a turistautak.hu főoldalán baloldalt található dolgozunk linkre, mindenki láthatja, melyik tájegység mikori állapotú.
[előzmény: (72288) olahtamas, 2017.10.16 11:26:33]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.16 11:46:01 (72289)
T. Szerkesztő kollégák!

A somogyi tájegységgel van valami gond.
Többen is panaszkodtak, magam is tapasztaltam, szerkesztésre kért letöltése gyakran fut 504 TimeOut nginx hibára.
Ez a jelenség a Garmin kimenetgyártásnál is sokszor bekövetkezik.
Annak ellenére, hogy beraktam, a processz figyelje ezeket az eseteket, a miértre nem találtam választ.
A somogyi tájegységünk nem a legnagyobb, az alsó-tiszai mérete másfélszeresen , a bükki és a mecseki is jóval meghaladja és letöltésük legtöbbször gond nélküli.

Többször megvizsgáltam a somogyi tájegységet, az auditor processzek és a MapEdit nem jeleznek hibát. (Az utóbbi nem mérvadó, alig tartalmaz adat ellenőrzést.)

Feltételezem, a somogyi tájegység olyan átlagosnál több térképadatfajtát tartalmaz, melynek feldolgozása időigényes.
Kérdezem a somogyi tájegység jó ismerőseit, tudnak-e ebben olyan térképadatról, amelyből a többi tájegységhez képest lényegesen több van.
Minden felvetésnek örülni fogok.

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.16 11:26:33 (72288)
+1
Szerintem sem kellene, hogy "titkos" legyen.
[előzmény: (72287) Hev, 2017.10.16 09:07:28]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2017.10.16 09:07:28 (72287)
Csak ismételni tudom: Ez hasznos információ a felhasználóknak mivel ebből tudhatják, hogy egy általuk esetleg fontos tájegységben történt e változás a térképen. Ennek a Garminos oldal fő részén lenne a helye nem pedig - rossz szokás szerint - eltiltva a felhasználóktól.
[előzmény: (72286) Old Eye, 2017.10.16 07:48:45]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.16 07:48:45 (72286)
Köszönöm a hibajelzést!
[előzmény: (72282) Hev, 2017.10.15 21:01:03]

kissemohozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 21:56:03 (72285)
Bocsánat, látom, inkább a trackelés lehet erre a célra. Írok oda.
[előzmény: (72284) kissemo, 2017.10.15 21:49:43]

kissemohozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 21:49:43 (72284)
Sziasztok!

Jó helyen járok, ha útvonal változásra szeretném felhívni a figyelmet? Szokolya és Száraz fák közötti Z+ jelzésen tér el a tuhu-n látotthoz képest az útvonal.

Köszi szépen!

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 21:18:12 (72283)
A tudatlanság azért másra is vonatkozik. Persze aki később kapcsolódott be az érdemi jogtiprásba nem tudhatja, hogy a From= és To= paraméterek soha nem kerültek érdemben felhasználásra és mint szöveges mezők bármiféle tartalom beírása sem befolyásolhatja a kimeneteket. Értelmes átnevezéssel hasznos információ tárolására is használható lenne.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
További megvilágosító információ itt:

From=V19132
To=V16161

From= és To= Sörpa ötlete volt. A turistautak.hu eredeti, 2003-as koncepciója az volt, hogy:

- csak a jelzett turistautakat rajzoljuk
- mindegyik csomópontot elnevezzük: V mint Vértes, 19 és 13 mint a Cartographia-térkép km-hálójának számai, 2 azon belüli egyedi szám 1-től felfelé
- a szakaszoknál megemlítjük, hogy a két vége melyik csomóponthoz kapcsolódik

Mindezeket Sörpa egy Excel-táblában tárolta a szakaszokkal együtt, és írt egy Visual Basic programot, ami ezek alapján itinert készített a kézzel kijelölt szakaszokról. Magukat a szakaszokat is a végpontokkal azonosította, tehát ez a konkrét példa (8963, K) eredetileg V19132-V16161 lett volna. Persze ez a 8963 már leszármazott, mint az id-jéből is látszik, és pont itt látható, hogy a vágás miatti öröklésnél mekkora hibaforrás ez: a 8964-essel együtt 845-ös id-vel volt a K jelzés V19132-V16161 között, csak amikor a szeletelő látta, hogy csatlakozik hozzá a K3, elvágta kétfelé.

A rajzolás kezdetén frissítgettük ezeket a paramétereket, sőt a Gerecse- és Vértes össznépi trackeléseinél használtuk is ezeket, de aztán láttuk, hogy nehezen boldogulunk ezzel a rendszerrel:

- igen nehéz ezeket kezelni a rajzoláskor
- hamar kiderült, hogy a két végpont nem egyedi, már az ős-Gerecsében is volt olyan, ahol A és B között két szakasz volt, ezért bele kellett venni a jelzést is
- aztán az is leesett, hogy így meg nem állandó az azonosító, mert a jelzés változhat (megváltozik vagy javítjuk)
- igazából feleslegesek ezek a végpontok, mert az útvonaltervezéshez nem is kell, ott a végkoordináták maguk jelentik a csomópontot (pl. 47.402100;18.375840), ezek egyezése jelenti két szakasz között az átjárhatóságot
- az útvonalak leírásához nem jók ezek az abszolút koordináták, hiszen változhatnak idővel, viszont ugyanilyen egyértelmű a szakasz-azonosítók felsorolása, ami a leszármazottak követésével később is egyértelmű marad

Ezt a két tulajdonságot tehát csak emlékbe hagytam benne, a szeletelő nem foglalkozik vele, mint a Csatlakozik= és Zsakutca= értékekkel.
[előzmény: (72279) Old Eye, 2017.10.15 19:57:30]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 21:01:03 (72282)
Ez a tájékoztatás teljesen nyilvános még csak bejelentkezés sem szükséges az elolvasásához és főleg nem szerkesztői jogosultság! Útvonal adatok webes lekérésénél bárki láthatja, ami amúgy hasznos információ, nem kellene titokban tartani.

************************************************

Tájékoztatás (csak a szerkesztők látják):

2017-10-15 04:38 fejeződött be a Garmin kimenetek utolsó generálása 2017-10-15 03:00-ig feltöltött térképadatokból
2017-10-15 03:00 óta
also-tisza, cserhat, kisalfold, somogy tájegységek térképadatai módosultak,
aggtelek, bakony, balaton, borzsony, budai, bukk, felso-tisza, gerecse, godolloi, karancs-medves, korosvidek, koszegi, matra, mecsek, mezofold, orseg, pilis, soproni, tisza-to, velencei, vertes, zala, zemplen tájegységek nem változtak.
Ha egy tájegység nevére visszük a kurzort, megkapjuk az utolsó módosítása időpontját.

A raszteres utoljára 2017-10-15 18:35 frisssült
2017-10-15 18:35-ig érkezett 1 kérés alapján feldolgozott tájegységek, POI típusok:
buszmegálló

A raszteresen csak azok a csempék generálódnak újra, melyek adattartama megváltozott.
A csempegyártó processz a vonalakat és a felületekete tájegységenként, a POI-kat típusukként egy-egy csomagban olvassa ki az adatbázisból, ezért tartalmaz a lista csak tájegység ill POI típus neveket.

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 20:18:29 (72281)
Olvasd végig a fórumot [479218] hozzászólásig. Meg fogod érteni.
[előzmény: (72280) adesso2, 2017.10.15 20:08:32]

adesso2hozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 20:08:32 (72280)
Közvetítek:
Old Eye, hogy lehet valaki annyira nem körültekintő, hogy a egy zárolást a tájegységet fogó megkérdezése nélkül oldod föl, teljesen értelmetlenné téve az addigi munkát?
A Kisalföld-tájegységet alnibell október 12-én 22 óra 7 perckor töltötte le szerkesztésre.
Elfogadhatatlan a minden tájékozódás nélküli visszaélés a beavatkozási lehetőséggel!
A TUHU nem a Tiéd és nem Güszié, akinek az első jelzésre ki kell elégíteni, az amúgy is más általi szerkesztési munka elvégzéséhez a feltétel biztosítását!
[előzmény: (72276) Old Eye, 2017.10.15 15:40:38]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 19:57:30 (72279)
'K' paraméter nem rendeltetésszerű használatával együtt 6027 vonal ment tönkre.

Higgyem azt, hogy van olyan szerkesztő, aki nem olvasta el ezt az anyagot?

From= szerver automatikusan generálja
To= szerver automatikusan generálja
Number0= Házszámozás
K= Ha az országos kék kör része akkor OKT/DDK/AK valamelyike, értelemszerűen.
[előzmény: (72274) Old Eye, 2017.10.15 15:25:27]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 19:02:03 (72278)
Épp te fogod :-) Folytathatod, mint eddig. Nyilván nem nyúlsz olyan paramétermezőhöz, amiről nem tudod, mire való.

Újra szólok, mindenkinek:
Amikor a Garmin kimenetgyártás fut, nem lehet az adatbázisba feltölteni.
Mivel ez a korlátozás csak hajnali három órától másfél-két óráig tart, ki lehet bírni :-)
[előzmény: (72277) Kisdecso, 2017.10.15 17:42:54]

Kisdecsohozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 17:42:54 (72277)
also-tiszán dolgozhatok?
[előzmény: (72274) Old Eye, 2017.10.15 15:25:27]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 15:40:38 (72276)
OK
[előzmény: (72275) Güszi, 2017.10.15 15:31:31]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 15:31:31 (72275)
A tájegység (Kisalföld) zárolását meg lehet szüntetni?

Három napja lett zárolva. Készült trekk, melyet fel szeretnénk dolgozni.
[előzmény: (72274) Old Eye, 2017.10.15 15:25:27]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.15 15:25:27 (72274)
Ideiglenesen felfüggesztettem alnibell szerkesztési jogait.

Eddig azt állapítottam meg, alnibell a vonalak 'From', 'To' és 'Numbers0' MapEdit paramétereinek beállításával olyan adatokat vitt be a térképadatbázis 'node_from', 'node_to' és 'numbers' mezeibe, melyekkel minden bizonnyal zavart okozott a Garmin kimenetgyártásban.
(A 'From', 'To' és 'Numbers0' nem extra paraméterek. Extra paraméterek azok, amelyeket csak a saját (értsd, Kolesár) készítésű procedurák (a tuhus MapEdit, a régi raszteres, az online útvonaltervezőnk (itiner.php) stb használnak, elnevezéseik nem véletlenül magyar nyelvű).

5650 érintett vonalat találtam. Ezeket most elmentem, ne vesszen kárba alnibell munkája.
Holnap felveszem a kapcsolatot alnibellel, tisztázom vele, mihez nyúlt még hozzá, közlései és eddigi adatok alapján visszaállítom a felülírt adatmezőket.

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.14 12:02:19 (72273)
Köszönöm.
Dolgozom a problémán. A somogy te-vel van megint valami gond.
Amíg rendbe nem hozom, naponta fut a kimenetgyártás.
[előzmény: (72272) FTom, 2017.10.14 11:09:01]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2017.10.14 11:09:01 (72272)
A 09.24-i sikeres garmin kimenet óta legutóbb 10.13-i, majd 10.14-i dátummal készültek kimenetek.
Ez utóbbi tölthető most le, de nem telepít használható térképet a Mapsource-ba. A tájegység IMG fájlok kisebbek a szokásosnál.

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.13 07:17:18 (72271)
Jelzésfestőktől kapott info:
János-hegyi átjáróbarlanghoz vezető új turistautak:
http://friss.openstreetmap.hu/#19/47.51933/18.95968

Valamennyire felvittem:
http://turistautak.hu/itiner.php?old&route=53385


MapEdittel javítani kellene az apróbb részleteket és a zöld barlang jelzést felvinni!

fehérkúthozzászólásai | válasz erre | 2017.10.09 08:26:00 (72270)
Kérdésem, hogy a fedettséget és a domborzatot javítja valaki?? Főleg az utóbbi érdekel, mert amióta az 5 méteres szintvonalak megjelentek sok helyen igen el van nagyolva ! ( Én csak a Mecsek egyes részeit néztem !)

Sándorbácsihozzászólásai | válasz erre | 2017.10.07 13:34:24 (72269)
Közönöm Travis!
Ezt kerestém, jól gondoltad.
[előzmény: (72268) Travis, 2017.10.07 11:29:33]

Travishozzászólásai | válasz erre | 2017.10.07 11:29:33 (72268)
nem tudom, pontosan miről van szó, de a szavakból következtetve egy megoldás (nem igényel semmi telepítést):
-keresőbe írva: google térkép > első találatra katt,
-a megjelenő térkép oldal bal alsó sarkában "Műhold" feliratú kockára katt,
-a műholdképen bárhova katt, a feljövő ablakban ki lesz írva a koordináta (+egyéb info)
lehet, egész másról szól a kérdés...
[előzmény: (72267) Sándorbácsi, 2017.10.07 10:33:22]

Sándorbácsihozzászólásai | válasz erre | 2017.10.07 10:33:22 (72267)
Ki tud segíteni?
Műhóldas térképen nem tudom beállítani, hogy lássam a koordinátákat.
Köszi!

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2017.10.06 14:46:30 (72266)
Átbillentettem feldolgozottra.
[előzmény: (72265) Kisdecso, 2017.10.06 14:11:27]

Kisdecsohozzászólásai | válasz erre | 2017.10.06 14:11:27 (72265)
Szia!

Tracknek mondjuk elég rossz szerintem még track szám emelésre sem jó. Véleményem szerint csak egy túra trackje és valoszinüsithető,hogy a többi turatársnak meg lett adva a link,hogy honnan lehet letölteni a túra trackjét. Ilyet én is szoktam csinálni teljesítmény túráink előtt csak én törlöm vagy átbillentem feldolgozottra.
Én átbillenteném feldolgozottra.
[előzmény: (72262) Güszi, 2017.10.06 12:32:38]

Kisdecsohozzászólásai | válasz erre | 2017.10.06 13:53:49 (72264)
A Mezőföld mp-ét akkartam letölteni ezt irja ki a gépem:
"A fájl előkészítésekor hibák keletkeztek.

repeating node in polygon id=91714 at node id=140, omitted
Ha mégis le akarod tölteni a fájlt, kattints ide."

Tisztul_A_Visztulahozzászólásai | válasz erre | 2017.10.06 12:39:22 (72263)
Érdekesség: https://www.daftlogic.com/sandbox-google-maps-find-altitude.htm

Amikor még rajzoltam és POI-kat vittem fel, milyen jó lett volna, ha itt tudtam volna gyorsan adatokhoz jutni, s nem a Mapsource-on belül kellett volna!

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2017.10.06 12:32:38 (72262)
Megnéztem az alábbi trekket:
http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=40743

Nem tudom, mi a kialakult gyakorlat, de szerintem végig felmért utakon járt a trekkelő, ha jól gondolom nincs teendő.
Valaki megerősítené?

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2017.10.02 14:38:34 (72261)
Nem, nem volt elírás: (Ez volt az utolsó szerkesztésem 2014-ben.)
-- 2014-ig a Sárga sáv jelzés Kiskőröstől Izsákig volt felfestve.
-- 2014-ben meghosszabbítása került Szabadszálláson keresztül a Kiskunsági Pirosig. Ekkor kapott az Izsákra bekötő szakasz Sárga kereszt jelzést.
-- 2016-ban a Kiskőrös-Izsák szakasz felújításra került. Ekkor kapott a bekötő szakasz Sárga négyzet jelzést.
[előzmény: (72260) olahtamas, 2017.10.02 08:45:23]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.02 08:45:23 (72260)
Köszi a jelzést, javítottam a turistautak.hu térképen is!
Cseremoha rajzolta régebben, talán elírás lehetett.
[előzmény: (72256) Medves, 2017.10.01 16:05:08]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.02 08:35:27 (72259)
Én is így tudom, csak nincs MapEdit telepítve a gépemre.
[előzmény: (72258) Old Eye, 2017.10.02 06:36:24]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.10.02 06:36:24 (72258)
Összes térképszerkesztő jogod érintetlen.
[előzmény: (72254) olahtamas, 2017.10.01 08:02:42]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.01 19:59:25 (72257)
Az elterelés a Normafa park kérésére történt, mert hosszú távú terveik szerint valami sí vagy szánkópálya lenne ott, ami téli szezonban gondot okozhat.
Ha ez megvalósul, valószínűleg a zarándokutak is megváltoznak, de ez még valószínűleg odébb van.
[előzmény: (72255) Güszi, 2017.10.01 13:36:23]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.10.01 16:05:08 (72256)
Izsák vasútállomástól a sárga sáv jelzésig a sárga kereszt jelzés vonala rendben van, de nem kereszt hanem négyzet. Sárga négyzet.

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2017.10.01 13:36:23 (72255)
Kiruccantunk, felmértük, a legjobb tudásom szerint javítottam WEB-es felületen keresztül. Kész.

A "Rétes büfé magasságában" helymeghatározás két helyen is szerepel, a két pont azonban nem azonos.
A Rétes Büfénél "indul" a ZÖLD lefelé, szemből "érkezik a KC.
A Z+ a réteses és a lángosos előtt tovább a murvás úton, addig, ahol a "lentről" érkező egykori Z+ becsatlakozott.
Van tehát egy közös Z+ KC szakasz.
A régebben letöltött MP file, és Modras csomópontja segített, a trekk meg alátámasztja a térképet.

A buszmegálló felől a Z+ - en érkező tehát egy picit vissza a büfésor "előtt", majd tovább a kavicsos sétaúton, együtt a Z-vel.

Ellenkező irányból:
A Z szépen "leereszkedik" és "egyesül" a Mária utakkal, melyeket nem "tereltek el". Ezek továbbra is az eredeti ösvényen vannak felfestve. A Z és a KC együtt "ereszkedik".
Hogy a turistautat miért kellett elterelni, azt nem tudom.
Ahol egyesülnek, ott van egy hatalmas fa, jó sok jelzéssel.

A TUHU most - legalábbis szerintem - pontos, ebben a vonatkozásban.

Így néz ki az új raszteres:
http://www.terkep.turistautak.hu/?zoom=18&lat=47.5024&lon=18.96872&layers=000000B00FFF
[előzmény: (72254) olahtamas, 2017.10.01 08:02:42]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.10.01 08:02:42 (72254)
Megkértek a festők, hogy rajzoljam fel a ... térképre a Normafánál történt változásokat.

"
A Normafa Park kérésére megváltoztattuk a Normafa-lejtő környéki turistautakat az alábbiak szerint:

1.) Zöld + jelzésű turistaút nyomvonalának módosítása:

A Sípályák melletti erdőből az új nyomvonal a Normafa úton halad a Normafa út-Eötvös út kereszteződéséig, majd onnan a Magyar Zarándokút nyomvonalán halad tovább a Rétes büfé irányába. A Rétes büfé magasságában csatlakozik vissza a Z+ eredeti nyomvonalába.
Lásd csatolmányokat ill. itt:

https://turistautak.openstreetmap.hu/turautvonal.php?utv=1506621478ewu6


2.) Zöld sáv jelzésű turistaút nyomvonalának módosítása:

A Normafa út-Eötvös út kereszteződésétől a Magyar Zarándokút nyomvonalán halad tovább a Rétes büfé irányába, majd a Rétes büfé magasságában csatlakozik vissza a Zöld sáv eredeti nyomvonalába.
Lásd csatolmányokat ill. itt:

https://turistautak.openstreetmap.hu/turautvonal.php?utv=1506621421q95y
"

A turistautak.hu-n is amennyire lehetett a raszteresen átvezettem, ha valaki rá tudna nézni Mapedittel még lehet, hogy nem mindenhol jó.

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók