turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-el
[ english
általános
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 7130 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.20 20:50:04 (7130)
http://www.openfietsmap.nl/
[előzmény: (7128) kandurka, 2017.08.20 19:45:46]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.08.20 20:03:48 (7129)
Guglival nem próbáltál utánanézni? Garmin Greece tourist map
[előzmény: (7128) kandurka, 2017.08.20 19:45:46]

kandurkahozzászólásai | válasz erre | 2017.08.20 19:45:46 (7128)
Sziasztok!

Garmin túranavigációra keresek letölthető Görögország térképeket. Eddig elég eredménytelenül. :-(
Tudtok ajánlani valamit?

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.08.20 17:46:01 (7127)
Javítva!
[előzmény: (7126) FTom, 2017.08.20 16:35:47]

FTomhozzászólásai | válasz erre | 2017.08.20 16:35:47 (7126)
A track-adatlapok tördelése nincsen rendben. A feltöltött fájlok listája sorfolytonosan jelenik meg, a lapról kilógva. Például itt látható ez: http://turistautak.hu/tracks.php?id=40675

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.20 13:37:57 (7125)
Dobogókőn és környékén megint fejlesztések lesznek, túl sok jót nem várok tőle. Kirándulóközpont, sípálya milliárdokból, elsülhet jól is és rosszul is.
Ezek helyett inkább a régóta bezárt belügyi üdülővel és a Nimróddal kéne valamit kezdeni, a Nimród ráadásul piszok jó helyen is van.
Mondjuk részleteket nem tudok, de ha a Nimródban lenne a kirándulóközpont az jó dolog lehetne.

A belügyi üdülőt pedig ha nem akarják hasznosítani akkor inkább keressék meg a helyén annak a római kori erődnek a nyomait amihez a környékbeli római utak futottak és amit akkor romboltak szét mikor az üdülőt építették. Hátha van ott még valami.
[előzmény: (7124) Old Eye, 2017.08.20 13:04:50]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.08.20 13:04:50 (7124)
Majd lesz itt, Dobogókövön is zöld sáv :-|
[előzmény: (7123) Medves, 2017.08.20 10:29:33]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.20 10:29:33 (7123)
A Szent-György hegyről is írtam, tegnap jelent meg. A jégbarlangnál három sáv jelzés fonódik, a turistaháznál egy ponton négy, ami Magyarországon csupán azt hiszem összesen 4 helyen fordul elő, azonban a négy sáv jelet együtt felfestve azonban nem találtam, lehet leszürkézték? :-(

http://www.turistamagazin.hu/a-tanuhegyek-kiralya-a-szent-gyorgy-hegy.html
[előzmény: (7099) Medves, 2017.08.14 20:47:20]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.18 23:01:44 (7122)
Igen, KVTE érdeme, hogy próbálja életben tartani a területét!
Én is mentem a túrájára, és azon kívül is jártam a környéket.
De a tourinform irodában 10 percig magyaráztam, hogy mi az a turistatérkép, és nekem olyan kell :)
Aztán nagy nehezen adtak egy Békés megyei térképet valamelyik fiókból...
[előzmény: (7121) Medves, 2017.08.18 22:01:49]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.18 22:01:49 (7121)
A Békés megyei Mályvád 55-öt egyszer végigjártam, a fő motiváció (mi tagadás) a túra gyönyörű szép jelvénye volt.
Ha másért nem ezért egyszer érdemes végigjárni ezt a túrát, éppen jövő héten lesz!!

http://www.indafoto.hu/konfartibi/image/25337541-7a6b295d/760285

De nem csak ezért érdemes! Gyulát mindenki ismeri, nem kell bemutatni. Ami nekem is meglepetés volt alföldi létemre, hogy a Mályvádi Őstölgyestől Póstelekig olyan szép vidékeken jártam hogy az állam szedegettem felfelé folyamatosan a földről! A Körös-parti ártéri erdőktől Szanazugon át a Pósteleki kastélyig tényleg gyönyörű volt a táj.

Ugyanakkor erre a vidékre igaz is amit korábban cseremoha is írt. Nagyon jó és részletes papíralapú térképe van, jelzett turistautakkal rendelkezik és olyan attrakciókkal amelyekre lehet építeni.
Ez az Alföldön nem mindenhol van meg sajnos. Ahol megvan ott azért valóban érdemes fejleszteni.
[előzmény: (7119) BáthoryPéter, 2017.08.18 10:10:28]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.18 13:33:01 (7120)
Igen valami komolyabb turisztikai célpontot kellene összehozni, szállással, étkezési lehetőséggel, és mindenféle élményelemmel:
strand, lovaglás, minigolf, műemlékek, egyéb látnivalók, és akkor mindenki találna magának elfoglaltságot.
pl. teszem azt lemegy valaki nyaralni a strand miatt, de ha épp nincs jó idő, vagy már kis változatosságot akar az x-edik napon, akkor elmehet sétálni a romhoz.
Ebbe a komplex láncba pedig már elférhet egy térkép, a bevont vállalkozások reklámjaival.
[előzmény: (7119) BáthoryPéter, 2017.08.18 10:10:28]

BáthoryPéterhozzászólásai | válasz erre | 2017.08.18 10:10:28 (7119)
Nem is hülyeség ez az Alföld, a feleségem hegymenetben úgyis mindig morog, hogy „görbe a hegy” :)
Bár jobban meggondolva amit írtál, én sem vágnám magam kocsiba egy félnapos kukoricaföldezés kedvéért. A lápok, ártéri erdők még szóba jöhetnek.

A viccet félre téve, biztos meg lehetne találni a módját, hogy az Alföldről (papíralapú, kereskedelmi) turistatérképek készüljenek, de ezt csakis valami pályázati forrásból tudom elképzelni, mert térképeladásból sosem térülne meg.
[előzmény: (7118) olahtamas, 2017.08.18 05:59:22]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.18 05:59:22 (7118)
Na de meg van az az előnye is, hogy nem kell ménkű nagy hegyekre felcipelni a pocakomat :)

Egyébként talán azért is járnak kevesebben az alföldön, mert a helyiek közt is kevesebb az olyan "irodista" aki alig várja, hogy kimozdulhasson a betondzsungelből, a Pesti népek meg ha van egy kis idejük elmennek a János-hegyre és nem utaznak órákig egy gáttúráért.
Persze ez csak a nagy átlag, mert különcök mindig vannak :)
[előzmény: (7117) Medves, 2017.08.17 20:51:58]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.17 20:51:58 (7117)
Amiket mondasz azokban a dolgokban teljesen igazad van.

De azért ne áltassuk magunkat, nem igazán ezeken múlik.
Az Alföld soha nem lesz vetélytársa a Mátrának, a Bükknek, pláne a Tátrának, de még a Cserhátnak vagy a Gerecsének sem szépségekben, látnivalókban változatosságban.
Igen itt is vannak szép dolgok, meg lehet találni, le kell értük hajolni, fel kell hozzájuk nőni. Egy szűk réteg képes erre, a többiek, a nagy többség pedig ha túrázni, erdőt járni akar akkor ezután is megy a hegyekbe. Ez egy természetes dolog, és jól is van ez így.
Mert azért az alföldi túrázásról általad is leírt kép nem véletlenül alakult ki. Az utak többsége poros dűlőút kukoricatáblák közt, és nyáron valóban a tűző napon vánszorgunk az árvízvédelmi töltések tetején. Ez van, el kell fogadni. Ilyen az Alföld.
Nem a térképeken múlik.
[előzmény: (7115) cseremoha, 2017.08.17 13:26:15]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.17 14:34:17 (7116)
Tulajdonképpen mindegy, a lényeg, hogy ha megmaradnak a régi jelzések, és nem szürkézik le, vagy nem tesznek rá törlő keresztet, akkor könnyen előfordulhat, hogy egy önkéntes jóakaró felújítja azokat...
[előzmény: (7114) cseremoha, 2017.08.17 12:36:10]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2017.08.17 13:26:15 (7115)
"Ide csak a fanatikusok jönnek gyalog, lásd AK alacsony teljesítési rátája is" -- Milyen okokkal lehet ez magyarázni?

Vannak-e turistakalauzok az alföldi tájegységekről? Természetesen olyanokra gondolok, amelyek a gyalogos turisták igényei alapján készültek.
Vannak-e használható turistatérképek? Természetesen olyanokra gondolok, amelyek megmutatják és kiemelik azokat a területeket, helyeket és objektumokat amelyekre a gyalogos turistáknak érdemes túrát szervezniük.
Vannak-e használható turistautak? Természetesen olyanokra gondolok amelyek olyan nyomvonalon vezetnek, ahol az adott hely érdekes és látványos objektumai megtekinthetők.
Vannak-e túravezetők, akik ismerik az érdekes és látványos helyeket. Tudják, hogy mikor hová érdemes menni, hol mit lehet megnézni.

Tehát amíg az alföldi túrázásról kialakul kép
- poros dűlőúton gyalogolunk a végeláthatatlan kukoricatáblák között,
- egy árvízvédelmi töltés tetején vánszorgunk a tűző napon a végtelenbe,
- a nagy semmi közepén próbáljuk kitalálni, hogy merre is kéne továbbmenni,
nem változik meg, nem tudjuk megváltoztatni, addig tényleg csak a fanatikusok fognak az alföldre jönni. :-(

Pedig volna mit megmutatni: láperdők, nedves rétek, szikes tavak, borókás buckások, ártéri erdők, hatalmas puszták, erdőségek, stb.
[előzmény: (7112) Medves, 2017.08.16 17:18:57]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2017.08.17 12:36:10 (7114)
Az index kéktúra blogján feltett kérdésedre --
"Érdekes hír, arra nem térnek ki benne, hogy az Örkénybe vezető zöld sáv jelzéssel mit csináltak"
-- a téma érintettsége okán itt reagálnék:

A belinkelt fotó/utcanézet ma már mást mutatna. Az elmúlt évek jelzésfelújításaival jelentősen megváltozott az ország közepét is érintő Zöld sáv jelzés nyomvonala, így itt is. A régi nyomvonal Örkény felé már réges-rég az enyészeté (a változásoktól függetlenül is). Örkény belterületén még követhető, de onnan Táborfalváig talán három elárvult jelzés maradt az utókorra.

Tehát az eredeti kérdésedet aktualizálva, így kellene feltenni:
"Érdekes hír, arra nem térnek ki benne, hogy a Táborfalva vasútállomáshoz vezető zöld sáv jelzéssel mit csináltak"
[előzmény: (7111) olahtamas, 2017.08.16 14:52:01]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2017.08.17 11:23:58 (7113)
Ugyebár azt ábrázoljuk, ami a terepen van, és itt elvileg csak trackek alapján szoktunk dolgozni.

Nem a track a lényeg, hanem hogy valaki ott volt, és látta a saját szemével. Ez a TuHu lényege. ;)
[előzmény: (7108) olahtamas, 2017.08.16 10:23:32]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.16 17:18:57 (7112)
Az teljesen rendben van hogy nagy elődeink ezt így gondolták, meg hogy megalakult a Bugac egylet és itt határozták el a Szent István Vándorlás nevezetű országjáró túrát, ezeket a dolgokat én is tudom. *
Sőt azok is így gondolkoztak akik az Alföldi Kéktúrát nem is olyan régen felfestették, de ettől még igaz marad amit állítottam, hogy az Alföldön nem önmagában a bakancsos turizmus a jövő záloga.
Fel lehet festeni utakat, jelzéseket, csak sajnos az Alföld nem az a vidék amely tömegeket fog vonzani pusztán csak gyalogos túrázás céljából. Ide csak a fanatikusok jönnek gyalog, lásd AK alacsony teljesítési rátája is, annak is minimum fele biciklivel, vagy inkább hagyjuk is hogyan...
Bakancsosokra tehát nem lehet építeni, lovas hagyományokra viszont igen, ehhez jól jöhetnek még a Pétermonostorhoz hasonló újabban megtalált objektumok, van még jó pár, kapásból kettőt én is tudok. Ezt érdemes meglovagolni, és turistacsalogató beruházásokkal vonzóvá tenni, ezekhez aztán köthetőek lehetnek bizonyos túrautak is.

* Megvan a Turisták Lapjának 30-as évekbeli számainak jelentős része, én is szeretem olvasgatni őket, ezeket a dolgokat így első kézből olvasom. A Szent-István Vándorlást egyébként 1936-ban ötlötte ki Zsitvay Tibor a szövetség védnök-elnöke, Zsembery Gyulával, Bugacon már csak rábólintottak, olyannyira hogy emlékezetem szerint a Vándorgyűlés programpontjai közt nem is szerepelt külön a Vándorlás kérdése, eldöntött dolog volt.
Nincs jelentősége, mindenki így tudja ahogyan írtad, de nem pontosan így történt, viszont a lényegen semmit sem változtat.

Ezt évekkel ezelőtt tettem fel az indára:
http://www.indafoto.hu/Hobo-Bobo/szent_istvan_vandorlas_1938


[előzmény: (7110) cseremoha, 2017.08.16 12:41:16]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.16 14:52:01 (7111)
Ebben egyetértünk, nem ártana leellenőrizni.
Egyelőre a kéket járta be Tibor, azt meg nem tudni hogy jelöljük, így a tuhu projekt áll...

Az eredeti projekt kiírását meg nem keresgélem, eső után köpönyeg lenne...
[előzmény: (7109) cseremoha, 2017.08.16 11:58:58]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2017.08.16 12:41:16 (7110)
"Bugacon finoman szólva sem a bakancsos turizmusban van a jövő záloga, (éppen úgy mint az Alföldön máshol sem)"

Nagy elődeink ezt másképpen gondolták: "A turistákat le akarjuk hozni az Alföldre, hogy a legjellegzetesebb magyar tájak egyikével, a pusztával és annak ezernyi szépségével megismerkedjenek"

Az 1936-ban megalakult MTE Kecskeméti Osztálya, ismertebb nevén a Bugac Egylet már 1938-ra több jelzett turistaútvonalat hozott létre ezen a területen.
... és éppen itt Bugacon határozta el a Magyar Turista Szövetség 1937. évi vándorgyűlésén, hogy 25 éves jubileumára és a Szent István-évre emlékezve az ország hegyeit egy nagyszabású túra keretében járják végig a turisták. Ez a nagyszabású túra lett a Szent István-vándorlás.

"sokkal inkább erősíteném én is a lovas vagy a kerékpáros vonalat."
A lovas turizmus a magas háttér- költségigénye miatt sajnos egy ideig még nem lesz elérhető a magyarországi átlagturisták számára. :-(
A kerékpáros turizmust alföldi fellendülését pedig a talajviszonyok nehezítik meg: sem a homokos, sem az agyagos talajok nem biztosítanak kedvező lehetőséget a kerékpáros "zöld"turizmusnak. :-(
[előzmény: (7099) Medves, 2017.08.14 20:47:20]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2017.08.16 11:58:58 (7109)
... ha valaki utánanéz ennek a projektnek, akkor rátalál arra a cikkre, amely a megvalósulás bejelentése után hiányolta az eltervezett utak terepi megjelölését.
Az útvonalak terepen történő jelölése csak a projekt átadása - a térképes információs táblák kihelyezése - után több hónappal valósult meg.
Talán nem ártana ezen nyomvonalakat a terepen is leellenőrizni mielőtt felkerülnek a térképre.
[előzmény: (7108) olahtamas, 2017.08.16 10:23:32]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.16 10:23:32 (7108)
A gyalogos utak nagy részét műhold kép alapján be tudtam azonosítani, és megrajzoltam valamennyit belőle:
http://friss.openstreetmap.hu/#13/46.6710/19.6741
Látható, hogy elég kaotikus a rendszer.
A három felé vezető jelzéseket nagyjából ki is hagytam.
A nagy dilemma, hogy a tuhu-ra ebből mit és hogyan tegyünk fel?
Ugyebár azt ábrázoljuk, ami a terepen van, és itt elvileg csak trackek alapján szoktunk dolgozni.
[előzmény: (7103) Old Eye, 2017.08.15 22:11:48]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.16 07:32:06 (7107)
Az MTSZ nem hatóság, így nincs rá törvény, hogy bárki is megkérdezze, ha turistautat szeretne létesíteni.

Annak én is örülök, hogy végre megindult valami és legalább van pályázati lehetőség az MTSZ koordinálása alatt, de nagyon sokan csak most tanulják a "szakmát" hiszen eléggé megnőtt a létszám, de a legtöbben inkább gazdasági/pályázatos vonalról jöttek és nem gyakorlott turisták...

A kerékpárosok és a gyalogosok lehetőség szerinti kettéválasztása az valóban jó irány, pont az elmúlt évben vezettük be az ilyen utak kereszteződésében, hogy a veszélyes helyeket piros felkiáltójellel jelezzük álló fehér háromszög alappal.

A lovasokat is jobb más útra terelni, szóval be kell osztani a területeket, de egyelőre a jogszabályi háttér nem támogatja az ilyen utak kezelését.
A közútkezelő az aszfaltos kerékpárutakat már valamennyire kezelgeti, milyen jó volna, ha ez a turistautakra is kiterjedne.
Hiába, van még mit tanulnunk a szomszédainktól, csak a törvényhozók között kevés a bakancsos, aki át tudja érezni a problémákat.
Persze focistákkal tele vagyunk...
[előzmény: (7106) Old Eye, 2017.08.16 07:12:17]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.08.16 07:12:17 (7106)
....megkapod az engedélyeket, ha kijárod az engedélyeztetés procedúráját - Ha az engedélyezők között ott az MTSz, náluk a labda.
... az adott út kerékpárosoknak szól, sőt a táblákra is gyalogos idők kerültek... - :-D

...az MTSZ is festetett nem szabványos tematikus jelzéseket kerékpárútnak a Bükkfensíkon... - Ezt örömmel olvasom. Megmozdult valami, jó lenne, ha általánossá válna!
Megint németországi (Frankfurttól északra eső Taunus hegységben szerzett) tapasztalatom: A kerékpárutakat élesen szétválasztják a gyalogoséktól, figyelmeztető táblák, kerékpárral nem hajtunk gyalogosok útjaira, gyalogosként nem megyünk kerékpárúton. Kint a terepen 99%-ban eltérő a kétféle út nyomvezetése. Ahol keresztezik egymást, egymás épségének óvására figyelmeztető táblák. Kerékpárutaknál előfordul egyirányú; ha a gyalogos olyan bicikliutat keresztez, amelyen lefele száguldanak a biciklisták, udvarias tábla - 'Kéretik elsőbbséget adni' valami ilyesmi.
Őszintén szólva, nem tudom ez a szabályozás mennyire általános NSzK-ban. Főleg Württemberg, Bayern és Westfalen tartományokban dolgoztam, hétvégeken mindig csavarogtam a környező hegyekben.
[előzmény: (7105) olahtamas, 2017.08.15 23:47:04]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.15 23:47:04 (7105)
Ja a hab a tortán, hogy az MTSZ is festetett nem szabványos tematikus jelzéseket kerékpárútnak a Bükkfensíkon, aztán meg csodálkoznak, hogy nem mindenki veszi észre, hogy az adott út kerékpárosoknak szól, sőt a táblákra is gyalogos idők kerültek...
[előzmény: (7104) olahtamas, 2017.08.15 23:42:12]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.15 23:42:12 (7104)
Ez egyértelműen nem MTSZ útvonal, sőt nem is szabványos turistaút!
Nálunk sajnos nincs levédve/leszabályozva, hogy kik és mit festhetnek.
Ha te pl. úgy döntesz, hogy sárga kacsákat festesz a kedvenc kutyasétáltató utadon, simán megkapod az engedélyeket, ha kijárod az engedélyeztetés procedúráját.
És ez még kevésbé zavaró, mint amikor valaki a szabványoshoz hasonló jelzést fest, egy "hivatalos" turistaút közelében.
[előzmény: (7103) Old Eye, 2017.08.15 22:11:48]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.08.15 22:11:48 (7103)
Elvesztettem a fonalat.
Nem jött át nekem, valamilyen színű SÁV jelzésű BICIKLIÚT, mint jelzett út MTSz kezelésében van vagy azt kiötlő egyletében?

Nem itt kellene kezdeni a probléma vizsgálatát?

Németországban is hasonló turistaút jelzések vannak, mint nálunk, de azokat CSAK a szövetségi turista egyesület használhatja (a padláson vannak térképeik, meg tudom mondani a németországi MTSz nevét). Tartományonkénti, sokszor azokon belüli régiónkénti turistaegyleteknek is vannak turistaútjaik, de azok jelzésére nem használják a központi (K/P/Z/S sáv/+/4/3 stb) jelzéseket, hanem általában ikonokat, pl makk, tölgylevél, szarvasbogár, lepke stb - ezek náluk NEM tanösvényeket , hanem rendes, néha 100 km hosszú turistautakat jelölnek. Ezeket külön, csak az adott régióban kapható térképek írják le. Azaz ha valaki arrafelé túrázik, két térképet ajánlatos magával vinnie, egy központi kiadásút és egy regionálist.
[előzmény: (7102) olahtamas, 2017.08.15 18:03:45]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.15 18:03:45 (7102)
Nem arra gondoltam, hogy a terepen hogy jelöljük!
Hanem ha a terepen a bicikliút kék sáv jelzéssel van jelölve, akkor a turistautak.hu térképen mit szeretnél látni?

Az osm-en meg lehet adni egy bicikliútnak a jelzését is kék sávra, az már más kérdés, hogy ez hol jelenik meg...
https://mtb.waymarkedtrails.org/#route?id=7473224
[előzmény: (7101) Medves, 2017.08.15 17:10:22]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.15 17:10:22 (7101)
Ejnye már Totó :-)) éppen neked kell prezentálnom? :-)
Az Országos Kéken megoldották prímán a párhuzamos kerékpáros felfestést! A Cserhát tele van kék biciklikkel! Ez éppen Szandavár alatt:

http://www.indafoto.hu/konfartibi/image/25333169-c6f870cc/759475
[előzmény: (7100) olahtamas, 2017.08.14 22:00:56]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.14 22:00:56 (7100)
Az Alföldön is elfér pár turistaút, hiszen az Alföldi kéktúra egy országos mozgalom részeként azért betekintést ad ezekről a régiókról is, és aki keresi a kihívásokat, van lehetősége megtapasztalni.
Néhány erdősebb területen még talán van létjogosultsága, de mindenképp érdemes megvizsgálni, hogy a jelzésfestőn kívül azért várható e pár tucat ember, aki egy évben végigmegy.
1 millát rákölteni egy olyan útra, amin 100 ember megy végig 5 év alatt, aztán az enyészeté lesz, az nem túl gazdaságos dolog...
A másik műfaj, az a teljesítménytúra, ahol a táj mellett a sportteljesítmény, ami kiegészíti az élményt. Persze ez utóbbi miatt meg nem érdemes jelzést festeni, hiszen évente egyszer kiszalagozni egyszerűbb.

No de az alap témától azt hiszem elég messze kerültünk :)
Mert az a következő probléma, hogy ha jelölni akarjuk, a kék sávval jelölt bicikliutat hogyan jelöljünk?
[előzmény: (7099) Medves, 2017.08.14 20:47:20]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.14 20:47:20 (7099)
Tulajdonképpen a táblán fel van tüntetve hogy a kék az biciklis út, csak mi sem figyeltünk eléggé. Annyira nem volt vészes azért. :-)
Sőt, a többinél is ott van a lovas, vagy a kerékpáros ikon, egyet kivéve.
Az utolsó mondatoddal ezzel együtt tökéletesen egyetértek, Bugacon finoman szólva sem a bakancsos turizmusban van a jövő záloga, (éppen úgy mint az Alföldön máshol sem) sokkal inkább erősíteném én is a lovas vagy a kerékpáros vonalat.

Tanösvények...
Tulajdonképpen igazatok van abban hogy nem nagyon érdemes jelölni őket. Legutóbb a Szent-György hegyen jártunk, a tuhun ha jól emlékszem nincsen jelölve, de az OSM-en van jelezve egy tanösvény a hegyen, a sárgára, meg a pirosra rátelepülve.
Na, az gyakorlatilag tanösvény formában nem létezik, csak néhány régi tájékoztató táblája áll még. Az egyéb jelzések viszont fel vannak újítva.



[előzmény: (7098) olahtamas, 2017.08.14 18:20:27]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.14 18:20:27 (7098)
Ha szakmailag jól csinálták volna a jelzéseket, akkor a bicikliutat bicikliútként jelölik, és akkor nektek is már elsőre triviális, hogy kerékpárúton indultatok el.
Az utak járhatóságát nem is a szélesség paraméter, hanem a gázlók vízállása miatt kérdeztem, hiszen a piros útvonal pl. keresztezi a Szentkút-Éri-Csatornát.

Mivel Bugac lovas környék, a bicikliseken túl, talán a lovas turizmusban látnék még potenciált a környéken, azt kevésbé tudom elképzelni, hogy átlag kirándulós családok olyan számmal lennének vevők, hogy 10km-eket gyalogoljanak a pusztában.
[előzmény: (7097) Medves, 2017.08.14 17:32:43]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.14 17:32:43 (7097)
Jó a meglátásod, kerékpáros út a kék, szinte végig aszfalt.
Tulajdonképpen autóval a legegyszerűbb, de ezt először mi sem tudtuk, inkább sétáltunk, nézelődtünk.
Ugyanakkor múlt héten visszamentünk még pár fotót csinálni, akkor közvetlenül a monostor mellett álltunk meg, talán 10 méterrel.
Ahol lekanyarodsz az aszfaltról ott is le lehet tenni az autót, és egy kis pihenő is van.
Az utakat tapasztalatom szerint széles, autóval is járható földutakra tették, nem nagyon merték megkockáztatni a járatlan helyeket, pláne mert arrafelé minden parcella magántulajdon, szántó, legelő stb.
Tehát az utak valószínűleg megfelelnek a járhatósági kritériumoknak.

Hogy a fenntartással foglalkozik-e majd valaki azt viszont nem tudom. A monostort biztos hogy fejleszteni fogják idővel, állítólag teljesen fel akarják építeni, korabeli technikákkal. A cikkben útjelzések is feltűnnek.

http://www.muemlekem.hu/magazin/bugac_aranymonostor_projekt_tervek

Kérdés hogy az útjelzések megmaradnak-e avagy sem. Ebből a szempontból érzem picit "tanösvényesnek" a dolgot.

Off!:
Amit mindenkinek melegen ajánlok, az a bugaci Kurultáj. Én sem hittem volna hogy ilyen jó, pláne hogy ennyien lesznek és az időjárás miatt még kevesebben is voltak vasárnap mint mondjuk szombaton.
Több ezer (3 nap alatt tízezer) néző, monumentális küzdőtér, látványos lovas jelenetekkel, bemutatókkal. Pár hektárral arrébb óriási kajázó-sor, falunapok feeling, autentikus és mai termékekkel egyaránt, színpad, folyamatosan futó műsorokkal. Másfél óra helyett 6-ot voltunk kint, annyira lekötötte a családot.

http://www.indafoto.hu/konfartibi/image/25330479-8c323db2/760285#nagyitas
[előzmény: (7096) olahtamas, 2017.08.14 16:51:06]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.14 16:51:06 (7096)
Hát ez jó kérdés, hogy tanösvénynek minősülnének, magam sem tudnám megmondani.
Inkább az aggaszt, amiről a múltkor egy másik út kapcsán beszéltünk, hogy mennyire járható ez minden időszakban?
Ha jól vettem ki az írásodból, oda-vissza csináltátok meg a "kéktúrát" ami elég sok aszfaltot is tartalmaz.
Visszafele miért nem a piroson jöttetek legalább?
Őszintén szólva, ha a monostorromot akarom megnézni, inkább autóval megyek az aszfalton, aztán ahol lekanyarodik az út, addig megyek, míg egy jó parkolóhelyet találok vagy elfogy az autóval járható út a kerekem alól.
Az ilyen útvonalat inkább kerékpáros útnak mondanám, de ahogy elnézem a táblát, annak is ajánlja.
Térképre akkor tenném fel ezeket az utakat, ha nyugodt szívvel ajánlanám bárki számára, bármelyik időszakban.
[előzmény: (7094) Medves, 2017.08.13 21:05:30]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2017.08.14 11:09:30 (7095)
Szerintem egyszerűen csak nem járt ott senki, aki rajzol.
Trackeld le, és rajzold be, vagy tedd fel a tracket, és előbb-utóbb rákerül a térképre.
[előzmény: (7094) Medves, 2017.08.13 21:05:30]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.13 21:05:30 (7094)
Bugacon összesen ötféle színben van turistajelzés, a térképeken sem itt sem OSM-en nincsen egy sem. Ezek tanösvényeknek minősülnek, vagy csak inkább nem annyira ismertek?
Turistajelzésként táblácskákra festett jelzések vannak, elfogadható mennyiségben és minőségben.

A Bugacon sok helyen fellelhető térképet betették a cikkbe is a TM-ban:

http://www.turistamagazin.hu/bugaci-kektura-a-megtalalt-kolostorhoz.html

A jelzésekről egy fotó, közvetlenül a kolostorromoknál:

http://www.indafoto.hu/konfartibi/image/25330483-3fef7756/user


Güszihozzászólásai | válasz erre | 2017.08.07 11:09:29 (7093)
Az alábbi ládával kapcsolatban lenne egy észrevételem.
http://geocaching.hu/caches.geo?id=4001

Lehet, hogy nem ez a legalkalmasabb "hely", de jelzésem, remélem, "eléri" a címzettet!

A TUHU térképén az alábbi POI sajnos, tévesen volt (időközben javítottam).
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=85643

Itt az 58-as kilométerkő van, itt kell letérni Bodrogolaszi felé a 37-es útról.
A láda megközelítése fejezetben a koo pontos, csak a kilométerkő pontatlan.

Nem tudom, zavar-e ez valakit, én azért szúrtam ki, mert az 59-es kőnél a ZÖLD keresztezi a 37-es utat, ez tehát nem lehet az 59-es kő. Nem is, megnéztük alaposan:-)


Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.04 17:48:37 (7092)
Köszönöm, nekem is ez volt a gyanúm.
Ezzel együtt tanösvény nélkül is érdemes felkeresni a Romhányi csata emlékművét, az oszlopon a hatalmas fém Rákóczi-relief amelyet 1932-ben Ózdon öntöttek, na az nem semmi.
A csempegyár új befektetőjének hála éledezni látszik a község és a felsőpetényi bányában is történtek felújítások, lehet nem mennek tönkre végleg.
A 'petényi kisvasútért viszont akkor is nagyon-nagyon kár, pár éve még végigmentem a sínjein, ma már csak a gaz veri fel. A gördülő állomány egy része még ott van.



olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.08.04 06:25:17 (7091)
Én is láttam, de már annyi tanösvény kopott ki, hogy szerintem kár vesződni velük:
https://www.mapillary.com/app/?lat=47.917308999999996&lng=19.251641&z=17&pKey=HreIXL4HKIWYvrwbn7BB6w&focus=photo
[előzmény: (7090) Medves, 2017.08.03 22:30:23]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2017.08.03 22:30:23 (7090)
Romhány körül van egy Rákóczi tanösvény elnevezésű túraútvonal, amely a Rákóczi emlékeket fűzi fel ( Rákóczi-fa, Romhányi-csata emlékmű stb) Kb 8-9 km-es körtúraként van kialakítva a község körül, Kétbodonytól kb 3km-en a kékkel fonódik a Romhányi-hegy felé.
Nem látom egyik térképen sem, pedig már régebbinek tűnik a dolog. Vagy tipikus tanösvény-szindrómával állunk szemben itt is? (felfest, majd pár év alatt eltűnik)?
Csak úgy kérdezem, hátha tudja valaki.

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2017.07.31 11:03:50 (7089)
hmmm, valóban elég halvány a turistautak.hu angol választéka:
http://turistautak.hu/english.php

Ennél még a google fordító is többet mond:
https://translate.google.hu/translate?sl=hu&tl=en&js=y&prev=_t&hl=hu&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fturistautak.hu&edit-text=&act=url

Kéne keresni valakit aki Angolra fordítaná az oldalakat.
[előzmény: (7088) Old Eye, 2017.07.31 07:27:31]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2017.07.31 07:27:31 (7088)
Kaptunk egy levelet az info-ra:

Hello,

I am planning a hike across part of Hungary in a couple of months. Would
you be able to provide me with an English version of this site so I can
download some of your maps. Your help is very much appreciated!

Thank you!


Akinek van ideje, késztetése válaszolni, segíteni, annak továbbítom.

fodor8peterhozzászólásai | válasz erre | 2017.06.30 13:37:56 (7087)
Köszönöm, Péter, szerencsére angol nyelvű térképet töltött fel. :)
[előzmény: (7085) BáthoryPéter, 2017.06.30 13:16:13]

fodor8peterhozzászólásai | válasz erre | 2017.06.30 13:21:41 (7086)
Köszi, Zoli! Pont erre gondoltam! :)
[előzmény: (7084) Hev, 2017.06.30 10:19:24]

BáthoryPéterhozzászólásai | válasz erre | 2017.06.30 13:16:13 (7085)
Ha nem vagy penge a grúz ábécében, akkor olyan térképet kell keresned, amiben át vannak írva a nevek. Garminban nem vagyok otthon, de OsmAnd tud ilyet, én is ezt használtam Grúziában.
(A bérelt autóhoz kaptunk ugyan valami Garmint, de a 10 kilométeren belüli harmadik eltévedés után beraktuk a kesztyűtartóba, és egy hétig OsmAnddal mentünk "gyári" OSM térképpel. Teljesen jó volt, nem csak autóban, túrázásnál is.)
[előzmény: (7083) fodor8peter, 2017.06.30 10:07:58]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2017.06.30 10:19:24 (7084)
http://garmin.openstreetmap.nl/
[előzmény: (7083) fodor8peter, 2017.06.30 10:07:58]

fodor8peterhozzászólásai | válasz erre | 2017.06.30 10:07:58 (7083)
Sziasztok! Grúziáról keresek Mapsource alá tölthető turistatérképet.
Tud valaki segíteni?

vaterlohozzászólásai | válasz erre | 2017.06.19 22:57:55 (7082)
Közben nagy nehezen megtaláltam. A térkép témáját sikerült átállítanom túrázósra. :)
[előzmény: (7081) vaterlo, 2017.06.19 22:19:32]

vaterlohozzászólásai | válasz erre | 2017.06.19 22:19:32 (7081)
Sziasztok!
Most töltöttem le Locus alá a tuhut, de egyszer csak eltűntek a turistautak. Valamit átállíthattam, de nem jövök rá, hogy mit. Előre is köszi a segítséget.

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók