turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 18:07:45 (64583)
Létezik ilyen a valóságban?
[előzmény: (64582) Arti (junior), 2013.09.21 18:03:35]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 18:03:35 (64582)
A tábla balra kanyarodást tilt a lentről érkezőnek. A balról érkezőnek nincs semmilyen táblája.
[előzmény: (64580) Bryan, 2013.09.21 17:55:57]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 17:55:57 (64580)
Akkor miért ne fordulhatna meg a balról érkező???
Esetleg mert tábla tiltja?

Kellene egy élő példa arra, amire megoldást keresel/szeretnél. Az általad mellékelt elnagyolt rajz nem feltétlen érhető mindenki számára.
[előzmény: (64579) Arti (junior), 2013.09.21 17:51:05]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 17:51:05 (64579)
Ezt nem értem...
Mind a négy irányba osztott pályás út van. Az alsó irányból tilos balra kanyarodni. A jobbról érkező mehet tovább egyenesen. A fentről érkező kanyarodhat jobbra. Akkor miért ne fordulhatna meg a balról érkező???
[előzmény: (64578) alnibell, 2013.09.21 17:39:17]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 17:39:17 (64578)
Nincs annak semmi hibája.
Önmagában nonszensz a megfordulás engedélyezése egy olyan pályaszak igénybevételével, amelye a balra ráfordulás tiltott.
[előzmény: (64576) Arti (junior), 2013.09.21 17:19:43]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 17:19:43 (64576)
Igen, a reggeli ötletem egyezik a Te tegnapiddal. Csakhogy rámutattam a hibájára...
[előzmény: (64574) alnibell, 2013.09.21 16:50:12]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 16:50:12 (64574)
Ám tűnjön kötözködésnek, de tényleg nem lehet kétirányú, csak valamiféle extrém terelési kényszer hatására.
Egyébiránt pedig, ugyanazt írtam le a #64566-ban, mint amit reggel új ötletként leírtál.
[előzmény: (64572) Arti (junior), 2013.09.21 16:20:28]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 16:20:28 (64572)
n+1-edik megoldás:

A zöld szakasz legyen két irányú. Így (amennyire át tudtam nézni) a kanyarodás tiltás érvényre jut és a balról jövő is vissza tud fordulni.
És itt jöhet a kötözködés, hogy "de hát a zöld szakasz nem lehet kétirányú". Akkor marad a tegnapi egy pontba sűrítő megoldás, ami ronda, de jó.
Vagy valaki megváltja a világot és kitalál valamit, amire még nem gondoltunk.
[előzmény: (64571) KiVi, 2013.09.21 14:35:23]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 14:35:23 (64571)
balról jövők megfordulását is
Hirtelen nincs jobb ötlet mint, hogy lessünk. Azaz keressünk egy valós útkereszteződést, ahol ez a helyzet (azaz lentről balra tilos, de balról szabad megfordulni) és nézzük meg, hogy az NG vagy a CN helyesen kezeli-e. Ha igen akkor fejtsük meg a rejtélyt, ha nem akkor úgy tűnik nem is érdemes foglalkozni vele. :)
[előzmény: (64568) Arti (junior), 2013.09.21 08:48:43]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 08:48:43 (64568)
Akkor mutasd már meg, hogy mire gondolsz... Nekem már csak egy ötletem maradt:

Ez viszont nem csak az alulról jövők balra kanyarodását tiltja, de az alulról jövők megfordulását és a balról jövők megfordulását is...
[előzmény: (64565) KiVi, 2013.09.20 21:10:57]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 21:10:57 (64565)
Igen, logikailag helyes így, de egyszerűbb szabályosan használni a kanyarodás tiltást. :)
[előzmény: (64563) Arti (junior), 2013.09.20 20:47:48]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 20:47:48 (64563)
Ok, akkor közelítsük meg máshonnan a problémát. A leírás alapján összedobott rajzom nem fedi a valóságot. Ha egymásra merőleges, irányonként elválasztott utak találkoznak, akkor a valóságban nem úgy fog kinézni.

A szürke területen valójában össze vissza haladhatnak az autó, kanyarodhatnak, mehetnek egyenesen, stb... Logikailag összevonható a szürke terület a jobb oldali piros pontba, így egy pontba futna össze nyolc vonal. Kanyarodás tiltások tökéletesen működnének, csak a kinézete furcsa.
[előzmény: (64562) KiVi, 2013.09.20 20:29:30]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 20:29:30 (64562)
Nem ott darabolja, hanem előtt a valós útkereszteződésben. Így az ábrán a tiltás vízszintes része két külön vonalon lesz.
[előzmény: (64559) Arti (junior), 2013.09.20 19:00:45]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 19:00:45 (64559)
Kb. nem érthető. Miért darabolná a szerver ott az utca vonalát, ahol a kanyarodás tiltás végpontja van rajta? A vasút se tervezős vonal, a közös pontban nem darabolja a rajta áthaladó utcát.
[előzmény: (64558) Peter68, 2013.09.20 16:30:21]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 16:30:21 (64558)
Köszi a rajzot, sokat segít. Na most pont így vannak definiálva a tiltások. Ez a rossz megoldás a rendszer szempontjából.

Kis elmélet:
A szerver feldarabolja az összes utat a csatlakozásoknál.
Emiatt a piros út felfelé ketté darabolódik, és az alsó lefelé folytatódó szárának azonosítója nem egyezik meg a téglalap oldalát alkotó vonal ID-jával.
A vízszintes vonalról ugyanez mondható el.
Az mp file fejlécébe azt kell beírni, hogy melyik IDjú útról, melyik IDjú pontban nem szabad a melyik IDjú útra kanyarodni. (Ezt az információt készíti el a szerver a kanyartiltó vonal elhelyezkedéséből.)
Tekintettel arra, hogy a kanyartiltó vonal első pontja az alsó vonalra van illesztve, a szerver azt fogja generálni, hogy az alsó útról nem lehet a jobb felső pontból a vízszintes külső útra kanyarodni.
A probléma az, hogy az említett vonalak egyike sem tartalmazza a megjelölt pontot, tekintve, hogy azok az út másik darabján vannak.
Ha pontosak akarunk lenni, akkor a piros végeket maximum a téglalap sarkaiig szabad kihúzni. Azok a kanyarodásban résztvevő útdarabok utolsó értékelhető pontjai. Természetesen a kanyartiltó vonal csomópontból való indítását kerülni kellene, mert az a pont nem határozza meg egyértelműen a csomópontba befutó utak közül egyiket sem.

Kb. érthető?
[előzmény: (64557) Arti (junior), 2013.09.20 14:55:44]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 14:55:44 (64557)
Sajnos nem látom a lelkét a rendszernek, de ez tényleg egy érdekes kérdés.
Esetleg meg lehetne próbálni ezt:
[előzmény: (64550) Peter68, 2013.09.20 09:57:45]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 09:57:45 (64550)
Szia Hajo!

Jól értetted, és én is így emlékszem a vonal rajzolásának szabályaira.
Pest egy aranybánya a nem így rajzolt vonalak tekintetében.

Sajnos csak szövegesen tudok magyarázni.
Képzeld magad elé azt a szitut, amikor két osztott pályás út találkozik. Ekkor a közepén létrejön egy olyan helyzet, hogy 4 rövid vonal alkot egy négyszöget. Természetesen a négyszög minden csúcsától indul egy egy vonal a nagyvilág felé.
A baj az, hogy a balra kanyarodás, ami rendszerint tiltott az ilyen helyeken, az a rövid vonalak között valósul meg, ott kell tiltani, de a mostani vonalak a nagyvilágból jövő és oda tartó vonalakra vannak illesztve.

Kb. érthető amit írni akarok?
[előzmény: (64542) Hajo, 2013.09.19 17:24:37]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2013.09.19 17:24:37 (64542)
Peter68,
Nem nagyon válaszoltak a kérdésedre a kollégák :-(
Nem biztos, hogy jól értem, amit jelzel.

"így ha a kereszteződésen túlnyúlnak a vonal végei, akkor nem arra az út darabra vannak a végek illesztve, ahonnan a tiltást érteni kell."
Sztem egyszerűen nem szabad úgy rajzolni, hogy a kanyarodási tiltás vonal vége túllógjon egy csomóponton...

Ha van ilyen azt javítani kell.
Továbbá a kanyarodási tiltásnak csak 3 nodeja lehet (ahogy írtad is)

1. node: arról az útról kezdjük húzni a vonalat, amiről nem lehet lekanyarodni adott irányba,
2. node: teszünk egy pontot a csomópontba, ahol a két út találkozik,
3. node majd a vonal végét arra az útra kell igazítani, ahova nem szabad bekanyarodni.

(Köztes node sem lehet)
További szabály, hogy itt nem a teljes hosszra igaz a 6m-es szabály, hanem egyik szára sem lehet 6m-nél rövidebb. (Bár nem tudom, hogy mkgmap óta ez így van-e még mindig).

Ha valami másra gondoltál, szólj kérlek.
[előzmény: (64498) Peter68, 2013.09.18 08:48:06]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.18 08:48:06 (64498)
Beleakadtam egy problémába, amiben szeretném az aktív térkép rajzolók állásfoglalását kérni.

A kanyarodás tiltások főként Pesten az osztott pályás utakon nem az általam elképzelt elvi kialakítást követik.
Szerintem úgy kellene legyen, hogy arról az útról kezdjük húzni a vonalat, amiről nem lehet lekanyarodni adott irányba, teszünk egy pontot a csomópontba, ahol a két út találkozik, majd a vonal végét arra az útra kell igazítani, ahova nem szabad bekanyarodni.
Az osztott pályás utak esetén problémát okoz, hogy a szerver minden csomópontban megszakítja a vonalakat, így ha a kereszteződésen túlnyúlnak a vonal végei, akkor nem arra az út darabra vannak a végek illesztve, ahonnan a tiltást érteni kell.
Ettől előállhat egy olyan probléma, hogy az az út, ahonnan a kanyar tiltó vonal indul, nem találkozik azzal az úttal, amin a kanyar tiltó vonal vége van.
Van erre megoldás, vagy tényleg nem működnek ezek a kanyar tiltó vonalak?

Köszi!


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók