Az appok természetesen engedik az időpont manuális bevitelét.
Amúgy meg nem felelőst akarok keresni, hanem csak (mivel magam is ugyanígy jártam anno), maximálisan megértem a mezei user lelkiállapotát.
Az ember külföldön is a megszokott módon próbál logolni először:
- örül, hogy megtalálta a ládát,
- örül, hogy sikerült kideríteni a jelszót,
- előkapja a telefont, logolást kezdeményez,
- elfogadja az app által felkínált aktuális időpontot,
- beírja a jelszót,
- ha rendes, akkor némi érdemi megjegyzést is ír,
- majd nyomja a Beküldés gombot,
- aztán értetlenül bámul, hogy most akkor miért is nem engedi a szerver a logolást.
- Ki akart itt jövőbeli időpontra logolni? Most x óra y perc van, ennyit is írtam be (hagytam jóvá), most akkor mi a fene baja van?.
A user nem ismeri a technikai hátteret, fogalma sincs, milyen kiegészítő infók (mint pl. időzóna) utaznak (vagy nem) a háttérben, nem tudja (eddig [akár évekig] nem is kellett tudnia), hogy az időzóna eltérés lehet a dolog hátterében.
Arra próbáltam az előbb célozni, hogy megfelelő módon esetleg lehetne a user figyelmét felhívni arra, hogy ember, LEHETSÉGES, hogy azért kapod a jövőbeli logolást tiltó üzenetet, mert momentán nem a budapesti szerverrel azonos időzónából próbálkozol.
Ezt az üzenetet praktikusan adhatná a szerver (aki az időpontot ellenőrzi), ha direktben weblapon át próbál logolni a user.
Appok esetében pedig vagy az API hibaüzenete egészülhetne ki ilyen plusz infóval, vagy megteheti maga az app is (ha külön 4xx-as hibakódja van ennek a típusú hibának)[ előzmény: (2490) Old Eye, 2019.07.14 22:12:09] |