turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

kovacsszandrahozzászólásai | válasz erre | 2019.10.18 16:27:35 (77801)
Sziasztok, új tag vagyok itt, de régi nagy túrázó! :) A magassági torzítással már rég szenvedtünk a barátaimmal mi is, már már letettünk róla, hogy érdemben megoldjuk. Köszönöm a kommentjeiteket, kaptam most pár új ötletet!
[előzmény: (47465) Tisztul_A_Visztula, 2010.03.20 16:40:42]

Tisztul_A_Visztulahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.20 16:40:42 (47465)
JEKAEFF

Főleg Neked szól ez a dal.... :-)

1. Múltkorában teszteltem a csix-et barométerként (fixed elevation, auto calibration off), s úgy tűnik, hogy a kijelzőn akkor is ingadozik a magasság.

2. Megnéztem egy biciklis trackem gpx-ét, s észrevettem, hogy a magasság 0,4807129 m-ként ugrik. Ha egy egységgel, akkor mindig ennyi a különbség, ha egyszerre többet, akkor meg ennek az értéknek a majdnem egész számú (pl. 5,9989-szeres) többszörösével. Első tippem az volt, hogy vmelyik nem metrikus rendszerből számol át, de ilyen más rendszert nem sikerült beazonosítom, ezért most arra tippelnék, hogy a barométer mérésközéből adódik ez a távolság. Viszont miért pont 0,48...m? Ráadásul ugyanennyi 600m-es magasságban és 150 m-en is, miközben a légnyomás a magasság növekedésével nem lineárisan csökken.

3. Aztán az is eszembe jutott, hogy a csix az mér külső hőmérsékletet? Hiszen máskülönben nem lenne pontos a barometrikus adatokból számolt magasságadat, mivel a levegő sűrűsége azért függ a hőmérséklettől is, s azt nem lehet feltételezni, hogy adott magasságon mindig ugyanolyan hőméfrséklet van. A test üzemmódban van egy hőmérséklet adat, de az nem pontos, mert a készülék bemelegedésével ez az adat akkor is nő, ha közben nem mozgok.

4. Van olyan Garmin, ami arra van kitalálva, hogy ha ugyanazon a nyomvonalon sportolsz, akkor információt adjon folyamatosan, hogy most gyorsabb vagy-e, mint múltkor? Tehát megnézi, hogy a betöltött bázistrekk kezdőidőpontjához képest hány mp telt el a bázistrekknek az aktuális helyzetedhez képest legközelebbi pontjának időpontjáig, s ez kevesebb vagy több, mint az aktuális trekkednek az aktuális időtartama. Vagy megfordítva hány m-rel vagy lemaradva/előnyben.

5. Gondolkoztam azon, hogy a csix gpx-ével minimum utólag azért lehet elemezni a dolgot. Sőt meg lehet nézni, hogy adott helyen gyorsabb vagy lassabb vagy mint múltkor. Aztán ma belebotlottam a HRM-es progidba, mert a sebesség és a magasság egymás mellé tétele ötleteket adott. Ránézve a HRM-re, felvetődött a kérdés: miért nem "22.5" formában van tárolva a 22,5 km/h-s sebesség, s miért "225"-nek?
Emellett a pontok közötti sebességet csak simán a 2D-s koordináták közötti távolság alapján számolod vagy a magasságot mint harmadik koordinátát is figyelembeveszed?
Bringánál természetesen elég a 2D, de mondjuk sziklás szakaszon, ahol fel- és lelépések is előfordulnak, ott már lehet hogy a 3D az igazi. Sőt ha bringával gurulsz le egy 10 fokos lejtőn 50 km/h körül, már ott is mintegy 0,8 km/h-s torzítás van.
Mindegy a kérdés az, hogy 2D vagy 3D, amivel számolsz.

Természetesen örülnék, ha bárki rámozdulna bármelyik pontra, hiszen lehet, hogy vmit nagyon benéztem.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók