turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.08 07:50:01 (57802)
Hol a bázisod? Strandolni (és fröccsözni) Szabadisóstóra járunk. A Horgász büfében szoktam kibekkelni a hőséget. Meghívlak egy bambira, ha meglátogatsz.
A jövő héten bringázhatnánk is egyet, ha van kedved.
[előzmény: (57799) jekaeff, 2011.07.07 21:52:03]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 21:52:03 (57799)
Sóstó? Ma arrafelé is elbringáztam. No meg az ominózus széplaki tábláig:



Az én olvasatomban a következőt jelenti a tábla:

"Behajtani tilos, de ha mégis behajtasz akkor a következő 200m-en belül ügyelj a kerékpáros forgalomra!"

Hát Széplakon ez sikerült a "kivéve kerékpárral helyett. Ráadásul ha jól (nem) láttam, az útszakasz túlsó végén semmi nem utal annak egyirányú voltára.
[előzmény: (57797) SagiK, 2011.07.07 21:12:37]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 21:12:37 (57797)
1500/óra mellettetek. A suli pedig ingyenes. Amennyi közöm van a teniszhez, még az is drága. Én most indulok be gyalogosan Sóstóra. Nem jössz? (amúgy a bajai ládámat is pótolni kéne. Rád gondoltam ;) )
[előzmény: (57796) yoggi, 2011.07.07 21:08:36]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 21:08:36 (57796)
Minek mész olyan messze, ott van mellettünk a remek felújított tenisz club.

Holnap megnézzük mekkora a forgalom.

[előzmény: (57794) SagiK, 2011.07.07 21:03:31]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 21:03:31 (57794)
Épp ott vagyok. Ma "zavartam" el két szlovákiai magyart a "tüskék" elől. Az iskolánál teniszeztünk, és mondtam nekik, hogy nem jó helyre parkoltak, mert ott bringaút van. Nehogy megkarcolódjon a szép autójuk.
[előzmény: (57785) jekaeff, 2011.07.07 15:11:43]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 15:11:43 (57785)
...amennyiben azt külön kiegészítő tábla engedélyezi. ;) Mint bringás, jól ismerem az új szabályokat.

Tény azonban, hogy néhány furcsa közlekedési megoldást nehéz/lehetetlen lekövetni egy térképen. Pl. a Balatoni Bringakörút balatonvilágosi szakaszát, ahol a "T" útkereszteződések egyik szára le van zárva két fémoszloppal, a felesleges autós átmenő forgalmat megakadályozandó. Ettől azonban még kerékpárral lehet (és ajánlott is) arra menni.
[előzmény: (57783) Togo, 2011.07.07 15:06:12]

Togohozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 15:06:12 (57783)
A kresz változások óta egyirányú utcába kerékpárral forgalommal szembe is be lehet hajtani.
[előzmény: (57776) Old Fairy, 2011.07.07 13:36:35]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 13:36:35 (57776)
Minek? Gyalog a tilos irányból is át lehet tolni a kerékpárt... :-)))
[előzmény: (57775) zsoooc, 2011.07.07 13:25:27]

zsooochozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 13:25:27 (57775)
Pedig az egyirányú utcákat biciklivel is figyelembe kellene venni...
[előzmény: (57774) scele, 2011.07.07 13:16:06]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 13:16:06 (57774)
Én meg emergency-ben tervezek, mert akkor nem érdekli az egyirányúság és egyéb aggodalmak. Bringával tökéletes.
[előzmény: (57773) KiVi, 2011.07.07 12:42:45]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 12:42:45 (57773)
Lehet, hogy annyi. Mindazonáltal én még sose éreztem szükségét ilyen küzdelemnek. Autóban jól tervez, gyalog, bicajon pedig vagy csak a térképet nézem vagy légvonalban terveztetek a (rész)célra.
[előzmény: (57772) jekaeff, 2011.07.07 12:38:44]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 12:38:44 (57772)
Nem 250 a limit a csixnél a route átmenő pontjaira?

Sajnos olyan "útkereszteződésekre" is kell gondolni mint a N46.862135° E17.898399-nél lévő "U" alakú földutas kitérő. Itt a Mapsource konzekvensen ragaszkodott hozzá, hogy végigmenjen ezen kerülőn, ahelyett, hogy az U szárai közötti aszfalton menne. Mindezt "legrövidebb" és "gyalogos" beállítás mellett is! (És ez még nem is a legdurvább példa.)

Nem tudom, ez vajon megjavítódott-e.
[előzmény: (57770) KiVi, 2011.07.07 12:08:13]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 12:08:13 (57770)
Nem kell ehhez tökéletes világ. Ha ugyanaz a térkép van a számítógépen és a GPS-en is és minden útkereszteződésbe teszel saját útpontot akkor biztosan ugyanaz lesz a két tervezés eredménye. Így 500 útkereszteződést tudsz leküzdeni egy etapban és ebből ugye lehet több is.
[előzmény: (57759) jekaeff, 2011.07.07 09:02:35]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 09:02:35 (57759)
Fenntartom az álláspontomat, hogy egy tökéletes világban ez működhet ugyan, de a valóságban esélyed van rá, hogy ráfaragsz.

Pl. a már említett "kényszerítetten légvonalban tervezős" (pl. térképhiba miatt) szakaszok. Persze a PC-n megteheted, hogy az útvonalterv folyamán váltogatsz az útvonal-tervezési módok (autós/bringás/gyalogos, legrövidebb/leggyorsabb, légvonalban tervezés) vagy a térképek között (mert pl. bizonyos utcák nincsenek meg a TuHu-ban, olyankor átváltasz a naviguide-ra, mások meg ott hiányoznak, olyankor meg visszaváltasza TuHu-ra). Viszont amint áttöltöd ezt a térképet a GPS-be, az teljesen újratervezi a saját szempontjai szerint. És a GPS-ed ilyenkor pont nagy ívben le...ja, hogy az adott szakaszon te eredetileg légvonalban mentél volna vagy egy másik térképen szereplő utat használnál, makacsul körbetervez egy 5-10-20km-es kerülővel.
[előzmény: (57758) alnibell, 2011.07.07 08:13:00]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 08:13:00 (57758)
Kár és felesleges elbonyolítani a dolgot!
Az Általános fórumban leírtakat megismételve: lehet a Garmin GPS-sel előre megtervezett és feltöltött útvonalon navigálni, amennyiben a tervezéshez felhasznált és a készüléken lévő térkép, a tervezett útvonal közlekedési módja mindkét eszközön azonos, ha a tervezés során az esetleges buktatókat a szükséges helyeken (például úteleágazások) elhelyezett útpontokkal semlegesítjük.
Nem kell semmifále manipulált track, egyszerűen útvonalként kell a tervezett útvonalat betölteni, majd a terepen azt kell aktuális útvonallá tenni.

[előzmény: (57757) jekaeff, 2011.07.07 07:37:06]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 07:37:06 (57757)
1. szerintem te elfelejtetted előtt a route-track konverziót a WinGDB-vel

Mapsource-ban útvonalat megtervez és elment GDB-ként -> WinGDB-vel track-ké konvertál -> Mapsourcban megnyit és elment GPX-ként -> TrkSplit-tel track-et kisebb szakaszokra feldarabol -> Mapsource-ban GPX-et megnyit, track-eket átszínez és csixre feltölt -> örül

Ja, és nem a Routes hanem a Saved Tracks menüben keresendő a csixen az eredmény.
[előzmény: (57755) slybacsi, 2011.07.07 06:13:07]

slybacsihozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 06:13:07 (57755)
bizotsan én csinálok valamit rosszul, bár követtem szóról azóra az utasításokat, de amikor ezt a gpx_split file-t megnyitom mapsource-szal és utána áttöltöm a csixkre, majd ott belemegyek a routes menüben, megnyitom és rányomok, hogy mutassa a térképen, akkor egyrész nem kék (pedi mapszószban kék) másrészt útvonalnak sem nevezhető összevisszaság az egész, szinte kizárólag egyenes vonalak, a kanyart mintha nem ismerné :)
[előzmény: (57750) jekaeff, 2011.07.06 22:25:53]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 22:25:53 (57750)
Olvasd vissza ismét mapsource-szal és onnan már feltöltheted a csixbe.

Én előtte azért még átnézném a szakaszok színezését, ugyanis a TrkSplit csak a legelső szakasz színét hagyja meg színesnek (lustaságból), a többi átlátszó alapon pontozott vonal. A csixen való jobb láthatóság miatt érdemes mindet egyszínűre színezni. Lehetőleg olyan színűre ami eltér az Activelog-ban használt színtől és jól megkülönböztethető a térképen (nem téveszthető össze egykönnyen az utak/ösvények színével).

Én pl. a következő beállításokat használom: a feltöltött track-ek kék színűek, az aktuális (csix által folyamatosan rögzített) track pedig fekete.
[előzmény: (57747) slybacsi, 2011.07.06 22:09:17]

slybacsihozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 22:09:17 (57747)
na most megtreveztem az útvonalat, mentettem gpx file-ként, és benyomtam a track split progidba. csinált belőle egy gpx_split file-t. most hogyan tovább? azt küldjem simán a csixre?
[előzmény: (57735) slybacsi, 2011.07.06 19:25:59]

slybacsihozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 19:25:59 (57735)
tulajdonképpen most az lenne a legjobb ha valaki elmagyarázná nekem, hogy mi a legjobb módja a tervezésnek. itthon mapsource-ban megtervezem az útvonalat és azután hogyan tovább? őszintén szólva már nagyon bekavarodtam :( lehet, hogy mégis inkább eladom a csixet és veszek egy oregon 450-et...
[előzmény: (57711) jekaeff, 2011.07.06 09:37:16]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 09:37:16 (57711)
Nem macerás, főleg ha elmented GPX-ként és használod az adatlapomon található TrkSplit programot. Abban beállíthatod, hány pontonként darabolja a track-et. Célszerűen 500. :o)

Hacsak nem kézzel akarod darabolni a track-et, pl bizonyos előre meghatározott helyszínenként (tervezett pihenőhelyek) vágva.
[előzmény: (57710) slybacsi, 2011.07.06 09:15:06]

slybacsihozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 09:15:06 (57710)
azt nézem, hogy kb 20 kilométeres szakaszokra kellene bontani. az még úgy talán annyira nem vészes. száznál többet meg amúgy is ritkán megyek. lehet, hogy ezért mégsem adom el, szeretem ezt a kis csikszet, nagyon sokszor segített ki a bajból :)


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók